„Apple“ ir „Amazon“ pardavimai kyla nepaisant kylančių kainų

„Amazon“ ir „Apple“ pardavimai buvo geresni, nei tikėtasi, todėl investuotojai įsitikino, kad technologijų milžinės sugebės atlaikyti pasaulio ekonomikos sulėtėjimą.

Atnaujintoje prekybos ataskaitoje „Amazon“ prognozavo, kad didesni mokesčiai už narystę „Prime“ padidins jos veiklos rezultatus, o „Apple“ teigė, kad jos itin svarbaus „iPhone“ paklausa išlieka didelė.

Abi įmonės teigė, kad joms pavyko kontroliuoti einamąsias išlaidas, nors kainos sparčiai auga.

Dėl šių atnaujinimų akcijos sparčiai kilo.

„Apple“ ir „Amazon“ ketvirčio atnaujinimai yra atidžiai stebimi kaip rodikliai, rodantys, kaip pirkėjai reaguoja į ekonominę padėtį.

Ketvirtadienį paskelbti oficialūs duomenys parodė, kad JAV ekonomika mažėjo antrą ketvirtį iš eilės, o tai daugelyje šalių būtų laikoma ekonomikos nuosmukiu, tačiau ne JAV, kurios šiam sprendimui priimti naudoja papildomus duomenis.

„Birželio ketvirčio rezultatai ir toliau rodo, kad, nepaisant sudėtingos veiklos aplinkos, sugebame veiksmingai valdyti verslą“, - sakė „Apple“ vyriausiasis veiklos vadovas Luca Maestri, pridurdamas, kad bendrovė tikisi, jog ateinančiais mėnesiais augimas vėl paspartės.

Tačiau abiejų bendrovių pardavimų augimas, palyginti su praėjusiais metais, smarkiai sulėtėjo, o pelnas sumažėjo.

„Apple“ pelnas, palyginti su praėjusiais metais, sumažėjo beveik 11 % - iki 19,4 mlrd. JAV dolerių (15,9 mlrd. svarų sterlingų), nes ji kovojo su Covid-19 blokavimu Kinijoje, o „Amazon“ prarado 2 mlrd. dolerių, nes pasikeitė jos investicijų į elektromobilių gamintoją „Rivian Automotive“ vertė.

„Apple“ vadovas Timas Kukas (Tim Cook) teigė, kad bendrovė susidūrė su „mišriais“ ekonominiais signalais: „iPhone“ paklausa išlieka stabili, tačiau tokios sritys kaip skaitmeninė reklama smunka.

„Kai pagalvojate apie ketvirčio iššūkių skaičių, jaučiamės tikrai gerai dėl augimo, kurį pasiekėme“, - sakė jis.

Apskritai „Apple“ produktų ir paslaugų pardavimai balandžio-birželio mėn., palyginti su praėjusiais metais, išaugo 2 proc. ir sudarė 83 mlrd. dolerių. Bendrovė toliau didino „iPhone“ telefonų pardavimus, nes kitų produktų pardavimus stabdė tiekimo apribojimai.

Paslaugų verslas, apimantis „Apple Pay“ ir muzikos bei televizijos transliacijos paslaugas, taip pat išaugo 12 %.

Tuo tarpu „Amazon“ pranešė, kad jos pajamos padidėjo 7 % - iki 121,2 mlrd. JAV dolerių, nors pastaraisiais mėnesiais jos e. prekybos verslas patyrė nuostolių. Pardavimai internetu sumažėjo 4 %, o tai yra jau antras ketvirtis iš eilės, kai jie mažėja.

Tačiau bendrovę ir toliau saugo jos debesų kompiuterijos padalinys AWS, kurio pardavimai išaugo 33 %.

Pavasarį „Amazon“ išgąsdino investuotojus, nes jos pardavimai internetu sumenko ir ji įspėjo, kad per daug išleido samdydama darbuotojus ir didindama sandėlius, nes tikėjosi, kad pandemijos laikų apsipirkimo tendencijos išliks.

Tačiau šį kartą ji pateikė optimistiškesnę perspektyvą.

„Nepaisant tebesitęsiančio infliacinio spaudimo, susijusio su degalų, energijos ir transportavimo išlaidomis, darome pažangą kontroliuojamose išlaidose, apie kurias kalbėjome praėjusį ketvirtį, ypač didindami savo prekių išpildymo tinklo našumą“, - sakė vyriausiasis vykdomasis direktorius Andy Jassy.

Amazon" teigė, kad jos e. prekybos pardavimai bus ypač silpni, nes "Prime Day" diena, kai dėl nuolaidų paprastai pirkėjai perka daugiau, buvo perkelta iš birželio į liepos mėn.

„Įvairūs rezultatai“

„Didžiųjų technologijų sektoriaus rezultatai šį sezoną buvo įvairūs, tačiau „Amazon“ įrodė, kad stiprieji gali išgyventi net ir sunkiausiomis sąlygomis“, - sakė „Hargreaves Lansdown“ akcijų analitikė Laura Hoy

Kompanijos „Apple“ ir „Amazon“ yra per didelės, kad jų nepaveiktų pasaulio ekonomikos lėtėjimo požymiai, sakė bendrovės „Third Bridge“ pasaulinio sektoriaus vadovas Skotas Kesleris (Scott Kessler).

Tačiau jų dydis suteikia jiems tam tikrų unikalių galių įveikti šiuos iššūkius, ypač kai reikia derėtis dėl kainų.

„Apple“ puikiai valdo šias sąnaudas, o tai, kad jie paprastai yra vieni iš didžiausių pirkėjų, nekenkia“, - sakė jis.

Tačiau technologijų fondo „Backstage Capital“ vyriausiasis partneris Christie Pittsas BBC sakė, kad „Amazon“ rezultatai šiek tiek pablogėjo iš dalies dėl infliacijos poveikio, nes „vartotojai turi mažiau laisvų pinigų, kuriuos gali išleisti impulsyviems pirkiniams“.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder