Manoma, kad prie sabotažo prisidėjo Kinijos laivas „Yi Peng 3“, kuris taip pat siejamas su Rusija.
Jis sugadino ne tik telekomunikacijų kabelius tarp Švedijos ir Lietuvos, taip pat Suomijos ir Vokietijos, bet ir pažeidė elektros kabelį „Nordbalt“ tarp Švedijos ir Lietuvos.
Spėjama, kad laivas tempė inkarą jūros dugnu apie 150 kilometrų, kad pataikytų į strategiškai svarbius Baltijos šalių objektus.
Tai įvyko dar praėjusių 2024 m. lapkričio 17-18 d.
Europa mano, kad prie sabotažo gali būti prisidėjęs ir Rusijos šešėlinio laivyno tanklaivis „Eagle S“.
Gruodžio 26 d. jis tikriausiai sugadino du „Estlink 2“ kabelius tarp Estijos ir Suomijos.
Suomijos valdžios institucijos mano, kad tanklaivis „Eagle S“ planavo daugiau sabotažų Baltijos jūroje, tačiau šiuos planus sužlugdė laivo sulaikymas.
„Įgula buvo pasirengusi nupjauti kitus kabelius ir vamzdynus, kai Suomijos valdžios institucijos praėjusį mėnesį sulaikė laivą“, - sakė bylą tiriantis Suomijos nacionalinio tyrimų biuro tyrėjas Risto Lohi.
Laivas „Eagle S“ buvo sulaikytas gruodžio 26 d.
Tyrimo duomenimis, laivas, vilkdamas inkarą daugiau kaip 100 km jūros dugnu, sugadino Suomijos ir Estijos elektros liniją „Estlink 2“ ir keturis kitus telekomunikacijų kabelius.
Įgula buvo sulaikyta, kai plaukė link antrojo elektros kabelio „Estlink1“ ir dujotiekio „BalticConnector“ tarp Suomijos ir Estijos.
Laivo „Eagle S“ įgula buvo apklausta, 9 iš jų laikomi įtariamaisiais.
Laivo kapitonas yra Gruzijos pilietis.
NATO labai rimtai vertino sabotažą Baltijos jūroje.
Buvo nuspręsta pradėti programą „Baltic Guardian“, kad būtų pašalinta ši grėsmė. Joje planuojama pasitelkti fregatas, aviaciją, taip pat jūrų bepiločių orlaivių flotilę.
Šaltinis: dialog.ua
Rašyti komentarą