Moksleivių kuriami verslai: nuo kavos iki peteliškių

Moksleivių kuriami verslai: nuo kavos iki peteliškių

Vasario 28 d. Klaipėdoje buvo surengta verslumo mugė, kurioje savo verslus pristatė uostamiesčio ir kitų miestų moksleiviai. Jaunimo idėjas vertinę komisijos atstovai pasidžiaugė, kad jaunieji verslininkai jau išaugo iš "pirk-parduok" marškinių ir kasmet sugalvoja šviežių idėjų.

"Džiugu, kad mokiniai dabar labiau orentuojasi į gamybą. Jie suvokia, kad tai geriausia ateitis - kurti patiems produktą ir jį parduoti. Tikrai pasiektas jau kitas lygmuo", - pasidžiaugė Klaipėdoje vykusio renginio organizatorius, "Smeltės" progimnazijos direktorius Edmundas Kvederis.

Jam antrino ir Klaipėdos moksleivių saviraiškos centro direktorius Vytautas Krutulis.

"Smagu, kad išnyko tokie elementarūs buitiniai versliukai, kaip savo gamybos muilas ar pyragėliai. Idėjos dabar įdomesnės ir šviežesnės. Smagu ir tai, kad jos nesikartoja kelerius metus iš eilės", - sakė V. Krutulis.

Tiesa, pasak E. Kvederio, būtų smagu, kad verslių moksleivių uostamiestyje būtų kur kas daugiau. Daug kas priklauso ir nuo ekonomikos mokytojų entuziazmo.

"Stipriausiai mokinių mokomųjų bendrovių (MMB) srityje atrodo Kaunas. Šiame mieste per metus susikuria keli šimtai tokių moksleivių bendrovių", - minėjo E. Kvederis.

Klaipėdoje skaičiai ženkliai mažesni. Verslumo mugėje dalyvavo tik 15 moksleivių mokomųjų bendrovių. Dar 7 moksleivių komandos rungėsi kitoje grupėje - "Mokinių verslo komandoje". Tai komandos, kurios dar nėra įsteigusios mokomosios bendrovės, bet jau vysto kokią nors idėją.

Geriausia MMB pripažinta Vydūno gimnazijos komanda "Mr. Pupis". Pačių moksleivių ruošiamos alternatyvios kavos iš morkų, miežių, saulėgražų patiko ir komisijai.

Geriausia mokinių verslo komanda pripažinta "Ąžuolyno" gimnazijos komanda "Bekija". Gimnazistai kuria ir prekiauja ekologiškais šampūnais ir kitomis higienai skirtomis priemonėmis.

"Šis konkursas nėra olimpiada, todėl stengiamasi įvertinti kuo daugiau moksleivių. Dėl to sugalvota daugiau įvairių nominacijų, kad mokiniai suvoktų, kur jie yra stipriausi, o kur dar reikia pasitempti", - minėjo E. Kvederis.

Novatoriškiausia pripažinta "Ąžuolyno" gimnazistų idėja kurti filmavimui ir fotografavimui skirtus priedus. Draugiškiausia aplinkai tapo iš Vilkaviškio atvykusių moksleivių komandos idėja gaminti ekologiškus aplankus sąsiuviniams ir knygoms. Geriausiai savo komandą pavyko pristatyti Šiaulių J. Janonio gimnazistams, jie klaipėdiečiams pasakojo, kaip dekoruoja mobiliuosius telefonus. Taip pat buvo išrinkta ir geriausią įvaizdį sukūrusi komanda. Tai - "Žaliakalnio" gimnazistai, kurie ne tik patys kuria ir parduoda 3D peteliškes, bet ir patys buvo jomis pasidabinę. Už drąsą buvo paskatinta "Aukuro" gimnazijos bendrovė "Kaip šauksi - taip atsilieps". Aukuriečiai sugalvojo klientams kurti šūkius bei siūlė grafinius sprendimus. Už perspektyvą buvo įvertinta ir jauniausia MMB iš Klaipėdos moksleivių saviraiškos centro.

Lietuvoje moksleivių mokinių bendrovės pradėtos kurti nuo 2004-ųjų, bet labiausiai jos išpopuliarėjo ne taip ir seniai, maždaug nuo 2008-ųjų.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder