Prekybos centras

Pardavėjai iš Kinijos ėmė užkariauti vieną didžiausių Rusijos prekyviečių

Pardavėjų iš Kinijos skaičius vienoje didžiausių Rusijos turgaviečių „Ozon“ per metus išaugo dešimt kartų. Iki 2023 m. pabaigos jis pasiekė 100 tūkst. iš maždaug 500 tūkst. svetainėje registruotų pardavėjų, „Vedomosti“ sakė turgavietės atstovas.

Pasak jo, daugiausia Kinijos pardavėjų pardavimų tenka elektronikos prekėms - mobiliesiems telefonams, kompiuteriams ir vaizdo plokštėms. Jie taip pat siūlo drabužius, namų apyvokos reikmenis ir vaikų prekes.

Kartu su didėjančiu Kinijos pardavėjų skaičiumi augo ir jų apyvarta „Ozon“. 2023 m. ji buvo daugiau kaip tris kartus didesnė nei prieš metus. Užsakymų skaičius tuo pačiu metu padidėjo penkis kartus.

Šiuo metu kinai sudaro daugiau kaip 90 proc. rinkos tarpvalstybinės prekybos, patikslino „Ozon“ atstovas.

„Kinija praktiškai nekonkuruoja su Rusijos gamintojais tiek pagrindinių kategorijų, tiek pristatymo terminų, tiek rinkos apimties atžvilgiu“, - patikino turgavietės atstovas. Tačiau patys pardavėjai skundžiasi dėl didelės Kinijos pardavėjų konkurencijos.

2024 m. balandį kelių Rusijos prekių ženklų atstovai „Business FM“ sakė, kad Kinijos pardavėjai padirbinėja jų prekes ir paskui parduoda jas mažesnėmis kainomis.

Konkrečiai tokią problemą nurodė darbo drabužių gamintoja „Brodeks“ ir elektronikos pardavėja „Perfecto Group“.

Kinijos pardavėjai konkuruoja kaina ir priskiria nuotraukas bei sėkmingų prekių kortelių aprašymus, sako bendrovės „Data Insight“ logistikos skyriaus vyresnysis analitikas Sergejus Semko.

Jis pažymėjo, kad Rusijos pardavėjų nuogąstavimai tuo labiau pagrįsti, nes jie prekiauja kiniškomis prekėmis.

Kartu pardavėjai iš Kinijos turi ilgą logistikos pečių, o greitas pristatymas svarbus dideliems pardavimams, sako Anatolijus Poležajevas, „Storkle“ prekės ženklo mokymo priemonių vaikams savininkas.

Pasak „Infoline-analytics“ generalinio direktoriaus Michailo Burmistrovo, 100 tūkst. kinų pardavėjų „Ozon“ yra „nedidelė“ dalis pardavėjų iš Kinijos, kurie jau daugelį metų Rusijos rinkoje veikia „AliExpress“ platformoje.

Kartu, kaip pažymėjo ekspertas, 2023 m. „AliExpress“ pardavimai Rusijoje sumažėjo ir ketvirtąjį ketvirtį buvo mažesni nei 30 mlrd. rublių, t. y. 3,5 karto mažesni nei tą patį 2022 m. ketvirtį.

Tuo pat metu 2024 m. pirmąjį ketvirtį Kinijos pardavėjų apyvarta „Ozon“ sudarė 17,1 mlrd. rublių, skaičiuoja A. Burmistrovas.

THE MOSCOW TIMES

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder