Inovatyviausios mokytojos titulas - klaipėdietei

Inovatyviausios mokytojos titulas - klaipėdietei

Praėjusį penktadienį sostinėje buvo pagerbti Inovatyviausių mokytojų apdovanojimų laureatai. Matematikos ir IT srities laureate tapo Klaipėdos Vitės progimnazijos mokytoja Jurgita Kupšytė-Karbauskė.

Mokytoja džiaugiasi, kad šis apdovanojimas tarsi įprasmino jos mokytojos darbo dešimtmetį, nes šiemet kaip tik sukako 10 metų, kai ji metė darbą banke ir pravėrė mokyklos duris.

Kaip patekote į šį konkursą?

Yra du būdai: gali pats pasisiūlyti, arba pasiūlo kolegos. Mane pasiūlė Vitės progimnazijos direktoriaus pavaduotoja, tada gavau laišką, kad reikia pateikti papildomų duomenų apie savo veiklas, projektus, be to, vyko ir motyvacinis pokalbis su organizatoriais.

Į Vilnių vykote žinodama, kad esate laimėtoja?

Ne, į apdovanojimus vyksta kiekvienoje kategorijoje išrinkti trys nominantai. Tik renginio metu paskelbiamos nugalėtojų pavardės...

...Ir išgirdote savąją. Kokios emocijos užvaldė?

Džiugesį sunku nupasakoti. Juolab kad gražiai sutapo, ir šis apdovanojimas tarsi įprasmino mano pedagoginės veiklos dešimtmetį. Tai tarsi paskatinimas nesustoti ir veikti toliau.

Ar teisingai suprantu, kad šiais apdovanojimais siekiama paskatinti mokytojus, dirbančius pagal naujausius metodus?

Iš esmės taip, bet paties konkurso atrankos kriterijuose buvo nurodyta ne vien naujų technologijų taikymas ar nauji mokymo metodai pamokose. Svarbu, kad mokytojas būtų aktyvus, iniciatyvus, generuotų kūrybines idėjas. Trumpiau tariant - kitaip vestų pamokas, dalintųsi savo patirtimi su kitais, siektų tobulėti.

Atskleiskite, kuo jūsų pamokos skiriasi nuo tradicinių?

Labai domiuosi integruotu ugdymu - tai yra mano arkliukas. Aktyviai bendradarbiauju su kolegomis, rengiu integruotas pamokas, įvairius projektus.

Įdomu, su kokiais kitais dalykais galima integruoti matematikos pamokas?

Su pačiais įvairiausiais. Mano tikslas - atrasti integraciją su visais mokomaisiais dalykais. Jau yra tekę daryti integruotas matematikos pamokas su daile, technologijomis, informacinėmis technologijomis, lietuvių ir vokiečių kalba, etika, muzika, geografija, chemija, fizika, kūno kultūra.

Pavyzdžiui, kaip galima integruoti matematikos ir muzikos pamokas?

Kai su šeštokais aiškinamės trupmenas, pasitelkiame natas. Nes iš tikrųjų muzikinių natų sistema taip pat atsirado iš trupmenų. Vaikai gauna įvairių užduočių: ir paskaičiuoti, ir ritmą sukurti, ir t. t.

O kaip geriau suprasti matematiką padeda dailė?

Čia mano mėgstamiausia sritis, nes su daile turiu ne vieną integruotos pamokos pavyzdį. Pavyzdžiui, mokantis apie simetriją puikiai talkina karpiniai, piešiame mandalas...

Neabejoju, kad vaikams labai patinka tokios integruotos pamokos.

Tikrai taip. Jiems įdomu, nes tada užduotys yra labiau kūrybinės. Be to, integruotų pamokų metu dažnai dirbama poromis ar grupelėmis ir tai mokiniams labai patinka. Taip ne tik įtvirtiname žinias, bet ir ugdome asmenines kompetencijas.

Įsivaizduoju, kad tokioms pamokoms pasiruošti kur kas sunkiau nei tradicinėms.

Laiko skirti reikia nemažai. Kartais tenka ir visą savaitgalį tam paaukoti.

Atleiskite už tiesmuką klausimą - kodėl jūs tai darote?

Todėl, kad man pačiai tai įdomu. Aš tiesiog negalėčiau sėdėti vienoje vietoje ir nuolatos vesti tradicines pamokas. Man tai būtų tiesiog nuobodu.

Iš kur semiatės idėjų?

Iš visur, iš aplinkos, literatūros. Idėjos sklando ore, tik reikia jas užsirašyti, kad nepamirštum.

Kokių dar įdomių veiklų pasiūlote mokiniams?

Kovo mėnesį tradiciškai organizuoju renginius matematikos savaitei paminėti. Kadangi kovo 14-ąją būna i diena, kasmet sugalvoju vis kitokių veiklų. Pavyzdžiui, rengiame viktorinas, pyragų dienas. Pavyzdžiui, pernai vaikai kepė Pi keksiukus.

Taip pat į pamokas kviečiuosi įvairių profesijų atstovus, kad jie vaikams papasakotų apie matematikos taikymo galimybes gyvenime. Noriu parodyti vaikams, kad tai reikalingas mokslas ir gyvenime tikrai pravers.

Pavyksta vaikus tuo įtikinti?

Būna įvairiai. Bet būtent integruotos pamokos ir padeda jiems labiau suvokti, kad nėra taip, kad matematika egzistuotų pati sau. Dažnai tenka parinkti ir vaizdinių medžiagų, kad vaikai suvoktų, kad matematika reikalinga gyvenime. Diskusijos dažnai išsiplečia net ilgiau, nei turime laiko pamokoje.

Pastaruoju metu daug kalbama apie tai, kad jaunimas nelinkęs sieti savo ateities su tiksliųjų mokslų specialybėmis, guodžiasi, kad tikslieji mokslai jiems tarsi tamsus miškas. Kodėl taip yra - programos per sunkios ar auga lepi karta?

Yra tame tiesos, kad vaikai dabar nori įdėti mažai pastangų ir gauti greitą rezultatą. Bet, mano nuomone, turėtų būti kiekvieno asmeninis pasirinkimas, kurie dalykai labiau traukia. Prievartos neturėtų būti.

Tačiau kartais gali nutikti taip, kad vaikas nesuprato vieno, kito dalyko, nedrįso paklausti ir ilgainiui matematika tikrai gali atrodyti tarsi tamsus miškas. Kai klasėse tiek daug vaikų, ar pavyksta greitai identifikuoti, kad vaikas tiesiog nesupranta?

Greitai pamatau. Gerai, kad yra konsultacinės valandos, jų metu galima su tokiais vaikais atskirai padirbėti. Žinoma, jei būtų mažesnės klasės, būtų daugiau galimybių kiekvienam skirti individualaus dėmesio. Neslėpsiu, tempas dažnai būna toks, kad, atrodo, bėgte bėgame. Džiaugiuosi, kad pavyksta įterpti bent integruotas pamokas.

Labai svarbu, kad ne tik mokytojas verstųsi per galvą, bet ir mokinys dėtų pastangas. Aš savo mokiniams dažnai kaip pavyzdį primenu sportą. Juk siekiant aukštų rezultatų sporte reikia daug treniruotis, tad lygiai taip pat matematikoje reikalinga proto mankšta. Būtina treniruotis sprendžiant uždavinius tiek pamokos metu, tiek namuose. Tačiau nereikėtų vaikų perspausti.

Ar jaučiate, kad vaikai vertina jūsų įdėtas pastangas?

Žinoma, jaučiu. Mane labai žavi tai, kad ir baigę progimnaziją mokiniai randa laiko aplankyti, atneša gėlių. Neslėpsiu, kartais net ašarą išspaudžia tokios malonios akimirkos.

Teko viešojoje erdvėje skaityti, kad iš pradžių dirbote banke, tik vėliau pasirinkote mokytojos profesiją.

Iš tiesų dar būdama moksleive svajojau būti mokytoja, bet baigusi matematikos studijas nusprendžiau išbandyti darbą banke. Man nepatiko monotonija ir rutina, sėdėjimas vienoje vietoje, tad iš bendramokslės išgirdusi, kad Vitės progimnazija ieško matematikos mokytojo, nusprendžiau pabandyti. Žinoma, per tuos dešimt metų buvo visokių akimirkų, bet iš esmės džiaugiuosi šiuo savo sprendimu.

Informacija

Inovatyviausių mokytojų apdovanojimuose buvo išrinkti 7 sričių nugalėtojai: pradinių klasių, kalbų, matematikos ir informatikos, biologijos ir chemijos, fizikos, menų ir technologijų, socialinių dalykų. Komisija, rinkdama nugalėtojus, įvertino beveik 200 nominantų. Kiekvienoje srityje inovatyviausiais tapę mokytojai laimėjo galimybę nuvykti į bet kurią norimą tarptautinę konferenciją švietimo tema užsienyje. Grįžę iš jos jie bus raginami dalintis patirtimi su kitais kolegomis ir plėsti inovatyviausių mokytojų gretas.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder