Pekinas pateikė Rusijai nemalonią „staigmeną“: netikėtai Kinija nusigręžė

(16)

Šimtai kinų automobilių salonų Rusijoje vienas po kito užsidaro, investuotojai bėga, automobiliai neparduodami, tai, kas turėjo išgelbėti šalį pasitraukus Vakarų prekių ženklams, dabar dingsta.

Rusija sparčiai praranda paskutinį automobilių pramonės ramstį - Kinijos prekės ženklus. 

Per pirmuosius 2025 m. mėnesius šalyje jau užsidarė daugiau kaip 210 automobilių salonų iš KLR. 

Užsienio bendrovių, dabar jau ir Azijos, pasitraukimas Rusijos automobilių rinką paverčia išdeginta dykuma.

Maskva bandė pakeisti vokiškus ir japoniškus automobilius kiniškais, tačiau dabar šis planas žlunga.

Apie tai rašo laikraštis „Moscow Times“.

Automobilių pardavėjų išvykimas: nerimą keliantys skaičiai

Remiantis „Gazprombank Auto Leasing“ duomenimis, vien per pirmuosius tris 2025 m. mėnesius Rusijoje nustojo veikti daugiau kaip 210 kinų automobilių prekybos salonų. 

Tai yra tris kartus daugiau nei prieš metus. 2024 m. buvo uždaryti 449 prekybos taškai, 2023 m. - 187.

Dabar analitikai prognozuoja, kad 2025 m. gali būti sumuštas antirekordas pagal verslo ribojimo tempą.

Ypač smarkiai nukentėjo tokie prekių ženklai kaip „Bestune“, „Kaiyi“, DFM, taip pat „Geely“, „Jetour“, „Jaecoo“ ir „LiAuto“. Neseniai masiškai atsidariusios automobilių prekybos įmonės dabar masiškai užsidaro. Investuotojai bėga.

Ekonominio masto žlugimas

Automobiliai - tai ne tik prekės, bet ir šalies gyvybės palaikymo sistema: transporto ryšys, logistika, regioninis aprūpinimas ir milijonų žmonių mobilumas. 

Masinis automobilių salonų uždarymas - tai šalies transporto struktūros griovimas, ypač provincijose ir mažuose miesteliuose, kur nėra alternatyvų. Naujų automobilių nebuvimas reiškia didesnes transporto išlaidas, ekonominio aktyvumo mažėjimą ir didesnę regionų atskirtį.

Prekybininkai praranda susidomėjimą, o rinka žlunga

Ekspertai pabrėžia: dėl persisotinimo Kinijos prekių ženklais, vienodų modelių ir unikalių pasiūlymų trūkumo žlunga paklausa. 

„Rinkai tiek daug jų nereikia“, - pripažino žurnalo ‚Za Rulem‘ vyriausiasis redaktorius Maksimas Kadakovas. Net patys pardavėjai sako: Livan, Kaiyi, SWM, Foton ir panašūs prekių ženklai negali išsilaikyti, o investuotojai atsisako remti net geriau žinomus prekių ženklus.

Desperatiškas pakeitimas nepavyko

Prasidėjus invazijai į Ukrainą, iš Rusijos pasitraukė visi tarptautiniai automobilių gamintojai. Juos pakeitė kinai - laikinai. 2024 m. kinų automobiliai užėmė 68 proc. naujų automobilių rinkos Rusijoje, o septyni iš dešimties didžiausių pardavimų lyderių buvo KLR prekės ženklai. 

Tačiau net ir šis burbulas pradėjo pūstis.

Geely, Chery ir Changan automobilių salonai, kurie dar neseniai atrodė nenuskandinami, taip pat pradėjo prarasti savo tinklą. Jei ši tendencija išliks, bendras salonų skaičius šalyje vėl nukris žemiau 4 000, o tai yra pavojinga rinkos funkcionavimui.

Rusija gali likti prie suskilusios geldos

Kremliaus svajonės „atsigręžti į Rytus“ ir pakeisti Vakarų techniką žlugo. Net Kinijos įmonės praranda tikėjimą Rusijos rinka, susidūrusios su nestabilumu, sankcijomis, logistiniu chaosu ir nemokumu. 

Šaliai, kurioje automobiliai yra gyvybiškai svarbūs ekonomikai ir gyventojams, tai yra smūgis, kurio padariniai bus matomi vasarą.

Rusija vėl susiduria su realybe: net jos sąjungininkai nenori kurti ateities ant griuvėsių.

Šaltinis: dialog.ua

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder