Intriguojanti festivalio „Klaipėdos muzikos pavasaris” pusiaukelė – LNSO, Viktorija Miškūnaitė ir Cyrilas Diedrichas atliks prancūzų muzikos šedevrus
Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras (LNSO), vadovaujamas meno vadovo ir vyriausiojo dirigento Modesto Pitrėno, viena geriausių Lietuvos operos solisčių tituluojama Viktorija Miškūnaitė ir pripažintas prancūzų dirigentas Cyrilas Diedrichas interpretuos reikšmingus Maurice‘o Ravelio ir Hectoro Berliozo kūrinius.
Koncerte dainuosianti solistė V. Miškūnaitė teigia, kad būsima programa turėtų patraukti kiekvieno klausytojo dėmesį.
„Šis koncertas turėtų būti įdomus klausytojams, kurie mėgsta, prancūzišką, lengvesnio turinio muziką, taip pat ir gurmanams, klasikos mylėtojams, nes ši programa gana retai atliekama Lietuvoje.
Juolab, kad ją pristato dirigentas Cyrilas Diedrichas, atvykstantis pas mus iš Prancūzijos. Tiesiog negalima praleisti tokios progos išgirsti šį koncertą”, – ragino V. Miškūnaitė.
„Prancūzų muzikos šedevrų” programoje skambės trys kompozicijos. M. Ravelio choreografinė poema dideliam orkestrui „Valsas“ pirmiausia buvo sumanyta kaip baletas, tačiau ilgainiui labiausiai pamėgta kaip simfoninis kūrinys.
Kūrinio muzikoje kompozitorius įkūnijo neseniai pasibaigusio Pirmojo pasaulinio karo refleksijas.
Antrasis koncerte skambėsiantis kūrinys – M. Ravelio dainų ciklas sopranui ir orkestrui „Šecherazada“. Jame girdėti rytietiško skambesio akcentai, tapę dažnu reiškiniu to meto kompozitorių kūryboje.
Ilgiausioje dainoje „Azija“ – bundančios Arabijos ir Indijos fantazijos nuotaikos, o dramatiška kulminacija įkūnija Kinijos pasaulį. Dainoje apie jauną vergę „Užburtoji fleita“ pinasi liūdesys ir džiaugsmas, o paskutinėje dalyje „Abejingasis“ apdainuojamos poeto vilionės.
Koncerto finale nuskambės Hectoro Berliozo „Fantastinė simfonija“, kuri dar yra vadinama psichologine poema. Kompozicijos sukūrimą inspiravo autoriaus meilė airių aktorei Harriet Smithson.
Apie Viktoriją Miškūnaitę, kuri koncerte atliks soprano partiją, Vokietijos teatro legenda vadinamas režisierius Jürgenas Flimmas atsiliepė: „Ji – ne žvaigždė. Ji – spinduliuojantis deimantas, kuriuo gali džiaugtis iš arti“.
Viena ryškiausių Lietuvos operos solisčių studijavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, stažavosi Štutgarto valstybinės muzikos ir atlikimo meno aukštosios mokyklos operos studijoje.
Respublikinių ir tarptautinių konkursų laureatė nuo 2015 metų yra Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro solistė, kurianti pagrindinius vaidmenis, tarp jų: Manon (J. Massenet „Manon“), Mikaela (G. Bizet „/Karmen“), Džuljeta (V. Bellini „Montekiai ir Kapulečiai“) ir kiti. Manon ir Džiuljetos vaidmenys du kartus pelnė solistei „Auksinių scenos kryžių“ apdovanojimus.
Koncertą diriguos prancūzų dirigentas Cyrilas Diedrichas, muzikos kritikų vadinamas vienu geriausių Prancūzijos savo srities muzikų. Jo dirigavimas apibūdinamas kaip labai įtaigus, demonstruojantis įsigilinimą į atliekamą muziką, darantis poveikį kiekvienam klausytojui.
Prieš dirigavimą vaikystėje pažinęs fortepijoną, vėliau su pagyrimu baigęs valtornos studijas, C. Diedrichas pasuko į dirigavimą ir jau studijuodamas rinko apdovanojimus tarptautiniuose konkursuose.
Per karjerą teko vadovauti ir diriguoti įvairiems operos ir simfoniniams orkestrams.
C. Diedrichas rengė pastatymus ir dirigavo teatruose, iš jų – nacionaliniai Monpeljė, Paryžiaus, Reino operos teatrai, „Opéra Comique“, Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras ir kiti. Būtent jis Lietuvoje statė operą „Manon“, kuri V. Miškūnaitei atnešė pirmąjį „Auksinį scenos kryžių“.
Modesto Pitrėno vadovaujamas LNSO – vienas prestižiškiausių, brandžiausių ir žymiausių Lietuvos muzikos kolektyvų, kurio interpretacinį braižą ilgus metus formavo dabartinis orkestro garbės dirigentas Juozas Domarkas.
Kolektyvas kasmet surengia apie 50 koncertų Lietuvoje, gastroliuoja užsienyje. Orkestrui yra dirigavę istorinės asmenybės ir pasaulinio garso dirigentai.
Prancūzų simfoninės muzikos vakaras klausytojų laukia balandžio 20 d. 18.30 val. KKS.
Rašyti komentarą