Šį žiemišką savaitgalį Autoplius.lt komanda turėjo galimybę praleisti su ką tik pasirodžiusiu, 2023 metų gamybos, atnaujintu, trečios kartos „Touareg“. Ta proga – šiek tiek apie šį, jau ikona tapusį modelį.
Istorija
Pirmoji „Touareg“ karta pasirodė 2002 metais. Modelio gamyba tęsėsi 8 metus iki 2010 – ųjų. Jau nuo pat pradžių automobilis pasižymėjo įspūdingomis savybėmis. 2002 metais 174 AG buvo labai daug.
Tiek turėjo pats silpniausias pirmos kartos „Touareg“ gamoje buvęs variklis. Gamintojai tuomet pirkėjams taip pat siūlė rinktis iš 3.2 l darbinio tūrio V6, 4.2 l V8, 5.0 l V10 ir net 6.0 l W12 variklių.
Būtent pastarasis ir buvo galingiausias iš visų pasirinkimų. Atnaujintoje pirmos kartos versijoje modelis su W12 varikliu siūlė net 500 AG.
Žinoma, be didelės variklio galios „Touareg“ siūlo ir aukštą komforto lygį. Jau su įprasta važiuokle modelis riedėjo minkštai.
O 2003 metais naujų modelių pirkėjams pasiūlytas orinės važiuoklės pasirinkimas modelyje, padarė automobilį vienu iš komfortiškiausių segmente.
Na ir, žinoma, dar vienas nuo „Touareg“ neatsiejamas elementas – važiavimo bekele galimybės. Visi modeliai buvo ir yra siūlomi tik su visų varomų ratų pavara.
O turintys orinę važiuoklę dar gali padidinti prošvaisą vos vieno ratuko pasukimu.
Antroji karta, kuri gatvėje pastebima šiek tiek rečiau nei pirmoji, pasirodė 2010 metais ir buvo gaminta iki 2018 – ųjų. Būtent tuomet pasirodė trečioji karta, apie kurią šiandien ir kalbame plačiau.
„Volkswagen Touareg“ III
Trečios kartos modelio variklių gama jau nebėra tokia plati. Silpniausias gamintojų siūlomas variklis – benzininis, 2.0 l, generuojantis 249 AG. Galingiausias – 3.0 l benzinas su 462 AG.
Pastarasis montuojamas į „Touareg R“ versiją. Jei norėtumėte šio automobilio su V8 formos jėgaine – teks rinktis dyzelį. Tai – vienintelis V8 pasirinkimas su paskutinės kartos modeliu.
Kėbulas
Ar gražu, ar ne – spręsti kiekvienam individualiai. Tačiau atnaujintas modelis – be abejonės pats elegantiškiausias iki šiol pagamintas „Touareg“.
Priekyje – siauri, matriciniai, tamsiu paros metu vaizdą iškerpantys ir vairuotojų neakinantys LED žibintai. Pastarieji priekyje susijungia šviečiančia juosta, kuri baigiasi ties „Volkswagen“ ženkliuku.
Gale – taip pat LED žibintai. Kaip priekyje, taip ir čia, žibintai susijungia siaura LED juosta. Tik jei priekyje ji tęsiasi iki „Volkswagen“ ženklo, tai gale šviečia net ir pats ženklas.
Tai – dar viena naujovė, suteikianti papildomos elegancijos. Tiesa, apačioje esantys netikri duslintuvai, kurių viduryje matomi tikri ir nelabai gražūs duslintuvai – nesužavėjo.
Interjeras
Atsisėdus į „Touareg“ vidų apima jausmas, kad čia ne ekonominės klasės automobilis. Į akis iš karto krenta du ekranai. Pirmasis – vairuotojo. Ryškus, kokybiškas ir informatyvus.
Ekranas siūlo keletą vizualizacijų, skirtingų spalvų pasirinkimus, daug važiavimo, saugumo sistemų ir su multimedijos pramogomis susijusios informacijos.
Skaitmeniniame vairuotojui skirtame ekrane galima matyti navigacijos rodmenis (jei naudojama automobilio navigacinė sistema) ir naudotis naktinio matymo funkcija, kuri nakties metu itin atidžiai stebi kelią bei praneša apie kiekvieną šalia jo užfiksuotą gyvą padarą.
Virš ekrano – vairuotojui skirta projekcija, rodanti leidžiamą greitį, momentinį greitį, juostų palaikymo sistemos veikimą ir būsimus navigacijos posūkius.
Multimedijos ekranas – didžiausias, kokį paskutiniu metu teko sutikti bet kokiame automobilyje – 15 colių įstrižainės.
Vizualizacijos gana žavios – galima rinktis iš tiek daug spalvų, kad net ir suskaičiuoti sunku, funkcijų taip pat daugybė.
Nuo palydovinio vaizdo per gamyklinę navigaciją, iki be laido veikiančių „Apple Carplay“ ir „Android Auto“ sistemų. Viską išvardinti būtų net sudėtinga.
Didelis minusas salone – klimato kontrolės valdymas. Fizinių mygtukų neliko – salono orą kontroliuoti galima tik milžiniško ekrano pagalba.
Jei automobilis stovi vietoje – didelių problemų nekils. Tačiau važiuojant tai toli gražu nebus taip paprasta, kaip fiziniais mygtukais. Ypač, jei tam tikru kampu švies saulė.
Na, o interjero kontrolės sistemų veikimo greitis – ta vieta, kur „Touareg“ ypač stipriai atsilieka nuo premium segmento lyderių. „Audi Q7“, „BMW X5“, „Mercedes-Benz GLE“ ar „Porsche Cayenne“ – visi šie modeliai turi gerokai greičiau veikiančias multimedijos sistemas.
Funkcionalumu „Touareg“ tikrai neatsilieka, tačiau sistemos visiškai nelinkusios skubėti.
Vienas labiausiai erzinančių elementų – itin toli paslėpta „start/stop“ funkcijos išjungimo vieta. Jos peieškoti teks kaskart, norint atjungti šią funkciją.
Dar viena vieta, kurią tiesiog būtina paminėti – salono apšvietimas. Jį galima pasirinkti iš begalės skirtingų spalvų, šviesinti bei tamsinti atskiras interjero erdves ar net priskirti skirtingas spalvas, skirtingiems vairuotojams. Itin žavi detalė – ant centrinės konsolės šviečiantis mažas „Touareg“ užrašas.
Sėdynės taip pat nėra ta modelio vieta, kuri galėtų nuvilti. Jos, kaip ir vairas, valdomos elektra, įrėminančios iš šonų, tačiau minkštos.
Kaip ir priklauso prabangiausiame gamintojo modelyje, jos šildomos bei vėsinamos. O ant durelių dar puikuojasi ir skaičiai 1,2,3, leidžiantys išsaugoti 3 skirtingas padėtis.
Kelyje
Kadangi mūsų išbandytame modelyje sumontuota papildomus 5,5 tūkst. eurų kainuojanti orinė važiuoklė, pirmas dalykas, kurį turime paminėti – komfortas.
Nesvarbu, važiuojama 30km/h greičiu mieste ar automagistralėje 130km/h – „Touareg“ tiesiog plaukia gatvėmis. Kelio nelygumai, šulinių dangčiai ar nedidelės duobės nesijaučia net ir su 21 colio ratlankiais.
Didelės ir gilios duobės, ar itin aštrūs „gulintys policininkai“, žinoma, jaučiasi, tačiau jokio smūgio kėbulas tikrai negauna.
Autoplius.lt komanda modelį išbandė ŠIAME* straipsnyje aprašytame kelyje Vievis – Aukštadvaris. Turint omenyje itin prastą kelio būklę, tai buvo bene geriausias pasirinkimas šiai atkarpai įveikti.
Būtent aukščiau minėtas kelias puikiai parodė, kaip gerai modelyje yra suderintas komfortas ir kokybiškas valdymas.
Automobilis puikiai klauso vairu perduodamų komandų ir stabiliai stovi ant kelio.
Žinoma, lyginti su mažu ir kietu hečbeku nėra prasmės, tačiau kalbant apie pagrindinius konkurentus – „Touareg“ nė trupučio neatsilieka, o gal net ir lenkia kai kuriuos iš jų.
Problema, kurios „Volkswagen“ gamintojai nesugeba išoperuoti iš savo modelių – nevykusi pavarų dėžės ir dyzelinio variklio santuoka.
Startuojant iš lėto jokios problemos nebus. Tačiau jei su automobiliu tektų greitai persirikiuoti į tarpą tarp automobilių ar staiga įvažiuoti į žiedinę sankryžą, kad netrukdytumėte kitiems eismo dalyviams – gali kilti problemų.
Nuo staigaus akseleratoriaus paspaudimo iki automobilio reakcijos kartais gali praeiti ir pora sekundžių. O tuomet jau nebebus prasmės skubėti, nes tarpas juostoje bus užsidaręs.
Arba pavėluotai įvažiavus į žiedą bus sutrukdyta kitiems eismo dalyviams. Tiesa, po starto, permetant aukštesnes pavaras, jokių problemų nebelieka.
Kaina
Kaina – dažnu atveju yra tas elementas, kuris viską sustato į savas vietas. Jei savo komforto lygiu, puikiomis valdymo savybėmis ir interjero detalėmis „Touareg“ bando pozicionuoti save, kaip premium segmento pirkinį, tai kaina ne tik, kad panaši, bet net ir didesnė už kai kurių konkurentų.
Turbūt natūralu, kad brangiausias šioje didžiųjų SUV kategorijoje „Porsche Cayenne“. Itin skurdžiai sukomplektuotas toks automobilis naujas kainuoja šiek tiek daugiau nei 96 tūkst. eurų.
Šiek tiek pigesnis – „Mercedes-Benz GLE“.
Už pigiausią versiją tektų pakloti 88,2 tūkst. eurų. Na, o toliau atsiranda dilema. Mat pigiausias „Touareg“ modelis kainuoja 73,3 tūkst. eurų, tačiau beveik 4 tūkst. eurų pigiau galima įsigyti „Audi Q7“.
Pastarojo modelio kainos startas – 69,6 tūkst. eurų. Ar verta už „Volkswagen“ moketi brangiau nei už „Audi“? Klausimas lieka atviras, tačiau pasvarstyti tikrai yra apie ką.
Na, o apibendrinant, jei paklaustumėte ar verta pirkti atnaujintą „Volkswagen Touareg“, atsakytume taip: verta. Tačiau tik tokiu atveju, jei esate stipriai orientuoti į komfortą ir tiesiog mylite „Volkswagen“ markę.
Kitu atveju, gerai patyrinėję rinką, tikėtina, kad rastumėte gamintoją, kuris šiandien už mažiau siūlo šiek tiek daugiau.
Rašyti komentarą