Ar  dabar tinkamas laikas didinti mokesčius?

(3)

Įsisiūbavusi COVID-19 pandemija šienauja gyvybes ir gali paliesti kiekvieną iš mūsų, o ypač kiekvieno mūsų mylimą senjorą. Tai ypatingai aktualu Klaipėdai, nes mūsų mieste senjorų vakcinavimas nevyksta sklandžiai. Nepaisant to, miesto vadovai, užuot sukę galvas, kaip sklandžiau ir greičiau pasiruošti masinei vakcinacijai, intensyviai derina mokamų automobilių parkavimo zonų plėtros bei kainų didinimo klausimą.

Ar išties tai – pagrindinė šiandienos problema? Ar dabar tinkamas metas kelti mokesčius?

Kavos puodelis senamiestyje pabrangs

Aš manau, kad šiuo metu šis klausimas neturėtų būti keliamas dėl labai elementarių priežasčių. Visų pirma, visuomenė yra pavargusi nuo pandemijos, tiek moraline, tiek ekonomine prasme. Dėl susiklosčiusios situacijos daugeliui miestiečių tenka gyventi su mažesnėmis pajamomis.

Tik praeitą savaitę senamiesčio kavinės atvėrė savo lauko terasas.

Dar iki pandemijos nuolat sukome galvas, kaip gaivinti senamiestį, kaip padėti jame veikiantiems verslininkams, o dabar regis smogiame jiems peilį į nugarą.

Kavos puodelis senamiestyje klaipėdiečiams pabrangs, nes numatoma valandą raudonojoje zonoje branginti iki 1,5 euro, o taip pat ketinama pratęsti automobilių parkavimo apmokestinimo laiką iki dešimtos valandos vakaro vasaros sezono metu.

Taip pat numatyta, kad brangs automobilių parkavimas Melnragėje ir Giruliuose ir bus ilginamas automobilių parkavimo apmokestinimo laikas iki dešimtos valandos vakaro.

Tai reiškia, kad vasaros vakarais vertėtų saulę lydėti prie Olando kepurės, t.y. kaimyninėje Klaipėdos rajono savivaldybėje, kur automobilio parkavimo valanda kainuoja kur kas pigiau.

Reikalingas kompleksinis požiūris

Oficiali miesto vadovų pozicija dėl šių pasiūlymų, kuriuos ketinama svarstyti miesto taryboje jau šį ketvirtadienį, yra ketinimai tokiu būdu mažinti automobilių taršą mieste ir skatinti darnų judumą, taip suvaldant transporto srautus.

Tačiau visi puikia suprantame, kad norint puoselėti darnų judumą, siekiant išlaipinti žmones iš privačių automobilių į viešąjį transportą arba netaršias transporto priemones, visų pirma reikia tam tinkamai paruošti infrastruktūrą, išplėsti dviračių takus, pasirūpinti papildomais autobusų maršrutais.

Svarstant privataus ir viešojo transporto alternatyvas, norisi grįžti prie pandemijos valdymo klausimo. Manau visi suprantame, kad privatus transportas suteikia daugiau galimybių neužsikrėsti virusu ir neužkrėsti kitų. Juolab, kad dar negalima numatyti to, kaip mums seksis valdyti pandemiją artimiausiu metu, nežinome, ar nesulauksime trečios pandemijos bangos ir kaip ji paveiks visuomenės sveikatą.

Ne automobiliai, o klaipėdiečiai moka mokestį

Dalyvaujant diskusijoje su miesto vadovais ir bandant įtikinti juos atidėti tokius pasiūlymus stabilesniems laikams tiek sveikatos, tiek ekonomine prasme, iš miestų vadovų pusės nuskambėjo argumentas, kad vis dėlto verta tokį pasiūlymą svarstyti, nes neva ketinama apmokestinti ne žmones, o automobilius.

Manau, tokie posakiai puikiai reprezentuoja miesto vadovų cinišką požiūrį į miestiečių sveikatą bei ekonominę padėtį, taip pat į verslo gaivinimo galimybes po pandemijos.

Pasirodo, jog klaipėdiečiai pirmiausia turi uždirbti tam, kad galėtų sumokėti mokestį už automobilio parkavimą, tam, kad padengtų nepigius galimo darnaus judumo kaštus. Verta paminėti, kad nuolat brangsta ir parkavimo mokesčių administravimo kaštai, nors seniai jau reikėjo priimti sprendimus optimizuoti administruojančios įmonės veiklą.

Raginu miesto vadovus atsakingai apmąstyti ketinimus teikti svarstymui šį klausimą miesto taryboje, o Klaipėdos politikus atsakingai įvertinti galimas tokio sprendimo pasekmes.

 

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder