„Michelin“ gidas siūlys viešbučių ir vyno rekomendacijas
Prancūzijos padangų gamybos bendrovės atšaka turi ištikimų gerbėjų tarp gurmanų, tačiau susiduria su kova dėl dėmesio su kitais kelionių gidais, atsiliepimų svetainėmis, kaip kad „TripAdvisor“, taip pat su daugybe maisto tema turinį kuriančių nuomonės formuotojų.
Siekdamas išlikti aktualus, gidas žvelgia plačiau nei į savo istorinį vaidmenį, kai anonimiškai siųsdavo inspektorius į restoranus, o vėliau skirdavo žvaigždutes saujelei prabangių restoranų.
Palaipsniui didindamas savo gastronomijos gidų apimamų teritorijų skaičių – naujausiais skaičiavimais jų yra 69 – dabar jis aktyviai žengia į viešbučių sektorių, rengdamas naują pasaulinę sąrašų sistemą, rekomenduojančią geriausiai įvertintus objektus.
„Mes visada tvirtai laikėmės viešbučių industrijoje“, – trečiadienio vakarą Paryžiuje vykusioje apdovanojimų ceremonijoje, kurioje dalyvavo viešbučių savininkai iš viso pasaulio, sakė „Michelin“ vadovas Gwendalas Poullennecas (Gvandalas Pulanekas).
Vietoj žvaigždučių viešbučiams bus suteikiami „raktai“ skalėje nuo vieno iki trijų, remiantis tokiais kriterijais kaip aptarnavimas, stilius ir charakteris.
G. Poullennecas trečiadienį taip pat paskelbė, kad gidas pradės rašyti vyno apžvalgas, remdamasis savo JAV vyno žurnalu „Robert Parker Wine Advocate“ arba jį pakeisdamas.
„Šiandien „Michelin“ gidą galima laikyti pasauline žiniasklaidos priemone“, – anksčiau žurnalistams sakė jis.
Klausimas dėl patikimumo
Brangiai atsieinančio inspektorių tinklo, kurių sąskaitas apmoka bendrovė, finansavimas visada buvo problema.
Kai G. Poullennecas prisijungė prie „Michelin“ prieš daugiau nei 20 metų, ji dirbo nuostolingai ir priklausė nuo fizinių savo garsiųjų raudonos spalvos gidų pardavimų, daugiausia Vakarų Europoje.
Šiandien jos svetainę ir nemokamas telefono programėles kas mėnesį aplanko apie devynis milijonus unikalių lankytojų, iš kurių maždaug pusė yra iš Jungtinių Valstijų.
Monetizuojant šį lankytojų srautą, pradėtos siūlyti internetinio rezervavimo paslaugos, kai už kiekvieną užsakymą mokamas 10–15 proc. komisinis mokestis.
Tačiau grupė taip pat gauna pinigus iš už turizmą atsakingų ministerijų ir viešųjų įstaigų mainais už gidų leidybą, todėl kyla abejonių dėl jos nešališkumo.
Ji palaiko tokias partnerystes su dešimtimis šalių ir vietos valdžios institucijų, o neseniai tarp jų atsirado ir Saudo Arabija, kurios Kultūros ministerija finansavo gidą, turintį pasirodyti šį mėnesį.
Yiting Deng (Jiting Deng), Londono universiteto koledžo Vadybos mokyklos akademikė, tyrinėjusi „Michelin“ žvaigždučių poveikį, teigė, kad gidas susiduria su balanso problema dėl savo ryšių ir partnerysčių.
„Jei jie per daug bendradarbiauja su vyriausybėmis, kelionių agentūromis ir kitomis susijusiomis šalimis, kils klausimas dėl patikimumo ir to, kiek jų sprendimams įtakos turi kitos šalys“, – sakė ji naujienų agentūrai AFP.
G. Poullennecas atkerta, kad gidas griežtai atskiria savo inspektorius ir komercijos komandas ir peržiūri kelionių kryptis tik tada, kai nusprendžia, kad jos yra pakankamai išvystytos.
Gausu apdovanojimų ir gidų
Dėmesys viešbučiams – tai grįžimas prie gido ištakų, kurį 1900-aisiais pirmą kartą išleido „Michelin“ įkūrėjai Andre ir Edouard'as Michelinai (Andrė ir Eduaras Mišelinai), norėdami paskatinti vairuotojus važinėti keliais ir naudoti padangas.
„Kai 1900 metais gimė „Michelin“ vadovas, viešbučių sąrašų buvo daugiau nei restoranų“, – sakė G. Poullennecas.
Šiais laikais industrijoje gausu konkuruojančių apdovanojimų ir gidų, nors nė vienas neturi anoniminių inspektorių kaip kad „Michelin“.
„Conde Nast“, „Forbes“ bei „Travel + Leisure“ turi savo apdovanojimus, esama įtakingų sąrašų, tokių kaip „50 geriausių pasaulio viešbučių“, o „American Express“ savo vartotojams renka prabangių vietų sąrašą, kuris daro įtaką amerikiečių keliautojams.
Alvaro Zarzoso (Alvaras Sarsosas), akademikas, studijavęs „Michelin“ žvaigždutes Sevilijos universitete Ispanijoje, teigė, kad šis gidas vis dar yra labai svarbus skonio formuotojas.
Interneto amžiuje jo vaidmuo „pasikeitė iš pavienio vartų sargo į esminį signalą tinkle, kur žiniasklaidos dėmesys ir internetiniai atsiliepimai sustiprina, o ne pakeičia jo sertifikatus“, sakė jis AFP.
„Plėtra į viešbučius yra strategiškai prasminga“, – sakė jis.

Rašyti komentarą