Kartenos klubo sklandytojas – pasaulio čempionas

Kartenos klubo sklandytojas – pasaulio čempionas

Trys Kartenos sklandymo klubo pilotai – Maksimas Urasovas, Artūras Laukys ir Marius Taleikis – gynė Lietuvos komandos garbę Čekijoje įvykusiame XVII Pasaulio ultralengvųjų orlaivių čempionate.

Ypatinga sėkmė lydėjo vienviečių skraidyklių klasės pilotą M. Urasovą – jis iškovojo aukso medalį.

Tai pirmas toks pasiekimas per visą Lietuvos ultralengvųjų orlaivių pilotų federacijos istoriją. Kiti du klubo sportininkai A. Laukys ir M. Taleikis pilotavo dvivietę skraidyklę ir užėmė X vietą, tačiau Lietuvos komanda bendroje įskaitoje iškovojo III vietą ir namo parvežė bronzos medalius.

Šiame čempionate iš viso dalyvavo 70 pilotų iš 10 pasaulio šalių.

Čempionato dalyviai rungėsi trijose užduotyse: navigacijos, tikslumo ir ekonominio skrydžio. Lietuvos komandos garbę gynė 5 sportininkai: be Kartenos sklandymo klubo trijulės, dar – Linas Bružikas ir Rytis Paliulis. Komandos vadovai – Povilas Kalinauskas ir Viktorija Kalinauskienė.

Sutelkė visus savo gebėjimus

Pasak Kartenos sklandymo klubo ilgamečio instruktoriaus Lino Zubės, tai, kad pasaulinio lygio varžybose jų klubo auklėtinis M. Urasovas laimėjo auksą, buvo netikėta staigmena ir didis džiaugsmas: „Kaip pilotas Maksimas yra gana jaunas, jo sklandymo stažas – 6-eri metai, o tai nėra daug.

Svarbiausia, kad ligi šiol jis niekada nebuvo dalyvavęs tokio lygio varžybose, užpernai yra buvęs tik Lietuvos vicečempionas. Išvyko pirmąkart ir staiga – auksu sužibęs pasaulio čempionas. Man dar niekada nebuvo tekę spausti ranką pasaulio čempionui ir dar kolegai.“

L. Zubės žodžiais, Maksimo pasiekimas yra aukščiausias ir pirmas per visą Lietuvos ultralengvųjų orlaivių pilotavimo istoriją.

„Pajūrio naujienos“ susisiekė su Klaipėdoje gyvenančiu 36-erių M. Urasovu. Čempionas neslėpė ligi šiol ir pats dar negalįs tuo patikėti: „Maniau, kad geriausiu atveju laimėsiu kokią trečią vietą.

Dabar galvoju, kad sėkmę nulėmė tai, kad su draugais kas vakarą analizavome klaidas ir aš kitądien stengiausi jų nekartoti. Rungtys buvo sudėtingos, buvo tokių, kokių Lietuvoje niekada nebuvome praktikavę.

Teko pasitelkti logiką, skaičiavimus, be abejo, ir reakciją, nes tuo pačiu reikėjo ir orlaivį valdyti. Tarkim, ore teko atlikti idealų apskritimą – nei per žemai aukštai, nei per didelį mažą, ir tam reikėjo sutelkti visus savo gebėjimus.“

Paklaustas, ar sulaukė dėmesio iš Kretingos ar Klaipėdos rajono valdžios atstovų, M. Urasovas neslėpė, kad iš jų nebuvę jokios reakcijos, dėmesys – vien iš sporto bendruomenės.

Karteniškiai – įvairiuose čempionatuose

Pasak L. Zubės, šis čempionatas Lietuvos pilotams buvo pirmas po pandemijos, taip pat pirmas po Lietuvoje, Ignalinos aerodrome, suorganizuoto Europos ultralengvųjų orlaivių čempionato.

Ir Kartenos sklandymo klubo sportininkų veikla grįžta į savo vėžes.

Šiuo metu dar vienas Kartenos sklandymo klubo pilotas Šarūnas Stanevičius dalyvauja taip pat Čekijoje vykstančiame Pasaulio jaunimo sklandymo čempionate ir jam gerai sekasi.

O patyręs profesionalas Gintautas Zubė dalyvauja Bosnijoje ir Hercegovinoje vykstančiose Grand Prix varžybose, – jis yra vienas iš 7 dalyvių, jau anksčiau užsitikrinęs aukštą vietą šiame prestižiniame čempionate.

Iš Kartenos kilęs sklandytojas Ringaudas Kikalas taip pat dalyvauja įvairiuose čempionatuose, pernai jis tapo klubinės klasės Lietuvos vicečempionu.

Atidarė sklandymo mokyklą

Pernai rugpjūtį Lietuvos sporto centro atstovai Kretingos rajono savivaldybei perdavė ligi tol kelis dešimtmečius valstybei nuosavybės teise priklausiusį turtą – Kartenos aerodromo bazę su 4 statiniais ir 18 transporto priemonių – 3 lėktuvais ir 15 sklandytuvų.

Savivaldybė pagal panaudos sutartį išnuomojo bazę Klaipėdos sklandymo klubui su sąlyga, kad aviatoriai skraidys po mūsų Savivaldybės vėliava ir pakeis pavadinimą į Kartenos sklandytojų klubą.

„Įgijome teisę turėti sklypą veiklai vykdyti ir pratęsti leidimus. Teritorija nebėra lauko aikštelės, o – Kartenos aerodromas. Įsigijome traktorių su žoliapjove, prižiūrime teritoriją.

Po audito mums leido atidaryti ir sklandymo mokyklą“, – kalbėjo L. Zubė.

Tačiau jis neslėpė, kad per kelerius metus, kol valdžioje vyko stumdymasis dėl klubo priklausomumo ir veiklos, o dar užėjo pandemija, neteko jaunų žmonių, kurie buvo labai arti pilotų licencijų.

„Šiuo metu turime 4 jaunuolius kandidatus: 3 – iš Kretingos ir vieną iš Dovilų, laukiame vis daugiau mokinių kandidatų.

Oficialiai į klubą galime priimti po teorinio pasirengimo – bendradarbiaujame su Vilniaus aeroklubu, jaunuoliai per nuotolį išklauso teorijos kursą, išlaiko mokyklinį egzaminą, tuomet mes jau galime pradėti juos mokyti skraidyti“, – instruktorius vylėsi išmokyti skraidyti ir daugiau jaunų mūsų krašto žmonių.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder