Netoli Maskvos sudužo keleivinis lėktuvas: visa įgula žuvo

„Informacija apie lėktuvo kritimą Maskvos srities Kolomnos rajone tikrinama. Į įvykio vietą išsiųstos operatyvinės tarnybos. Lėktuve buvo tik trijų žmonių įgula“, – nurodė agentūros pašnekovas.

Įprastai šiuo keleiviniu lėktuvu gali skristi iki 98 keleivių.

Pasak jo, laineris atliko bandomąjį skrydį po planinio remonto. Teigiama, kad orlaivyje buvo du pilotai ir skrydžio inžinierius.

Incidentas įvyko netoli Apraksino kaimo. „RIA Novosti“ patikslino, kad lėktuvas nukrito miške ir sprogo.

Susirašinėjimo platformos „Telegram“ kanalas „Mash“ informavo, kad lėktuvas pakilo iš Luchovickio aviacijos gamyklos aikštelės ir skrido į Vnukovo oro uostą. 2015 m. pagamintas laineris priklauso bendrovei „Gazprom-Avia“.

Pasak liudininkų, lėktuvas staigiai nusileido ir dingo už medžių, tada iš ten pakilo juodi dūmai. Į avarijos vietą buvo išsiųsti gelbėtojai ir Nepaprastųjų situacijų ministerijos darbuotojai.

Prieš nukrisdamas „Sukhoi Superjet“ signalizavo apie nelaimę, lėktuvas bandė nusileisti ir skrido ratu, eikvodamas degalus, jis sudužo pradėjęs skristi trečiąjį ratą, rašo kanalo „Baza“ administratoriai.

Pramonės ir prekybos ministerija agentūrai „RIA Novosti“ patikslino, kad tai nebuvo pilnai importuotas „Sukhoi Superjet“ lėktuvas. Tikimasi, kad avarijos tyrimą atliks Tarpvalstybinis aviacijos komitetas. Dėl katastrofos iškelta baudžiamoji byla.

Per pastaruosius du mėnesius Rusijos oro linijų lėktuvai patyrė daugiau nei septynis įvairių gedimų atvejus.

Liepos pradžioje Šeremetjevo oro uoste avariniu būdu nusileido „Airbus 320“. Birželio 10 d. Dubajaus oro uoste kylant „Aeroflot“ lėktuvui „Boeing 737“ sugedo pneumatinis ratas, nuo jo atšoko gumos gabalai ir apgadino kairiojo sparno konsolę.

Birželio 2 d. Šeremetjevo oro uoste nustatyta, kad devynių oro bendrovės „Rossiya Airlines“ lėktuvų „Superjet-100“ važiuoklės ratai buvo smarkiai įpjauti. Technikai turėjo pakeisti ratus.

Aviakatastrofų skaičius Rusijoje smarkiai išaugo po to, kai Jungtinės Valstijos ir Europos Sąjunga įvedė sankcijas dėl karo Ukrainoje. Visų pirma jos uždraudė tiekti Rusijai naujus lėktuvus ir atlikti rusiškų orlaivių techninę priežiūrą.

Šios problemos ypač paveikė „Sukhoi Superjet 100“ orlaivių projektą. Šiam orlaiviui, kuriam sukurti panaudota daug importuotų komponentų, dabar trūksta pagrindinių dalių. Apribojus tiekimą iš Europos ir JAV, Rusijos gamintojai buvo priversti ieškoti alternatyvių komponentų šaltinių, o tai užtruko ir pareikalavo didelių finansinių investicijų. Dėl to orlaivio gamybos ir pristatymo terminai gerokai pailgėjo.

Už lėktuvuose „Superjet“ montuojamų SaM-146 variklių priežiūrą, projektavimą ir detalių gamybą buvo atsakinga Prancūzijos bendrovė „Safran“, kuri 2022 m. kovo mėn. pasitraukė iš bendros įmonės su „UDK Powerjet“ ir nustojo teikti šių orlaivių techninę paramą.

Rusijos gamintojai taip ir nesugebėjo „importuoti-pakeisti“ variklio, pažymėjo „The Moscow Times“. Praėjusių metų rugpjūtį Pramonės ir prekybos ministerija pademonstravo pirmojo SJ-100 orlaivio, pagaminto ir vietinių komponentų, skrydį. Pažymėta, kad orlaivyje pakeista apie 40 dalių ir agregatų, įskaitant avioniką, važiuoklę ir maitinimo sistemą, tačiau variklis liko prancūziškas-rusiškas.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder