XX a. aštuntajame dešimtmetyje gimė nauja psichologijos srovė - neurolingvistinis programavimas (NLP).
Trumpai tariant, NLP - tai viena galingiausių psichotechnikų, padedančių keisti save ir aplinkinius efektyviausiu ir grakščiausiu būdu.
Šiandien NLP metodai plačiai naudojami politikoje ir versle (ypač reklamos).
NLP meistrai teigia, kad suvokti pasauliui visi žmonės turi 3 kanalus: vizualųjį (akys), audialinį (ausys) ir kinestetinį (jutimo ir uodimo organai).
Taigi mes gauname informaciją akims, ausims ir jutimo kompleksui (kvapai, skonis, kūno pojūčiai).
Kiekvieno žmogaus kuris nors kanalas yra jautriausias, o likusieji - silpnesni. Pagal tai žmones galima suskirstyti į vizualus, audialus ir kinestetikus.
Gražuolių medžiotojai
Vizualas labiau orientuojasi į tai, ką jis mato, o ne į tai, ką girdi. Taigi vyras vizualas myli akimis. Jam svarbu, kaip moteris atrodo, ar dailus jos veidas, ar proporcinga figūra.
Gražuolės atitenka dažniausia vizualams - todėl, kad jie pasiryžę pereiti ugnį ir vandenį, kad gautų tokią moterį.
Nenuostabu, kad jų konkurentai konestetikai ir audialai pralaimi kovą nespėję į ją net įsivelti.
Vyras, kurio vizualusis kanalas yra dominuojantis, ilgai ir su malonumu nužiūrinės jam patikusią moterį, nenuilsdamas sakys komplimentus apie jos grožį.
Jis gerai atsimins, kuo moteris vilkėjo per tą ar kitą pasimatymą. Be to, vizualas mėgsta moteris filmuoti ir fotografuoti.
Kad jo nebedominate, lengvai suprasite - jis paprasčiausiai liausis į jus žiūrėjęs. Jo žvilgsnis klaidžios kažkur šalia, neužkabindamas jūsų.
Vizualas gali iškęsti per stiprų kvepalų aromatą, gali susitaikyti su prikimusiu balsu, tačiau grožio praradimo jis jums neatleis niekada.
Čiupinėtojai
Kinestetikams svarbiausi tie pojūčiai, kuriuos jie patiria liesdami savo susižavėjimo objektą. Vizualams pakanka žvilgsnio, kad įsimylėtų, o jau kinestetikams reikia paliesti ir pauostyti.
Jiems ne itin svarbi jūsų plaukų ir akių spalva, ar jūs skoningai apsirengusi, ar ne, - irgi mažai jaudina.
Bet jeigu nepatiks jūsų kvepalų aromatas, reikalai toli nepajudės. Jūsų drabužiai kinestetiką jaudina ne estetiniu požiūriu, o vėlgi jutimiškai: ar jie švelnūs, šilti, malonūs liesti.
Daugumai moterų labai apmaudu, kad vyrai, kurių dominuojantis kanalas - kinestetinis, nesugeba įvertinti jų triūso, įdėto tam, kad atrodytų klasiškai. Kinestetikų draugės sijonėlius ir palaidinukes turėtų rinktis ne pagal spalvas, o pagal audinio faktūrą.
Šie vyrai nepajėgūs įvertinti ir jūsų makiažo subtilybių - svarbu, kad lūpdažiai nebūtų teplūs ir kartūs...
Rūpinkitės, kad jūsų oda būtų lygi, plaukai - švelnūs, kvapas - malonus (ir jūsų išrinktajam). Kinestetikas jus nuolat glostys, bučiuos, myluos ir masažuos.
O jeigu liausis jus lietęs - vadinasi, prarado interesą.
Klausytojai
Audialai yra bene pati sudėtingiausia vyrų kategorija, sunkiausiai įkandama moterims. Jie myli ausimis. Viename žurnale, surengusiame vyrų apklausą apie požiūrį į vedybas, buvo toks klausimas: "Kokia turi būti jūsų išrinktoji?", ir vienas vyriškis atsakė šitaip: "Visų pirma ji privalo turėti gražų balsą".
Tai, be jokios abejonės, buvo audialas.
Tokiam vyrui svarbiausua, kaip moteris skamba, o jau paskui visa kita.
Audialai mėgsta kalbėti - tai jų saviraiška. Jeigu norite atkreipti audialo dėmesį, rojaus paukštės balsu turite jam suokti apie jo pranašumus, šnabždėti meilybes į ausį, gudriai šiuženti drabužiais (kurie jam ne "atrodo", o "skamba"), neskalambyti virtuvėje puodais, nešaukti ant jo, nebildėti po butą kaip drambliui.
Jis būtinai turės aukščiausios kokybės garso aparatūrą ir nuolat klausysis muzikos, galimas daikats, gros kokiu nors muzikos instrumentu ar dainuos.
Užtat dėl savo išvaizdos galite būti rami: jis tikrai nepastebės nulūžinėjusių nagų ir ataugusių tamsių plaukų šaknų.
Bet jeigu barnio metu jūsų audialo veidas persikreips iš skausmo ir jis šūktels: "Aš nebegaliu tavęs klausytis!", geriau jau iškart nutilkite, arba prarasite savo išrinktąjį amžiams.
Kaip nustatyti?
Jau minėjome, kad žmogus turi tris suvokimo kanalus. Vienas jų yra pagrindinis, kiti - antraplaniai.
Tačiau ir pastarųjų dera paisyti. Tarkime, vyro vizualusis kanalas veikia 50 proc., kinestetinis - 40, o audialinis - 10 proc. Vadinasi, paveiksliukai tokie pat svarbūs, kaip ir taktiliniai (kūniški) pojūčiai.
To nedera pamiršti.
Tai kaipgi nustatyti, kuris kanalas yra pagrindinis? Pasinaudokite tokiu testu. Paklauskite savo partnerį: "Koks yra tavo svajonių namas?" - ir pasiruoškite atidžiai klausytis.
Vizualas žodžiai ims piešti, kaip tas namas atrodo. Jis vartos žodžius, būdingus tik vizualams: atrodo, gražiai, perspektyva, aiškiai, ryškiai, džiaugsmingas, tikslus, spalvingas, žiūrėti ir t.t.
Pavyzdžiui: "Tai didelis gražus raudonų plytų namas. Priešais fasadą - klomba su gėlėmis. Languose - permatomos užuolaidos..."
Audialas ilgai kankinsis, paskui nurodys garsus. Jo žodžiai bus: garsiai, tyliai, ritmiškai, klausytis, kalbėtis, pašnabždomis. Pavyzdžiui: "Tas namas stovi toli už miesto. Ten tylu.
Girdėti tik paukščių trelės ir medžių siūbavimas..."
Kinestetikai imsis vaizduoti atmosferą, vartos tokius žodžius: jaustis, judėti, šlapia, skausmas, dejonės, vėsu, įtampa, drebėti.
Pavyzdžiui: "Tai jaukus, šiltas namas. Kampe - židinys, jame rusena ugnelė, ant gridų patiesti kilimai, stovi minkštas, patogus krėslas. Ramybė."
Išsiaiškinus, kokiai stovyklai priklauso jūsų vyras, jums bus lengviau su juo atrasti bendrą kalbą.
Yra daugybė būdų patraukti ir išlaikyti žmogaus dėmesį, atsižvelgiant į dominuojantį jo suvokimo kanalą.
Rašyti komentarą