VAIZDELIS. Šešiaženkles sumas kainuojančios vandens formulės varžybų metu išvysto daugiau nei 200 km/val. greitį ir kažką panašaus jau bus galima išvysti šį savaitgalį Klaipėdoje. Organizatorių nuotr.

Savaitgalį Klaipėdoje milžinišku greičiu skries F2 formulių bolidai

Jau šį savaitgalį (šeštadienį ir sekmadienį) klaipėdiečiai galės grožėtis neįprastu vaizdu - Klaipėdos uosto laivybos kanale vyks F2 vandens formulių pasaulio čempionatas. Vaizdas turėtų išties kaitinti kraują - 19 vandens formulių vandeniu skros ir 200 kilometrų per valandą greičiu.

Tokios varžybos uoste vyks pirmąkart, o žiūrovai galės šiuo reginiu grožėtis Kruizinių laivų terminale arba Smiltynėje.

Į Klaipėdą sugužės F2 formulių profesionalai iš Latvijos, Estijos, Monako, Didžiosios Britanijos, Norvegijos, Švedijos, Suomijos, Slovakijos, Portugalijos, Jungtinių Arabų Emyratų ir net Australijos.

Ištakos - iš tėčio

Renginio organizatoriai skelbia, kad F2 vandens formulių pasaulio čempionatą bus galima stebėti tiesiogiai per LRT bei lrt.tv

Tarp Klaipėdoje dalyvaujančių F2 formulės lenktynininkų bus ir ryškiausias motorlaivių sporto profesionalas Lietuvoje, ne kartą tapęs Europos čempionu Edgaras Riabko.

Jo teigimu, motorlaivių sportininkų Lietuvoje bendruomenė nėra didelė - ją sudaro vos keliasdešimt sportininkų.

"Mano tėtis ne vienerius metus užsiėmė motorlaivių sportu. Tą patį darė ir mano vyresnysis brolis, todėl jau būdamas dešimties vairavau savo pirmąjį motorlaivį. Kito pasirinkimo neturėjau, nes šeimoje visas laisvalaikis sukosi tik apie tai, o ir patys turėjome reikalingą techniką, tad nuo pat pradžių nereikėjo didelių investicijų, turėjau visas sąlygas treniruotėms ir augimui.

Su metais keičiau motorlaivių klases, jie darėsi vis galingesni, greitesni, gerėjo ir mano paties įgūdžiai. Nuo formulės 5 čempionatų ir pasiektų rezultatų pagaliau galėjau ateiti į F2 klasę, bet tam, kad ten atsidurčiau, prireikė dvidešimties metų.

Natūralu, kad ši sporto šaka mūsų šeimoje niekur nesitraukia - šiemet mano septynerių metų sūnus pasaulio čempionate iškovojo auksą, ir tai padarė greičiau už mane", - šypsosi E. Riabko.

Bolide žliaugia prakaitas

Du kartus tapęs F2 Europos čempionu ir iškovojęs pasaulio čempiono bronzos ir sidabro medalius, Edgaras Riabko šiuo metu mato tik vieną savo tikslą - pasaulio auksą.

Vis dėlto šiemet sportininko pasiruošimą pasaulio čempionatui apsunkina laiko trūkumas - prisidedant prie pirmą kartą Klaipėdos mieste įvyksiančio pasaulio čempionato organizavimo ir šio sporto Lietuvoje populiarinimo, pačioms treniruotėms mariose laiko lieka ne tiek, kiek norėtųsi.

"Mūsų sporte svarbios ne tik treniruotės vandenyje, bet ir fizinis pasiruošimas. Pats stengiuosi reguliariai bėgioti, žaisti tenisą ir būtinai eiti į pirtį.

Pripratimas prie didelio karščio yra ypač svarbus - užsidėjus specialų kostiumą, batus, apsaugas, pošalmį, šalmą ir apsauginę liemenę, vien tik nuėjus iki savo į vandenį nuleisto bolido būni kiaurai šlapias.

Dažnai varžybos vyksta esant dideliam karščiui lauke, kuris įkaitina ir patį bolidą bei temperatūrą jo kapsulėje, tad tokius potyrius be pasiruošimo iškęsti būtų sudėtinga.

Šiame sporte pasiruošimas čempionatams labai atsiremia ir į pinigus. Turint didžiulis resursus, treniruotis vandenyje būtų galima kasdien, lygiai taip pat kaip ir kiekvieną kartą tobulinti savo turimą bolidą, su kuo iškart didėja ir šansai pasiekti geresnius rezultatus", - pasakoja E. Riabko.

Šimtatūkstantinės investicijos

Sportininkas patikina, kad motorlaivių sportas tikrai nėra pigus.

Kelyje savo kvalifikacijos pakėlimo link iki F2 lygos, E. Riabko teko ne mažai paaukoti - kad įsigytų naują variklį, sportininkui yra tekę parduoti ir savo automobilį, o didžiąją dalį iš savo verslo uždirbamų pinigų visuomet skirdavo technikos atnaujinimui arba tobulinimui.

Investicijos šiame sporte, kaip sako Edgaras, gali būti beribės - prieš kiekvieną čempionatą gali atsinaujinti bolidą, kuris dažnai kainuoja ir ne vieną šimtą tūkstančių.

"Šiame sporte daug kas remiasi į pinigus ir dažnai geriausiose reitingų vietose būna turtingiausios pasaulio komandos, turinčios didžiules investicijas ir naujausią techniką.

Negalėčiau pasakyti, jog ši sporto šaka - aukso kasyklos, ypač jei nesi pasiekęs F2 lygio.

Tinkamesnis pavadinimas būtų - labai brangus hobis. Ir nors dabar jau galiu bendradarbiauti su rėmėjais - iš šio sporto neuždirbsi tiek, kad galėtum ramiai gyventi, nes kiekviena gauta suma būna investuojama į komandą, techniką, atnaujinimus ir tobulinimus.

Galima sakyti, kad vandens formulių pilotų tikslas turėtų būti F1 kategorija - čia prasideda dar aukštesnis lygis, didžiulės investicijos, aukšta alga, o pats pilotas gali susikoncentruoti tik ties treniruotėmis, nes už jo technikos tobulinimą ir rėmėjų paiešką jau rūpinasi visa komanda.

Džiaugiuosi, kad šiame gyvenimo etape pačiam savo uždirbtų lėšų tenka investuoti vis mažiau", - sako E. Riabko.

Rizika apsiversti

Pats sportininkas, iškovojęs Europos čempiono medalius, jau ne kartą gavo pasiūlymus prisijungti prie F1 komandų. Visgi jos nepasirodė pakankamai perspektyvios, kad Edgaras ryžtųsi tokiam žingsniui.

„Dažnai mūsų šaką lyginu su krepšiniu, sakydamas, kad geriau jau būsiu geriausiu Eurolygoje, nei sėdėsiu ant suolo NBA. Tas pats su F2 ir F1 lygomis. Nesakau, kad nesvajoju apie aukštesnę lygą, tačiau sau daviau žodį, kad apie šią galimybę prisijungti prie naujos komandos svarstysiu tik tapęs pasaulio čempionu. Kitus titulus jau turiu, todėl svarbus tik šis vienas. Esu pasiruošęs, turiu puikią komandą ir svarbiausia - didžiausią norą laimėti“, - planais dalinasi E. Riabko.

Šešiaženkles sumas kainuojančios vandens formulės varžybų metu išvysto daugiau nei 200 km/val. greitį. Ir nors pilotas turi ilgametę patirtį ir baimės lipant į bolidą jau seniai nebejaučia, visgi sako, jog iki pat šiandien didžiausią jaudulį kelia pirmosios sekundės, kurios šiame sporte ir yra pavojingiausios.

Dešimtims bolidų sustojus į vieną liniją, o po starto lekiant link to paties posūkio maksimaliu greičiu, tikimybė susidurti labai didelė.

„Tikslumas, patirtis ir tinkamos oro sąlygos bei gera starto pozicija varžybų metu lemia labai daug. Adrenalinas lieka sukilęs visų varžybų metu tiek man, tiek žiūrovams. Jei varžybų metu stiprus vėjas, pakyla bangos - pilotavimas tampa dar sudėtingesnis ir didėja rizika apsiversti nuo greičio į orą pakilusiam bolidui. Tokiems atvejams taip pat treniruojamės - imituojame avarijas baseinuose, turime specialų protokolą, kaip elgtis formulei apsivertus, o tau aukštyn galva stebint, kaip į kabiną dideliu greičiu plūsta vanduo. Neslėpsiu, kad ir kaip stengtumeisi išlikti ramus, tokiai situacijai nutikus, dažnai prasideda panika“, - pasakoja E. Riabko.

F2 formulių pasaulio čempionato programa:

Rugpjūčio 12 d. (šeštadienis):

12 val. F2 Pasaulio čempionato dalyvių treniruotės

17 val. F2 Kvalifikacinės varžybos

Rugpjūčio 13 d. (sekmadienis)

12 val. F2 Pasaulio čempionato dalyvių treniruotės

17 val. F2 Pasaulio čempionato grand prix varžybos

19.30 val. Apdovanojimų ceremonija

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder