Pirmasis incidentas įvyko su oro bendrovės „Ural Airlines“ lėktuvu „Airbus A321neo“, skridusiu iš Egipto Šarm el Šeicho į Jekaterinburgą. 4 500 metrų aukštyje sugedo kairysis variklis. Įgula apie gedimą pranešė skrydžių vadovams ir nusprendė grįžti į išvykimo oro uostą.
Antrasis incidentas įvyko su „NordStar Airlines“ lėktuvu „Boeing 737“, kuris sausio 2 d. vakare skrido iš Volgogrado į Jekaterinburgą. Lėktuvui 11 300 metrų aukštyje taip pat sugedo kairysis variklis. Įgula grįžo į Volgogrado „Gumrak“ oro uostą.
Po šių incidentų abiejų oro linijų spaudos tarnybos pranešė, kad lėktuvai buvo sustabdyti nuo skrydžių, kad būtų atlikta techninė apžiūra ir įvertinta jų būklė.
Prieš karą Ukrainoje Rusijos orlaivių parke buvo 1 031 orlaivis, iš kurių du trečdaliai buvo „Boeing“ ir „Airbus“ gamybos orlaiviai.
Tačiau JAV ir ES sankcijos uždraudė šių orlaivių techninę priežiūrą, taip pat naujų lainerių tiekimą. 2023 m. Rusijos vyriausybė slapta leido oro transporto bendrovėms „kanibalizuoti“ orlaivius - iš vienų lainerių išimti tinkamas naudoti dalis ir pritaikyti jas kituose.
Rusijos bandymai sukurti savo lėktuvų dalių gamybą kol kas nedavė reikšmingų rezultatų.
Analitinės bendrovės „Oliver Wyman“ prognozėmis, iki 2026 m. Rusijos orlaivių parkas gali sumažėti daugiau nei perpus.
Tarptautinė civilinės aviacijos organizacija (ICAO) anksčiau Rusijai yra suteikusi „raudonąją vėliavą“ - žemo skrydžių saugos lygio rodiklį, kurį, be Rusijos, turi tik Butanas, Liberija ir Kongo Demokratinė Respublika.
2024 m. aviacijos avarijų skaičius Rusijoje pasiekė antirekordą per pastaruosius šešerius metus. Lapkričio pabaigoje buvo užregistruoti 208 incidentai - 30 proc. daugiau nei per tą patį 2023 m. laikotarpį.
Vien lapkričio pabaigoje ir gruodžio pradžioje skrydžio metu sugedo trys lėktuvai „Sukhoi Superjet 100“.
Šaltinis: The Moscow Times
Rašyti komentarą