Plaukimo pamokos gelbsti gyvybes- ką tėvai turėtų žinoti

(1)

10 dalykų, kuriuos tėvai turėtų žinoti apie plaukimo pamokas

Kai svarstote apie plaukimo pamokas, svarbu žinoti:



1. Vaikai iš tikrųjų neturi pažintinių įgūdžių išmokti plaukti iki maždaug 4 metų. Jie turi mokėti klausytis, sekti nurodymus ir išlaikyti tai, ko išmoko, ir tai paprastai būna maždaug 4 metų amžiaus, o kai kurie vaikai būna pasiruošę šiek tiek anksčiau.



2. Be to, plaukimo pamokos nuo 1 iki 4 metų gali būti naudingos. Kai kurie vaikai ne tik yra pasiruošę anksčiau, bet ir jaunesni vaikai gali išmokti tam tikrų įgūdžių, kurie gali būti naudingi įkritus į vandenį, pavyzdžiui, nuplaukti į baseino šoną.



3. Baseinas ar paplūdimys, kuriame vaikai mokosi, turi būti saugūs. Tai skamba akivaizdžiai, bet sauga nėra kažkas, kas yra elementaru - reikia tai patikrinti patiems. Teritorija turi būti švari ir gerai prižiūrima. Turėtų būti gelbėtojų, kurie nedalyvauja mokyme (nes mokytojai negali visą laiką žiūrėti į visus). Turėtų būti kažkas, kas žymėtų gilesnio vandens vietas, ir kažkas, kas neleistų vaikams patekti į tas gilesnes vietas. Po ranka turėtų būti gelbėjimo ir pirmosios pagalbos įranga bei paskelbtos saugos taisyklės.



4. Mokytojai turi būti apmokyti. Vėlgi, tai skamba akivaizdžiai, bet taip yra ne visada. Tėvai turėtų paklausti, kaip mokytojai ruošiami ir vertinami, ir ar tai vyksta pagal šalies gaires.



5. Vaikų ir mokytojų skaičiaus santykis turi būti tinkamas. Pageidautina, kad jis būtų kuo mažesnis, ypač mažiems vaikams ir naujiems plaukikams. Tokiais atvejais mokytojas turėtų turėti galimybę visus vaikus pasiekti ranka ir stebėti visą grupę. Kai vaikai įgyja įgūdžių, grupė gali padidėti, bet niekada neturėtų būti daugiau, nei gali saugiai prižiūrėti mokytojas.



6. Turėtų būti mokymo programa ir pažanga, o vaikai turėtų būti apgyvendinami pagal jų gebėjimus. Apskritai plaukimo pamokos vyksta nuo pripratimo prie vandens iki įgudimo atlikti įvairius pratimus. Turėtų būti aiškus būdas, kaip vaikai būtų vertinami, ir aiškus planas, kaip patobulinti jų įgūdžius.



7. Tėvai turėtų turėti galimybę žiūrėti bent dalį pamokų. Turėtumėte patys pamatyti, kas vyksta klasėje. Tėvams ne visada naudinga ar būtina visą laiką būti šalia, nes tai gali blaškyti vaikų dėmesį, tačiau turėtumėte turėti galimybę stebėti bent pamokos pradžią ir pabaigą. Daugelyje baseinų yra apžvalgos langas arba denis.



8. Plūduriavimo priemones reikia naudoti apgalvotai. Daug diskutuojama apie „burbuliukų“ ar kitų flotacijos priemonių, padedančių vaikams išmokti plaukti, naudojimą. Jie gali būti labai naudingi, siekiant apsaugoti vaikus iš pradžių ir padėti jiems išmokti tinkamos padėties ir smūgio mechanikos, o ne pašėlusiai plaukioti, kad išliktų vandens paviršiuje, tačiau, jei jos naudojamos, pamokos turėtų būti suplanuotos taip, kad palaipsniui mažėtų jų būtinybė.



9. Vandens baimė nėra priežastis nelankyti plaukimo pamokų arba mesti jas. Įprasta ir normalu bijoti vandens, o kai kurie vaikai bijo labiau nei kiti. Nors nenorite priversti vaiko daryti to, ko jis bijo, mesti pamokas taip pat nėra gera idėja. Pradėkite palaipsniui, su daug teigiamų komentarų. Plaukimo mokytojas turėtų būti pasirengęs padėti.



10. Vien todėl, kad vaikas moka plaukti, dar nereiškia, kad jis negali nuskęsti. Vaikai gali pavargti, susižaloti, įstrigti ar nesiorientuotis. Net ir stiprūs plaukikai gali patekti į bėdą. Nors plaukimo pamokos padeda išgelbėti gyvybes, vaikai visada turi būti prižiūrimi vandens telkiniuose ir vilkėti gelbėjimosi liemenes plaukiodami valtimis ir kitomis vandens sporto šakomis.

Parengta pagal: www.health.harvard.edu

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder