Reklamos tyrinėtoja: lietuviška reklama yra tokia, kokie esame mes

Ar viešieji ryšiai yra reklama, o reklama - tai marketingas?

Terminus viešieji ryšiai, reklama, marketingas ar rinkodara tikriausiai esame girdėję daugelis. Tačiau mažai kas žino pagrindinius šių sąvokų, apimančių dalinai skirtingas sritis, reikšmę.

Galbūt svajojate studijuoti ar dirbti vienoje iš šių sričių, tačiau negalite apsispręsti, kuri iš jų yra tinkamiausia Jums. Iš pirmo žvilgsnio tikrai galima susipainioti, nes pagrindinis šių priemonių tikslas yra produkto, paslaugos ar organizacijos žinomumo didinimas, tačiau yra ir esminių skirtumų.

Taigi, kas yra marketingas? Marketingas - tai bendras procesas, kurio tikslas skatinti visuomenės informavimą apie tam tikrą produktą, organizaciją ar paslaugą, o reklama ir viešieji ryšiai yra žinomumo skatinimo metodai, patenkantys į „marketingo“ sąvoką.

Marketingo skyrius organizacijoje yra atsakingas už reklamavimo planavimą, pradedant produkto tikslinio kliento nustatymu, rinkos tyrimu ir marketingo biudžeto nustatymu - iki produkto pristatymo ir kampanijos sėkmės įvertinimo. Jei norite pradėti karjerą marketingo srityje, Jūsų darbas gali apimti interviu ir rinkos tyrimus, svetainių ir socialinės žiniasklaidos turinio kūrimą, konferencijų ar parodų organizavimą, reklamos užsakymus ir naujų idėjų, kaip parduoti produktą, kūrimą.

Jau išsiaiškinome, kad reklama yra marketingo dalis. Taigi, kai marketingo skyriaus specialistai nuspręs, kad produktui reikia reklamos kaip žinomumo didinimo priemonės, greičiausiai jie ieškos mokamos reklamos agentūros. Reklama yra būdas įtikinti tikslinę auditoriją pirkti prekę. Paprastai tai vyksta televizijos, radijo, spaudinių, interneto, plakatų ar reklaminių stendų pateikimo būdu, tačiau reklamos agentūros visada randa naujų kelių, kaip perduoti žinią potencialiems klientams.

Jei norėtumėte dirbti reklamos srityje, tai galėtų būti kūrybinis darbas kuriant reklamos koncepcijas, taip pat savo vietos, savotiškos „nišos“ žiniasklaidoje ieškojimas, derybos dėl laiko suteikimo televizijos eteryje, ar paieškos, kam reikėtų nuomonės formuotojo paslaugų. Reklama gali būti naudojama skirtingais būdais: sukuriant prekės ženklo įvaizdį, reklamuojant paslaugą, produktą ar jų išpardavimą, nuolaidų pasiūlymus. Šiuolaikinės priemonės suteikia galimybę skaitmeninei reklamai, kuri leidžia stebėti skelbimų paspaudimus, rinkti klientų duomenis ir naudoti juos kuriant bei vykdant būsimas reklamos kampanijas.

Dar vienas marketingo metodas yra viešieji ryšiai. Viešųjų ryšių nereikėtų painioti su reklama. Reklamos tikslas yra produkto pardavimas, o viešieji ryšiai orientuojasi į geros įmonės reputacijos palaikymą žiniasklaidoje ir visuomenės akyse.

Viešųjų ryšių paskirtis yra palankaus organizacijos įvaizdžio kūrimas, bendradarbiavimas su suinteresuotomis šalimis ir ilgalaikių santykių užmezgimas. Viešieji ryšiai padeda organizacijai išlaikyti gerą reputaciją ir teikti informaciją apie jos veiklą, įgyvendinamus projektus. Svarbu tai, kad reklama yra pinigus kainuojantis būdas atkreipti visuomenės dėmesį į produktus ar paslaugas. Ryšiai su visuomene – tai nemokama strateginės komunikacijos praktika, kuria siekiama sukurti abipusiai naudingus santykius tarp įmonės ir visuomenės.

Dauguma viešųjų ryšių darbų yra atliekama didesnių įmonių komunikacijos skyriuose. Taip pat galite būti viešųjų ryšių specialistas bendroje marketingo komandoje, arba galite susirasti darbą kurioje nors specializuotoje viešųjų ryšių konsultacijų kompanijoje. Viešųjų ryšių specialistai padeda nuomonės formuotojams kurti turinį socialiniuose tinkluose.

Viešųjų ryšių specialistų tikslas yra tas, kad jų darbdaviai ar klientai būtų pastebėti teigiamame žiniasklaidos turinyje. Taip pat viešųjų ryšių specialistams paprastai yra pavedama rašyti pranešimus spaudai, susisiekti su žiniasklaidos specialistais ir informuoti juos apie savo organizacijos naujienas, kalbėti apie savo organizaciją viešuose renginiuose, naudoti vidines ir išorines komunikacijos priemones, administruoti socialinius tinklus, ir rašyti juose pranešimus apie tai, ką jų organizacija veikia. Jie taip pat veikia kaip atstovai viešumoje, kai jų organizacijai reikia skelbti pareiškimą ar komentarą.

Taigi visos šios sritys yra įdomios, panašios, ir kartu skirtingos. Rinkdamiesi studijų ar darbo sritį, apgalvokite stipriąsias savo puses. Galbūt esate kūrėjas, duomenų analitikas ar strategas, o gal mėgstate viešai kalbėti ir kurti turinį. Įvertinę šias savybes, galėsite lengviau apsispręsti ir susirasti mėgstamą darbą.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder