Siekiant sumažinti sunkvežimių skleidžiamą taršą vien degalų efektyvumo nepakanka – sunkiasvorius automobilius gamins iš ekologiško plieno

Sunkiasvoris transportas yra daugelio pramonės šakų pagrindas, padedantis eksportuoti ir importuoti įvairias prekes tarptautiniu mastu bei užtikrinti jų pervežimą vietinėje rinkoje. 

Deja, jis taip pat prisideda prie klimato kaitos. Įžvelgiama, jog norint išspręsti šią problemą, būtina slopinti iškastinio kuro naudojimą šioje industrijoje.

Atlikti tyrimai rodo, kad kelių transporto išmetamas šiltnamio efektą sudarančių dujų (ŠESD) kiekis visoje Europos Sąjungoje siekia daugiau kaip 25 proc.

Sunkiasvoris transportas sudaro net 6 proc. minėtos procentinės dalies. Šie skaičiai rodo, kad sunkiasvorių sunkvežimių gamintojams būtina imtis pokyčių, jog būtų pasiekta nulinė tarša.

Sunkvežimiai iš ekologiško plieno

Vienas didžiausių sunkvežimių gamintojų „Scania“ spartina perėjimą prie tvarios transporto sistemos. Įmonė pasirašė ketinimų protokolą, kuriuo įsipareigojo nuo 2030 m. eksploatuoti plieną, gaminamą nenaudojant iškastinio kuro.

Jį nuo 2026 m. vis didesne apimtimi tieks Švedijos plieno gamintojas SSAB .

„Džiaugiamės galėdami paskelbti apie šį permainingą žingsnį, parengtą glaudžiai bendradarbiaujant su mūsų tiekėjais ir partneriais.

Reikalavimų įgyvendinimas yra veiksmas, leisiantis šį transportą paversti tvariu.

Tai taip pat taps prieiga prie mažai anglies dvideginio į aplinką išskiriančių medžiagų didinimo konkurencingoje rinkoje“, – sako „Scania“ generalinis direktorius Christianas Levinas.

Jau kuris laikas gamintojai kuria dyzelinius, dujinius, elektrinius ir vandenilinius sunkvežimius, siekdami sumažinti anglies dvideginio išmetimą į aplinką.

Tačiau pramonės atstovai pripažįsta, kad vien tik efektyvumo didinimas – nepakankamas norint greitai išspręsti klimato kaitos problemą.

Siekiama pašalinti didžiausius anglies dvideginio išmetimo šaltinius

Iki 2030 m. „Scania“ planuoja pasiekti net 100 proc. ekologiško plieno, baterijų, aliuminio ir ketaus reikalingo veiklai Europoje. Šie keturi elementai sudaro apie 80 proc. anglies dvideginio emisijos, atsirandančios dėl bendrovės gamyboje naudojamų medžiagų.

Pagal naujus reikalavimus būtina pašalinti pagrindinius išmetamųjų teršalų šaltinius, pasitelkiant naujausias technologijas, ekologišką elektros energiją ir perdirbtas medžiagas.

Šiuo atveju, akumuliatorių gamyboje lemiamą reikšmę turi galimybė naudoti ekologišką energiją, o plokščiojo plieno gamyboje svarbu anglį pakeisti ekologišku vandeniliu.

„Scania“ yra viena pirmaujančių pramonės įmonių, įgyvendinančių šiuos privalomus reikalavimus. Jie įtraukti į derybas dėl būsimų sutarčių, peržiūrint ir esamas dėl akumuliatorių, plieno, aliuminio ir ketaus tiekimo reikalingų bendrovės gamybos procesams Europoje.

Gamyba be iškastinio kuro

„Nekantraujame padidinti mūsų plieno be iškastinių išteklių tiekimą ir taip prisidėti prie tvarumo puoselėjimo.

Plienas, kuriame nėra iškastinių degalų, pakeis žaidimo taisykles sunkiasvorio transporto srityje. Šis plienas pasižymi tokia pat aukšta kokybe ir techninėmis savybėmis kaip ir tradicinis plienas.

Be to, gaminamas tvariu būdu, jis taip pat gali būti perdirbamas“, – sako SSAB generalinis direktorius Martinas Lindqvistas.

Jau 2026 m. SSAB planuoja pateikti rinkai komercinio masto „Fossil-free“ plieną, o apie 2030 m. numato iš esmės atsisakyti iškastinio kuro.

SSAB „Fossil-free“ plienas gaminamas naudojant HYBRIT technologiją. Pagal ją gaminant plieną geležies rūdos pagrindu, tradiciškai naudojamos kokso anglys yra pakeičiamos elektra ir vandeniliu, nenaudojant jokių iškastinių išteklių.

Tai lemia, jog į aplinką yra išskiriamas vanduo, o ne anglies dioksidas.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder