Dažniausi ir pavojingiausi automobilių gedimai: priežastys ir jų sprendimo būdai
Kokie automobilio gedimai yra ypač pavojingi? Ir kokie iš jų pasitaiko dažniausiai?
Pradėkime nuo pavojingiausių automobilių gedimų:
Susidėvėjusios padangos
pinterest.com
Kai žieminių padangų protektoriaus gylis tampa mažesnis nei 4 mm, o vasarinių padangų - mažesnis nei 1,6 mm, ratai praranda gebėjimą sukibti su keliu.
Tai gali sukelti pavojingų situacijų posūkiuose, o stabdymo kelias gerokai pailgėja. Net ir ant sauso asfalto automobilis tampa sunkiau valdomas ir gali lengvai slysti.
Be to, susidėvėjusios padangos gali sprogti, ir tai gali nutikti važiuojant bet kokiu greičiu.
Norėdami laiku pastebėti padangų nusidėvėjimą, atkreipkite dėmesį į specialius guminius griovelius protektoriuje, kurie yra kiekvienoje padangoje.
Jei nusidėvėjimas pasiekė šiuos griovelius, laikas keisti ratus.
Sugedę stabdžiai
Stabdžių disko nusidėvėjimo laipsnį galite nustatyti patys.
Jei disko paviršiuje dėl nusidėvėjimo yra daugiau nei 1 mm aukščio šukių, tai rodo, kad netrukus reikės keisti stabdžius. Kad suprastumėte: 1 mm storio karoliuką lengva apčiuopti, jį galima užčiuopti nagu.
Jei važiuojant automobilis pradeda girgždėdamas traukti į šoną, reikėtų patikrinti stabdžių sistemos hidraulinių cilindrų būklę.
Taip pat nepamirškite reguliariai keisti stabdžių skysčio.
Rutulinių šarnyrų gedimai
Jei atliekant staigius manevrus iš po ratų girdimas girgždesys, tai gali reikšti, kad reikia keisti rutulinius guolius.
Tuomet pasukti vairą pasidaro sunkiau, jį lydi vibracija.
Paprastai rutulinių guolių susidėvėjimą lemia blogi keliai ir pernelyg didelis automobilio svoris, viršijantis pakabos galimybes.
Jei rutulinis guolis sugenda kelyje, dėl to ratas gali suktis į išorę.
Tokio gedimo pasekmes galima įsivaizduoti.
Mikroįtrūkimai paskirstymo dirželyje
Dantračio diržo gedimas gali turėti rimtų pasekmių: vožtuvai susitinka su stūmokliais, todėl deformuojasi ir pažeidžiami stūmokliai.
Norint išvengti brangiai kainuojančio variklio kapitalinio remonto, būtina atidžiai stebėti automobilio būklę.
Pirmiausia turėtumėte susipažinti su automobilio techniniais dokumentais. Paprastai paskirstymo diržas keičiamas kas 90 tūkst. kilometrų, tačiau draudimo sumetimais rekomenduojama tai daryti kas 60 tūkst. kilometrų.
Jei nežinote, kada paskutinį kartą keitėte diržą, reguliariai jį apžiūrėkite, ar nėra įtrūkimų ir kitų pažeidimų. Radus defektų, reikėtų įsigyti naują diržą.
Triukšmingas variklio veikimas ir sunkus užvedimas gali būti požymiai, kad reikia keisti paskirstymo diržą, ritinėlius ir įtempiklius.
Vairo mechanizmo defektai
Jei jūsų automobilis prarado jautrumą vairo posūkiams, tai gali būti vairo sistemos gedimo požymis. Problemų gali kilti dėl susidėvėjusio vairo traukės antgalio ar vairo veleno guolio arba dėl ilgo važiavimo bekele.
Svarbu prisiminti, kad bendra lengvųjų automobilių vairo pasukimo atsilikimas neturėtų viršyti 10 laipsnių. Net ir nedideli nukrypimai nuo normos kartu su vibracija įgaunant greitį gali reikšti vairo elementų gedimą.
Norint atlikti išsamų sistemos būklės patikrinimą, taip pat išbandyti hidraulinį ar elektrinį stiprintuvą, būtina kreiptis į profesionalius techninės priežiūros centrus, kuriuose yra speciali įranga.
Darbinių skysčių lygio svyravimai
Svarbu reguliariai tikrinti alyvos lygį variklyje ir pavarų dėžėje, taip pat antifrizo ir stabdžių skysčio lygį automobilyje. Taip siekiama stebėti šių skysčių būklę ir palaikyti optimalią jų būklę.
Ypatingą dėmesį reikėtų skirti alyvos lygio variklyje tikrinimui. Senesniuose varikliuose dažniau sunaudojama alyvos, todėl laiku atliktas patikrinimas padės išvengti variklio išsikrovimo.
Dėl nepakankamo antifrizo lygio variklis gali perkaisti, o tai savo ruožtu gali sukelti jo elementų deformaciją ir lydymąsi. Todėl taip svarbu reguliariai tikrinti aušinimo skysčio lygį ir prireikus jį papildyti.
Stabdžių skystį reikėtų keisti profilaktiškai, nes laikui bėgant jo savybės prarandamos.
Pavarų dėžės darbinio skysčio keitimas, nors ir ne taip dažnai, yra privaloma procedūra. Nepaisant gamintojų teiginių, kad šiuolaikinėms pavarų dėžėms priežiūros nereikia, net ir jose būtina keisti alyvą.
Degalų nuotėkis
Net ir nedidelis degalų nuotėkis gali turėti rimtų pasekmių transporto priemonės vairuotojui ir keleiviams. Iš degalų vamzdynų ištekėjęs benzinas gali sukelti gaisrą.
Jei po automobiliu pastebėjote įtartinų dėmių arba degaus skysčio lašų, nedelsdami kreipkitės į specialistus, kad jie atliktų apžiūrą.
Taip išvengsite rimtesnių problemų ateityje.
Automobilių su automatinėmis pavarų dėžėmis savininkai taip pat turėtų būti atsargūs, nes kyla pavojus užsidegti skysčiui, kuris aušina transmisiją.
Alyvos kanalai yra netoli išmetimo vamzdžių, o jų pažeidimas gali sukelti gaisrą.
Sugedę priekinio stiklo valytuvai
pinterest.com
Naudojimo metu dėl saulės spindulių ir neužšąlančio skysčio poveikio valytuvai susidėvi, praranda elastingumą ir tampa mažiau judrūs.
Reguliarus valytuvų šepetėlių keitimas ir elektros sistemos tikrinimas yra ne tik saugumo klausimas, bet ir būdas išlaikyti priekinį stiklą švarų.
Jei valytuvai lėčiau veikia važiuodami dideliu greičiu, reikia rasti ir pašalinti gedimą pavaros elemento grandinėje.
Automobilių parduotuvėse galite rasti bet kokio dydžio šepetėlių ir patys juos sumontuoti. Nepamirškite, kad automobiliu su sugedusiais valytuvais važiuoti draudžiama.
Neveikiantys žibintai
Neretai kelyje galima pamatyti automobilių su neveikiančiais žibintais. Kai kurie vairuotojai šio gedimo nelaiko rimtu ir toliau važinėja tokiais automobiliais.
Tačiau kelių policijos pareigūnai turi teisę nubausti tokius vairuotojus.
Jei automobilio žibintai neveikia, kitiems eismo dalyviams sunku jį pastebėti, o pasekmės gali būti rimtos.
Tas pats pasakytina ir apie automobilius su netinkamai sureguliuotais priekiniais žibintais, ne vietinėmis lemputėmis arba senomis lemputėmis.
Būkite atsargūs ir prieš važiuodami, ypač blogomis oro sąlygomis ar naktį, kruopščiai patikrinkite žibintų būklę.
Piktogramos prietaisų skydelyje
Šiuolaikiniame automobilyje įrengtos specialios kontrolinės lemputės, kurios padeda savininkui laiku nustatyti ir pašalinti gedimus.
Svarbu suprasti kiekvienos piktogramos reikšmę, kad iškilus problemoms galėtumėte jas greitai nustatyti ir imtis veiksmų.
Įjungus uždegimą, visos kontrolinės lemputės užsidega vienu metu. Patikrinkite, ar visos jos yra aktyvios. Jei bent viena iš jų nešviečia, tai gali reikšti gedimą ir turėtumėte kreiptis į techninės priežiūros centrą.
Dažniausiai pasitaikantys gedimai:
Akumuliatorius
Problemų su akumuliatoriumi gali kilti dėl įvairių priežasčių: dėl stiprių smūgių, ilgo neveikimo arba kai baigiasi akumuliatoriaus eksploatavimo laikas.
Tačiau dažniausiai vairuotojai susiduria su visiškai išsikrovusiu akumuliatoriumi, po kurio tampa neįmanoma užvesti automobilio.
Apie būtinybę įkrauti akumuliatorių gali pranešti tiek techninės problemos, pavyzdžiui, blogas uždegimo laikas, sugedę elektros prietaisai ar pritemdyti priekiniai žibintai, tiek prietaisų skydelio rodmenys. Įprastas įkrovos lygis turėtų būti 90-100 % arba 12,5-12,8 V.
Visiškai išsikrovusiu akumuliatoriumi variklį užvesti galima tik veikiant automobiliui, trumpai sujungus laidus arba panaudojus laidą.
Tačiau šių patarimų nerekomenduojama taikyti automobiliams su automatine pavarų dėže, kad nebūtų sugadinta transmisijos sistema.
Geriausia išsikviesti vilkiką arba vietoje sumontuoti naują akumuliatorių.
Aušinimo sistema
Aušinimo sistemos gedimai gali sukelti rimtų automobilio problemų. Dažniausios priežastys: trūkęs vamzdelis, susidėvėję sandarikliai ir žemas aušinimo skysčio lygis rezervuare.
Siekiant išvengti pastarosios priežasties, aušinimo skysčio lygį rezervuare reikia reguliariai tikrinti. Nuotėkį galima atpažinti iš būdingo kvapo salone arba dėmių po automobilio apačia.
Neatidėliokite aušinimo sistemos remonto, nes be tinkamo šilumos išsklaidymo variklis gali perkaisti arba užvirti. Tai savo ruožtu gali sukelti rimtų sunkumų kelyje ir didelių finansinių išlaidų.
Didelės degalų sąnaudos
Kai variklis veikia efektyviai, degalų sąnaudos neturėtų būti per didelės.
Tačiau laikui bėgant kai kurios degalų sistemos dalys gali užsikimšti nešvarumais ir susidėvėti.
Tai degalų ir oro filtrai, masinio oro srauto jutikliai ir deguonies jutikliai. Jei šios dalys ilgą laiką nekeičiamos, variklis pradeda vartoti daugiau degalų nei įprastai.
Reguliariai atliekama techninė priežiūra gali padėti išvengti šios problemos.
Kiekvienam automobiliui reikia laiku atlikti techninę priežiūrą, nes bet koks gedimas gali atsirasti pačiu netinkamiausiu metu.
Vairavimo stilius gali turėti įtakos automobilio problemų atsiradimo greičiui.
Kad išvengtumėte daugelio šių problemų, rekomenduojame laikytis taisyklių ir atidžiai stebėti savo automobilio būklę.
Šaltinis: CARCADE

Rašyti komentarą