Spidometro „melas“: Kodėl rodo daugiau nei tikrasis greitis ir kuo geriau pasitikėti?
Kaip spidometras matuoja greitį?
Spidometro matavimai pagrįsti ratų sukimosi dažniu. Kuo greičiau sukasi ratai, tuo didesnį greitį užfiksuoja prietaisas. Tačiau matavimų tikslumas priklauso nuo padangų skersmens, slėgio jose ir protektoriaus būklės.
Protektoriaus nusidėvėjimas mažina rato skersmenį, priversdamas jį atlikti daugiau apsisukimų tam pačiam atstumui įveikti. Dėl to spidometras fiksuoja didesnį nei faktinį greitį – paklaida paprastai sudaro 2–3%.
Žemas slėgis padangose taip pat mažina rato spindulį, didina apsisukimų skaičių ir rodo didesnius prietaiso rodmenis.
Kodėl spidometrų gamintojai greitį užkelia?
Automobilių gamintojai sąmoningai nustato greičio matuoklius su nedideliu atsargos rezervu, kad išvengtų situacijų, kai prietaisas rodo mažesnį greitį nei tikrasis. Pagal Europos standartus greičio matuoklis gali padidinti tikrąjį greitį iki 10 % + 4 km/h.
Pavyzdžiui, jei automobilis juda 100 km/h greičiu, prietaisų skydelyje gali būti rodoma 110–114 km/h, ir tai laikoma norma. Toks metodas didina saugumą, nes vairuotojui atrodo, kad jis važiuoja šiek tiek greičiau, todėl greičio viršijimo tikimybė sumažėja.
Kodėl spidometras laikui bėgant praranda tikslumą?
Net ir tvarkingas automobilis negarantuoja idealių rodmenų. Vibracijos, smūgiai ir kelio nelygumai palaipsniui veikia prietaiso kalibravimą. Reguliarus spidometro tikrinimas padeda išvengti didelių nukrypimų ir išsaugoti matavimų tikslumą.
Kaip veikia navigatorius ir kodėl jis tikslesnis?
Skirtingai nuo spidometro, GPS navigatorius nėra susijęs su ratais ar pavarų dėže. Jis gauna duomenis iš palydovų ir apskaičiuoja greitį pagal koordinačių pasikeitimą. Kuo trumpesnis intervalas tarp matavimų, tuo tikslesnis rezultatas.
Kada navigatorius klysta?
Nepaisant didelio tikslumo, GPS gali turėti paklaidų.
Tuneliuose, po tiltais ar tarp aukštų pastatų signalas iš dalies prarandamas.
Tankiame miesto užstatyme palydovinės bangos atsispindi nuo fasadų ir metalinių konstrukcijų, sukuriančios „dvigubas“ koordinates.
Trasose per miškus signalas gali užtrukti dėl medžių.
Blogas oras laikinai sumažina signalo kokybę, dėl ko prietaisas apskaičiuoja apytikslį greitį.
Kur GPS yra tiksliausias?
Atvirose kelio vietose, kur niekas netrukdo signalo perdavimui, navigatorius rodo greitį maksimaliai tiksliai. Tokiomis sąlygomis jis dažnai lenkia spidometrą tikslumu, ypač su senais ar nusidėvėjusiais ratais.
Daugeliu atvejų būtent navigatoriaus rodmenys yra tikslesni. Orientuojantis pagal juos, vairuotojas sumažina greičio viršijimo ir baudų gavimo riziką.
Šaltinis: glavred.info

Rašyti komentarą