Putinas buvo įspėtas apie neišvengiamą Rusijoje likusių užsienio orlaivių skrydžių nutraukimą
(2)Pasak S. Čemezovo, "užsienio bendrovių" lainerių "nykimas" prasidės nuo 2025 m., nes jiems reikės "kapitalinio remonto ir pan.".
Dėl sankcijų buvo nutrauktas detalių, skirtų laineriams remontuoti, tiekimas Rusijos vežėjams, todėl jie priversti kanibalizuoti mašinas, išardydami orlaivius dalims.
Civilinei aviacijai "labai reikia" vietinių lainerių, sakė V. Čemezovas V. Putinui (jį cituoja Kremliaus spaudos tarnyba).
Pasak "Rostech" vadovo, 2024 m. valstybinei korporacijai priklausančiose gamyklose bus pradėti gaminti lėktuvai MS-21 (pirmosios šešios mašinos), o po metų bus pradėta serijinė Tu-214 gamyba (po dešimt orlaivių per metus).
"Pirmą kartą 2024 m. pradėsime serijinę lėktuvų "Superjet" - "Superjet New" - gamybą.
Tai orlaivis, kuriame sumontuoti mūsų PD-8 varikliai, visiškai mūsų avionika, iš tikrųjų visiškai mūsų orlaivis, visiškai pagamintas iš mūsų, rusiškų komponentų.
Nuo 2024 m. kasmet bus pagaminama po 20 tokių mašinų", - sakė A. Čemezovas.
2023 m. pradžioje Rusijos oro linijų bendrovės turėjo 736 lėktuvus, o iki 2026 m. skraidančių orlaivių skaičius gali sumažėti perpus, prognozuoja ekspertai "Oliver Wyman".
Jų skaičiavimais, tik iki 2030 m. Rusija galės pakeisti senkantį užsienio lėktuvų parką vietinėmis mašinomis, ir tai tik iš dalies.
2033 m. oro vežėjai turės 554 orlaivius, t. y. ketvirtadaliu mažiau nei prieš karą, prognozuoja "Oliver Wyman".
Šalies aviacijos pramonės plėtros programoje numatyta atgaivinti lėktuvų pramonę sovietiniu mastu - per metus pagaminti iki 100 lėktuvų.
Tačiau kol kas ambicingi planai virto fiasko.
Rosstato duomenimis, 2023 m. pirmąjį pusmetį Rusija pagamino tik du sunkiuosius civilinius orlaivius: vieną vasario, o kitą birželio mėn.
SSJ-100 gamybos apimtys nuo plano atsilieka tris kartus.
Vietoj 19 orlaivių korporacija "Irkut" galės pagaminti tik 6.
Priežastis - atsisakymas tiekti importuojamą įrangą, kaip gegužės mėn. pranešė Chabarovsko krašto pramonės ir prekybos ministras Jevgenijus Romanovas.
Keleiviniai lėktuvai Il-114-300, kuriuos planuota naudoti regioniniams skrydžiams, taip pat nebus pagaminti laiku.
Jungtinė orlaivių korporacija (UAC) pagal 2020 m. pasirašytą sutartį pirmuosius tris orlaivius turėjo pristatyti šių metų spalį, o iki 2030 m. oro vežėjams pateikti 70 lainerių parką.
The Moscow Times
Rašyti komentarą