Kęstutis Gudavičius: kaip tampama reklamos veidu

Kęstutis Gudavičius: kaip tampama reklamos veidu

"Vien patrauklumo nepakanka, - paaiškina Kęstutis. - Reikia veido, kuris tiktų būtent reklamuojamam produktui."

Kaip jo ieškoma?

Gavusi užsakymą, agentūra sugalvoja reklaminės kampanijos idėją ir sukuria reklaminio veido aprašymą. Tuomet, jei reikia arba to pageidauja klientas, kreipiasi į žmonių (aktorių, modelių etc.) atrankos firmas. Šios firmos, turinčios duomenų bazes, atrenka apie 20 aprašymą atitinkančių fotografijų. Iš jų, derinant su reklamos agentūros projektų vadovu, vaizdo klipo gamybos prodiuseriu, režisieriumi ir kitais profesionalais, atrenkami 10 veidų. Galų gale, kaip ir "misių" rinkimuose, lieka 3 kandidatai į reklaminio veido titulą. Ir tai dar ne viskas. Kartais paaiškėja, jog atrinktasis herojus (jei jis ne aktorius) netinkamas, nes nesugeba laisvai jaustis prieš kamerą.

Prisimenu atvejį, kai visus išvaizdos standartus atitinkantis vyrukas prieš kamerą nesugebėjo atlikti paprasčiausio veiksmo - tinkamai atsisukti. Teko ieškoti kito, - pasakoja režisierius.

Nereikia būti patraukliam?

Reklamos veidas turi būti gražus, tai pirmoji sąlyga, tačiau vien grožio nepakanka. Ar žmogus tinkamas fotosesijoms, vaizdo klipams, TV laidoms vesti, lemia ne tik išvaizda, bet ir vidinis turinys: lankstumas, mokėjimas judėti (jei kuriant vaizdo klipą herojui reikia įlipti į medį - jis privalo į jį lipti), vidinis žavesys, charizma... Kartais tokių pasitaiko, tačiau tarp neragavusių aktorinio meno - retai. Su profesionaliais aktoriais, žinoma, dirbti lengviausia, tačiau beveik visi jie jau išfilmuoti.

O kiek už tai mokama?

Reklaminiai veidai kainuoja labai brangiai. Mokama ne tik už veidą, bet ir už patirtį, profesionalumą, asmenybės bruožus. Visa tai vartotojui kelia pasitikėjimą. Koks nors realybės šou negali papildyti reklamuojamo prekės ženklo, mat nėra subrendęs kaip asmenybė. Tokia reklama nėra efektyvi: lengvai ir greitai išgarsėjęs "veidas" taip pat greitai gali būti pamirštas.

Masinėse vaizdo klipo scenose vaidinančių žmonių honorarai nėra įspūdingi - vos 50 litų už 10 valandų darbą. Tačiau filmuotis jie ateina ne kartą ir ne du, nepaisant to, kad masuotės, pavyzdžiui, didžiuosiuose prekybos centruose, filmuojamos naktį. Vienas dalykas, žmonėms patinka tokia atrakcija, o kita vertus - čia jie turi daugiau šansų būti pastebėti reklamos agento nei, tarkime, kai paprasčiausiai žingsniuoja gatve...

Reklaminio vaizdo klipo herojaus (jei jis neprofesionalus aktorius) honoraras (priklauso nuo vaidinimo trukmės ir sąlygų) svyruoja nuo 500 iki 2000 litų.

Samdomo profesionalaus aktoriaus - nuo 2000 iki 5000 litų. (Pasitaiko atvejų, kai aktoriai prašo didesnių honorarų. Vienas jų pareikalavo 7000 litų, ir užsakovai sutiko jam sumokėti. Tačiau šis, kai sužinojo, ką teks reklamuoti, ir filmavimosi, ir honoraro atsisakė.)

Didžiosios žvaigždės, tokios kaip Arvydas Sabonis, Virgilijus Alekna, Marijonas Mikutavičius, Andrius Mamontovas, sąlygas ir honorarą diktuoja pačios.

Reklamos užsakovų geidžiamiausių žvaigždžių TOP-10

1. Arvydas Sabonis - 100 000
2. Arūnas Valinskas - 70 000
3. Andrius Mamontovas - 40 000 - 50 000
4. Virgilijus Alekna 40 000
5. Vytautas Kernagis - 40 000
6. Asta Stašaitytė - 20 000
7. Marijonas Mikutavičius - 15 000
8. Rytis Cicinas - 15 000
9. Nomeda Marčėnaitė - 10 000
10. Algis Ramanauskas - Greitai - 10 000

(Informacija apie honorarus - iš "Verslo klasės")

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder