Lietuvai netinka universalus klasės krepšelis – EBPO ekspertai
Vyriausybė yra paskelbusi, kad planuoja keisti mokymo lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką, atsisakant mokinio krepšelio ir diegiant ugdymo finansavimą klasei. Toks finansavimo modelis jau išbandytas keliose savivaldybėse.
Tačiau EBPO perspėja, kad universalus klasės krepšelio modelis susilpnintų paskatas efektyvinti mokyklų darbą, jos nebekonkuruotų tarpusavyje dėl moksleivių. Tai gali lemti vidutiniškai mažesnį mokinių skaičių klasėse, pirmadienį paskelbtose rekomendacijose teigia EBPO, nors ir sako, kad toks finansavimo modelis padėtų išgyventi mažoms mokykloms.
Pristatytoje Lietuvos švietimo padėties apžvalgoje EBPO dėsto, kad nepaisant valdžios pastangų konsoliduoti mokyklų tinklą, vienam mokytojui tenkantis mokinių skaičius Lietuvoje yra mažesnis už EBPO vidurkį.
Dokumente taip pat konstatuojama, kad kol kas aukštųjų mokyklų tinklas pertvarkytas labai nedaug, šalyje universitetų skaičius pagal gyventojų skaičių yra gerokai aukštesnis nei bendrai EBPO, aukštasis mokslas atsilieka pagal inovacijas, studentų mobilumą, mokslo tarptautiškumą.
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.
Rašyti komentarą