Kaip išmokyti vaiką mokytis?

Kaip išmokyti vaiką mokytis?

Naujųjų technologijų kartos vaikams daug laiko praleidžiantiems naršant internete, nuolat keliantiems klausimą „kodėl?“ ir įsitraukiantiems tik į jiems įdomią veiklą buvo sukurta mokymosi metodika „Atrask“. Šią metodiką sukūrusios grupės vadovė Lina Virozerovienė „Žinių radijui“ sakė, kad atrastas būdas, kaip išmokyti vaikus mokytis.

„Siūlome praktiškai mokytis tiriant, sprendžiant problemas, keliant probleminius klausimus. (…) Norime vaikus įtraukti į veiklą pamokoje nuo pat pradžių, nelaukti, kol mokytojas išaiškins mokymosi medžiagą. Jeigu mokinys pats iškelia probleminį klausimą, uždavinius ir iš karto klausimą sprendžia, taip pamažu eina prie tam tikrų atradimų”, - laidoje „Ryto espresso” ketvirtadienį sake L. Virozerovienė.

Ji pabrėžia, kad dabar mokytoja pusę pamokos aiškina mokiniams teoriją, o jie tik pasyviai klauso, tad ta informacija patenka tik į trumpąją atmintį. Tuo tarpu taikant „Atrask“ metodiką, anot jos, visas svarbiausias darbas atliekamas pamokoje praktiškai.

„Atradome būdą, kaip išmokyti vaiką mokytis, kaip daryti tai veiksmingiau, išmokyti jį i lanksčiai prisitaikyti – kad vaikas, išėjęs iš mokyklos, gebėtų nepasimesti , o iš tikrųjų veikti”, - kalbėjo ji.

Pasak L. Virozerovienės, „Atrask“ mokymosi metodiką sudaro užrašai (vedlys mokiniui), vadovėlis, skaitmeniniai ištekliai. Ji pateikia pavyzdį, kaip ši metodika konkrečiai atrodo penktos klasės istorijos pamokai: „Vaikui užduočių sąsiuvinyje duodama tema ir iš karto pateikiamas probleminis klausimas, pavyzdžiui: kokie sunkumai laukia bundančios Lietuvos valstybės? Tuose užrašuose penktokas perskaito tam tikrus uždavinius, kurie jam išskaido šią problemą į etapus. Pavyzdžiui, pirmiausia reikia išsiaiškinti penkis blokados vykdymo būdus Lietuvoje. Po to įvertinti blokados privatizacijos pasekmes valstybei, o po dar sukurti sėkmingo žemės ūkio verslo pavyzdį. Vadinasi, mes einame nuo žinių iki praktinio pritaikymo“,- aiškino L. Virozerovienė.

Pasak jos, šitokia praktinio mokymosi metodika, keliant probleminius klausimus, tinka visiems vaikams – nuo darželinukų iki dvyliktokų, bet kol kas metodika bus pradėta diegti pagridninio ugdymo mokiniams, tačiau numatomas ir metodikas tęstinumas kitoms klasėms.

Rudenį atliktas pilotinis metodikos projektas 10-tyje Lietuvos mokyklų, iš kurių, L. Virozerovienės teigimu, sulaukta daug gražių atsiliepimų.

Parengė Ieva Kazlauskaitė

Laida „Ryto espresso“ transliuojama darbo dienomis 7.05 val.

Image removed.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder