Graikijoje streikuoja taksi vairuotojai

Klientų išlietas neigiamas emocijas taksistai užmiršta pokštaudami

Jau ne vienerius metus taksi vairą Klaipėdoje sukinėjantys vyrai tikino, kad per ilgą laiką įmanoma "užsiauginti šarvus" ir nebekreipti dėmesio į klientų laidomas replikas.

O tokių įžūlių klientų, pasak taksistų, pasitaiko gana dažnai. Daugelis pripažino, kad daugiausia priekaištų yra tekę išgirsti iš dailiosios lyties atstovių.

"Tai joms važiuoju per lėtai, tai per greitai. Tai muzika ne ta, tai per garsiai, tai per tyliai...

Kartais atrodo, kad moterys ant taksi vairuotojų išlieja visą namuose susikaupusį pyktį. Turbūt taip nori apsaugoti savo šeimos narius. Už visas bėdas aprėkia taksistą, o pas savąjį grįžta kaip šilkinės", - juokėsi taksistas Saulius.

Tiesa, daugelis taksistų minėjo, kad pasitaiko ir kitokio tipo moterų, kurios ne tik siunčia vairuotojui erotinius signalus, bet ir nesibaimina seksualiai priekabiauti.

Dažniausiai taip paišdykauti sugalvoja įkaušusios moteriškės.

"Yra tekę dvi tokias linksmuoles net griežčiau sudrausminti. Negana to, kad jos, suvirtusios ant galinės sėdynės, pradėjo visa gerkle staugti užstalės dainas, viena dar pradėjo su manimi koketuoti.

Nesulaukusi mano dėmesio, moteriškė uždengė delnais man akis ir įsisiurbė į kaklą.

Teko sustoti ir griežčiau paprašyti liautis pokštavus, nes tai pavojinga ne tik mano, bet ir jų gyvybėms", - vieną iš šios vasaros nuotykių prisiminė taksistas Povilas.

Nespėja pasakyti adreso

Pasak taksistų, pasitaiko ir tokių klientų, kurie, gerokai padauginę, tesugeba pasakyti, kokia kryptimi važiuoti, ir tuoj pat užsnūsta.

Dar dažniau pasitaiko, kai įkaušę keleiviai ilgai neapsisprendžia, prie kurio namo jiems reikia išlipti, ir vaiko taksi po visą miestą.

"Tokiais atvejais tenka pasiteirauti, ar klientas turi pakankamai pinigų tokiems ilgiems pasivažinėjimams. Nors su išgėrusiu labai sunku susikalbėti, dažniausiai toks klausimas juos labai žeidžia", - sakė taksistas Antanas.

"Laukia bobutė su vaiku..."

Pačios liūdniausios taksistams - "tuščios dienos", kai nebūna klientų. 

Taksistai neslepia, kad dažnai tenka konkuruoti tarpusavyje ir net susipykti dėl klientų. Tačiau šios profesijos atstovai turi nemažai nerašytų taisyklių, kuriomis vadovaujasi, bei tik taksistams būdingų pokštų.

"Kai būna "tuščios dienos", stengiamės vieni kitus pralinksminti. Mane vieną dieną kolegos "išdūrė". Vidurnaktį per raciją pranešė, jog prie geležinkelio stoties manęs laukia bobutė su vaiku.

Atlėkiau iš kito miesto galo, žiūriu - iš tikrųjų stovi moteris su vaiku, bet ne tikra, o pastatyta metalinė skulptūra", - juokėsi taksistas Antanas.

Archyvų nuotr.

Shutterstock nuotr.

Nemoka užsienio kalbų

Daugelis taksistų tvirtina, jog kito darbo dirbti nebemokėtų ir juos tenkina tokia permaininga ir įdomi profesija. Tačiau nemaža dalis sako dirbantys laikinai, kol atsiras geresnis darbas.

Vienas taksistu dirbantis jūreivis, mokantis net kelias užsienio kalbas, sakė ne kartą sulaukęs pagyrimų iš užsieniečių. Mat paprastai šie skundžiasi, jog su taksi vairuotojais neįmanoma susikalbėti, nes jie nemoka užsienio kalbų.

Be kita ko, vyriškis pripažino, kad dažnam taksistui pritrūksta ir bendravimo kultūros, tačiau, pasak jo, neretai ir patys klientai išveda vairuotojus iš kantrybės.

Beveik kiekvieno taksi vairuotojo darbo praktikoje yra pasitaikę atvejų, kai klientas bando pabėgti nesusimokėjęs. Dažniausiai tokie keleiviai gudrauja sakydami, jog užmiršo piniginę, ir tikina, kad tuoj iš namų atneš reikiamą sumą, bet vos tik įėję į laiptinę dingsta.

Dar blogiau, kai keleiviai piktybiškai atsisako mokėti arba bando grasinti taksistui. Ne kartą jiems yra tekę gintis nuo užpuolikų, kurie ne tik nesumokėjo už kelionę, bet ir norėjo atimti iš paties vairuotojo pinigus.

Apkaltino sąvadavimu

Pasak taksistų, pasitaiko ir tokių situacijų, kai jie nepagrįstai apkaltinami kriminaline veikla.

"Vakarų ekspresas" dar prieš gerą` dešimtmetį rašė apie situacijas, kai taksi vairuotojai būna nekaltai apšmeižiami.

Buvo nutikę ir taip, kad vienas taksistų iš Klaipėdos į kitą miestą parvežė, kaip vėliau paaiškėjo, pagrobtą moksleivę.

Taksistas gauna užsakymą ir veža klientą ten, kur jis paprašo. Iš kur taksistui žinoti keleivio biografiją?

Išvaizda ir amžius - nesvarbu

Taksi paslaugas uostamiestyje teikiančių įmonių savininkai, priimdami į darbą vairuotojus, daugiausiai dėmesio kreipia į darbo stažą ir gerą orientavimąsi mieste.

Pirmenybė teikiama patyrusiems vairuotojams.

Su kandidatais į taksi vairuotojus ilgai kalbama. Jie stebimi, tikrinami, ar moka tinkamai bendrauti.

Išvaizda ir amžius tokios didelės reikšmės neturi.

Nereikalaujama, kad taksistas turėtų kokį nors išsilavinimą ir gerai mokėtų užsienio kalbą, tačiau, pasak savininkų, sužinojus, kad klientas - užsienietis, siunčiamas tas vairuotojas, kuris gali bendrauti užsienio kalba.

Archyvų nuotr.

© DELFI / Mindaugas Ažušilis 

Uždarbis skirtingu metu gali labai skirtis, be to, visada kyla klausimas, kas įsės į jų automobilį. Kartais vairuotojams pavyksta užmegzti nuoširdų pokalbį su nepažįstamaisiais.

Pasidalino labiausiai erzinančiais keleivių įpročiais

Dirbdami transporto dalijimosi įmonėse, pavyzdžiui, „Uber“ arba „Lyft“ vairuotojai visada šiek tiek rizikuoja.

Tačiau kartais tenka sutikti ir tikrų bjaurybių.

Taksi vairuotojai delfi.lt pasidalijo labiausiai erzinančiais keleivių įpročiais.

Be jokios priežasties vairuotoją įvertina viena žvaigždute

„Ne visi šitą žino, bet net keturių žvaigždučių įvertinimas iš tiesų yra blogas. Sistema sukurta taip, kad gauti mažiau negu penkias žvaigždutes vairuotojui yra labai blogai.“

Verčia vairuotoją laukti

„Automobilį kvieskite tik tada, kai esate pasiruošę po sekundės lipti vidun.“

Valgo automobilyje

„Labai norėčiau, kad keleiviai automobilyje neatsiklausę nevalgytų. Norėdami tapti „Uber“ arba „Lyft“ vairuotojais privalome turėti naują automobilį. O jūsų traškučiai naujame automobilyje man sukelia daug streso.“

Atsisako paslaugos, ypač tada, kai vairuotojas jau pakeliui

„Vienas bjauriausių dalykų – skirti 10 minučių važiuoti į paskirtą vietą ir staiga sužinoti, kad keleiviai paslaugos atsisakė. Taip iššvaistau daug brangaus laiko.“

Archyvų nuotr.

© Bolt

Sėdi priekyje

„Priekyje sėdintys keleiviai mane blaško.“

Būna nemandagūs

„Norėčiau, kad keleiviai, paprašę sustoti užvažiuojamame greito maisto restorane pasiūlytų ką nors nupirkti ir man. Dažniausiai atsisakau (kartą leidau nupirkti vandens), bet nepasiūlyti paprasčiausiai nemandagu.“

Būna arogantiški ir agresyvūs girtuokliai

„Aš esu blaivus žmogus, vežantis jus namo. Aš – jūsų komandos narys, o ne tarnas. Kartais labai padėtų žodis „prašau“.

Skambina telefonu

„Norėčiau, kad keleiviai neskambinėtų telefonu. Išjungiu radiją, kad jie geriau girdėtų, o pats sėdžiu ir susigėdęs klausau svetimo pokalbio. Geriau parašykite žinutę.“

Neužsisega saugos diržo

„Norėčiau, kad keleiviai nepamirštų užsisegti saugos diržų. Juk esate automobilyje. Galite žūti.“

Liečia vairuotoją

„Prašau manęs neliesti. Niekada. Niekur. Tai labai nemalonu. Nemanykite, kad maloniai elgiuosi dėl to, kad su jumis flirtuoju. Aš tiesiog malonus žmogus.“

Bando susodinti daugybę žmonių

„Liaukitės prašę į automobilį priimti daugiau žmonių, negu leidžia įstatymai.“

Pakeičia muziką

„Visada nekenčiau žmonių, kurie pakeičia radijo stotį arba neatsiklausę leidžia savo muziką. Kai nepažįstamas keleivis ištiesia ranką prie radijo ir bando pakeisti nustatymus, labai blaško mano dėmesį.“

Nežino, kur važiuoti

„Pasitaiko daug girtų ar apsvaigusių keleivių, nežinančių, kur jie ir kur nori važiuoti.“

Nustatymuose nepažymi tikslios paėmimo vietos

„Jeigu iškviesdami automobilį keleiviai stovi pastato šone, bet nori, kad juos paimtų prie pagrindinio įėjimo, kartais navigacinė sistema nusiunčia mane į kitą gatvę. „Google Maps“ gali rodyti, kad žmogus stovi visiškai kitoje vietoje, negu iš tikrųjų. Patvirtinti tikrąją vietą turi keleivis, bet daug kas to nepadaro.“

Palieka šiukšlių

„Nekenčiu, kai žmonės mano automobilyje palieka šiukšlių.“

Per daug reikalauja

„Jūs už kelionę sumokėjote 5 eurus, o aš dėl to važiavau per visą miestą, todėl nesitikėkite, kad gausite vandens ir saldainių.“

Archyvų nuotr.

Raktažodžiai
Sidebar placeholder