Vilius Rimkus iš Aleksandravo – septintokas. Tiesa, mokosi ne kurioje nors Plungės mokykloje, o Kartenoje. Tačiau mūsų mieste apsilanko kone kiekvieną savaitę. O neretai ir keletą kartų, mat atvyksta į Plungės Gondingos tunto skautų sueigas bei renginius. Apie Vilių paskatino parašyti jo lapkričio mėnesio pasiekimai. Štai praėjusią savaitę žinių viktorinoje „Lietuvos tūkstantmečio vaikai“ iškovojo antrąją vietą, o po renginio išskubėjo į tarptautinį informacinių technologijų konkursą Ventspilyje (Latvijoje). Apie tai – pokalbis su Viliumi.
– Ar „Lietuvos tūkstantmečio vaikuose“ dalyvavai pirmą kartą?
– Šioje viktorinoje dalyvauju nuo 5 klasės. Tai individualus žaidimas, tik antram ture, kur per 100 sekundžių reikia įveikti 10 klausimų, būdavo galima į vieną klausimą atsakyti su mokytojo pagalba. Šiais metais vietoj mokytojo pagalbos atsirado draugų pagalba, kurią galima panaudoti bet kuriam ture. Kada nori, kreipiesi į 2 draugus, kuriuos pasirenki prieš atvykdamas į renginį.
– Ar anksčiau pavyko iškovoti prizinių vietų?
– 5 klasėje patekau į finalą, bet antrame ture pralaimėjau. 6 klasėje pralaimėjau pusfinalyje.
– Kaip patenkama į viktoriną „Lietuvos tūkstantmečio vaikai“?
– Atranka vyksta nuotoliniu būdu. Internetinėje anketoje būna keli klausimai, ir jei atsakai teisingai, organizatoriai susisiekia telefonu ir užduoda dar 10 klausimų. Jei ir telefonu atsakai gerai, patenki į pusfinalį. Pirmuosius filmavimus sudaro 3 pusfinaliai. Savo pusfinalį laimėjau ir patekau į finalą, kur varžomasi dėl Tūkstantmečio vaiko statulėlės. Finale yra penki žmonės. Dalyvauja 3 pusfinalių nugalėtojai, 1 geriausias iš 2 vietų pusfinalyje ir 1 žemesnės klasės finalo nugalėtojas.
– Kaip vyksta finalas?
– Pirmame etape žaidėme individualiai, pralaimėjo vienas, liko 4. Antrame etape mus suskirstė į poras. Trečiame ture likome dviese, vėl kovojome individualiai, ir aš užėmiau 2 vietą.
– Papasakok apie klausimus.
– 3 ture buvo 12 temų, kiekvienoje temoje – 1, 2 arba 3 taškų vertės klausimai.
– Koks klausimas sutrukdė būti pirmam?
– Be galo – arabų išpopuliarintas gėrimas, su galu – žmogus, gavęs ordiną. Buvo ir daugiau klausimų, į kuriuos neatsakiau. Mano varžovas pasitaikė stiprus. Susipažinome praėjusiais metais, bet su juo tada neteko žaisti, o šiais metais susikovėm. Jis pirmas pasiekė finišą, aš atsilikau 4 langeliais.
– Supratau, kad tau patinka ne tik mokytis bet ir spręsti galvosūkius, dalyvauti protmūšiuose?
– Manau, senelio genai. Mama sakė, kad jam irgi patiko geografija, istorija, gamtos mokslai.
– Ar kitais metais vėl dalyvausi „Lietuvos tūkstantmečio vaikų“ viktorinoje?
– Taip, jei pavyks patekti į filmavimą. Man patinka ten dalyvauti, nes gaunu labai daug patirties ir gerai praleidžiu laiką
– Žinau, kad po viktorinos Vilniuje iškart važiavai į Ventspilį. Kas ten vyko?
– Tarptautinis informacinių technologijų konkursas.
– Kaip į jį patekai?
– Reikėjo susirinkti 3 žmonių komandą ir sukurti trumpą filmą pagal duotą temą. Mes sukūrėme, išsiuntėme ir gavome kvietimą atvažiuoti.
– Kokia buvo filmuko tema?
– Tema buvo sukurti mobiliosios programėlės prototipą, kuri padėtų mokiniams mokytis, įtrauktų į bendrą veiklą.
– Kas yra prototipas?
– Prototipas šiuo atveju buvo programėlė, skirta tik parodymui ir asmeniniam naudojimui. Sukūrėme per „PowerPoint“. Tokia programa neveiktų, bet mums reikėjo tik nufilmuoti, taigi tiko.
– Ar tavo komandos draugai mokosi toje pačioje klasėje?
– Ne. Mūsų amžiaus grupė buvo C. Joje varžėsi septintokai, aštuntokai ir devintokai. Aš esu 7-tokas, Mykolas – 8-tokas, Arvydė – 9-tokė. Mes visi mokomės Kartenos mokykloje-daugiafunkciame centre. Bet komanda gali būti ir hibridinė. Tarkim aš esu iš Kartenos, kitas narys – iš Kretingos, o trečias – iš Plungės. Laimėjus mokyklai prizas neskiriamas, piniginis apdovanojimas atitenka komandai. Mus į Ventspilį lydėjo informacinių technologijų, fizikos ir matematikos mokytoja.
– Kokios veiklos jūsų laukė Ventspilyje?
– Programa truko kelias dienas. Susipažinimo vakaras vyko Ventspilio jaunimo centre, bet mes nespėjome atvažiuoti. Antra diena buvo skirta užduočių atlikimui. Jas atlikdami susimovėme. Perskaitę užduotis, pagalvojome, kad reikia sukurti naują programėlę ir jai sugalvoti infografiką, svetainę ir reklamą. Pasirodo, visa tai reikėjo pritaikyti tai pačiai programėlei, apie kurią kūrėme filmuką atrankai. Deja, išsiaiškinom pasibaigus užduotims skirtam laikui. Manau, darbas buvo geras, galėjome užimti prizinę vietą, jei būtume supratę užduotį ir sukūrę infografiką, svetainę ir reklamą namuose sugalvotai programėlei.
– Kokie tavo artimiausi planai?
– Jei gerai parašysiu istorijos „Kengūros“ lyderių turo darbą, galėsiu keliauti, man atrodo, po 3 Europos šalis nemokamai.
– Ačiū už pokalbį. Sėkmės būsimuose konkursuose, viktorinose, protmūšiuose.
Rašyti komentarą