Helsinkis švenčia metus be mirčių keliuose: kaip Suomijos sostinė pasiekė tokį unikalų rezultatą
Nors Europos Sąjungoje mirčių keliuose skaičius palaipsniui mažėja (2024 m. – 3 %), tragiškos avarijos tebėra problema daugelyje didmiesčių.
Pavyzdžiui, pernai Berlyne eismo įvykiuose žuvo 55 žmonės, Briuselio regione – 9.
Šiame kontekste Helsinkio pasiekimas atrodo ypač įspūdingas.
Roni Utriainen, miesto aplinkos departamento eismo inžinierius, sėkmę aiškina keliais veiksniais: „Šį pasiekimą galima paaiškinti daugeliu veiksnių, bet greičio ribojimas yra vienas iš svarbiausių“.
2021 m. daugumoje gyvenamųjų rajonų ir miesto centre valdžia sumažino greitį iki 30 km/h.
Duomenys rodo, kad esant tokiam greičiui pėsčiųjų mirtingumas sumažėja perpus, palyginti su 40 km/h greičiu.
Greičio kontrolei mieste įrengta 70 naujų kamerų ir įgyvendinta strategija, pagrįsta nacionaline programa „Vision Zero“, kurios tikslas – visiškai išvengti sužalojimų ir mirčių eismo įvykiuose.
Rezultatai kalba patys už save: pagal Suomijos organizacijos „Liikenneturva“ duomenis, mirtinų eismo įvykių skaičius Helsinkyje nuolat mažėja.
Miestas taip pat aktyviai plėtoja infrastruktūrą pėstiesiems ir dviratininkams.
Dviračių takų ilgis viršijo 1500 km, o viešojo transporto tinklas papildytas ekologiškais autonominio valdymo autobusais ir nauja tramvajaus linija, finansuota Europos investicijų banko.
„Modernizacija padėjo sumažinti automobilių naudojimą ir kartu – sunkių avarijų skaičių“, – pažymėjo Utriainen.
Statistika įspūdinga: per 20 metų, nuo 2003 iki 2023 m., eismo įvykių skaičius Helsinkyje sumažėjo nuo 727 iki vos 14.
Šis pasiekimas yra pavyzdys, kaip tikslingos priemonės gali iš esmės pagerinti saugumą keliuose.
Šaltinis: mixnews.lv

Rašyti komentarą