"Aeroflot" lėktuvas "Boeing 777

"Aeroflot" sumokėjo 645 mln. dolerių už pavogtus vakarietiškus lėktuvus

(7)

Airijos bendrovė "AerCap", didžiausia pasaulyje oro linijų lizingo bendrovė, susitarė su "Aeroflot" gauti kompensaciją už lėktuvus ir papildomus variklius, kuriuos vežėjas paliko prasidėjus karui Ukrainoje.

Tai lašas jūroje nuomotojų, iš kurių Rusija, atsakydama į savo invazijos sukeltas sankcijas, faktiškai pavogė orlaivius, pretenzijų.

"2023 m. rugsėjo 5 d. gavome maždaug 645 mln. dolerių grynųjų pinigų išmoką, visiškai patenkinančią mūsų draudimo reikalavimus pagal "Aeroflot Group" polisus dėl 17 orlaivių ir penkių papildomų variklių", - trečiadienį pranešė "AerCap" (praneša "Reuters").

Jie buvo išnuomoti bendrovėms "Aeroflot" ir "Rossiya Airlines".

Mokėjimus atliko draudimo bendrovė NSC, po kurių "AerCap" atsiėmė jai, jos tarptautiniams perdraudikams, "Aeroflot" ir "Rossiya" pareikštas pretenzijas dėl orlaivių ir variklių.

Draudimo bendrovė "NSC Insurance Company LLC" buvo įsteigta 2022 m. pabaigoje, jos 100 proc. akcijų priklauso valstybinei unitarinei įmonei Civilinių oro uostų (aerodromų) administracijai, o jos valdyboje yra Finansų ministerijos atstovų.

Bendrovė įsteigta siekiant apdrausti aviacijos pramonės ir oro vežėjų riziką dėl sankcijų spaudimo ir tradicinių aviacijos draudimo mechanizmų blokavimo, pranešė "Interfax".

2023 m. kovą "AerCap" pranešė, kad į ją kreipėsi Rusijos vežėjai ir draudikai su pasiūlymu spręsti ginčus dėl nuomojamų orlaivių.

Anksčiau gruodžio mėn. agentūra "Reuters" pranešė, kad Rusijos oro transporto bendrovės preliminariai derasi su bent vienu užsienio nuomotoju dėl reaktyvinių lėktuvų išpirkimo valstybės lėšomis.

Rusijos transporto ministerija rinko informaciją apie orlaivius, kuriems išpirkti būtų galima panaudoti Valstybės turto fondo lėšas.

Prieš karą Rusija buvo viena didžiausių lizingo rinkų.

Lėktuvus jos vežėjams teikė tokios sektoriaus lyderės kaip "AerCap", "SMBC Aviation Capital" ir "Avolon".

Po invazijos Europos Sąjunga uždarė dangų Rusijos oro linijų bendrovėms, o nuomotojai pareikalavo grąžinti apie 500 lėktuvų, kurių vertė siekė 10 mlrd. dolerių.

Atsakydama į tai, Rusijos valdžia leido perregistruoti orlaivius nacionalinėje jurisdikcijoje.

Vladimiras Putinas pasirašė Oro kodekso ir teisės aktų pataisas, kuriomis oro transporto bendrovėms buvo leista laikyti užsienio orlaivių parką ir naudoti juos skrydžiams šalies viduje ir į "draugiškas" valstybes.

"Iš tikrųjų tai yra vogti orlaiviai", - tuomet komentavo Stambule veikiančios konsultacinės bendrovės "Bosphorus Observer" vadovas Jorukas Isikas.

Netekę lėktuvų ir išmokų, nuomotojai pateikė ieškinius savo draudikams.

Bendrovė "AerCap" taip pat pranešė, kad gavo JAV Iždo ir Prekybos departamentų leidimą atsiskaityti su "Aeroflot" ir kad derasi su keliais kitais Rusijos vežėjais.

Tuo tarpu bendra jos pretenzijų "Aeroflot" suma yra 3,4 mlrd. dolerių ir bus sumažinta sumokėta suma iki maždaug 2,75 mlrd. dolerių.

Šaltinis: THE MOSCOW TIMES

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder