Dauguma verslo įmonių vadovų Europoje šiemet tikisi didesnių pajamų ir pelno

Daugiau negu pusė verslo įmonių vadovų Europoje tikisi, kad šiemet pajamos bus didesnės, augs ir pelnas. Profesinių paslaugų bendrovės EY atliktas globalus tyrimas atskleidžia, kad įmonių nuotaikos šviesėja, nors vis dar didelė dalis vadovų pripažįsta, kad verslo sąnaudos ir toliau augs. Savo ruožtu ekspertai atkreipia dėmesį, kad vykstant dirbtinio intelekto ir kitų technologijų virsmui teks dar labiau išgryninti investicijų kryptis.

2024 m. pradžioje baigtas EY tyrimas „CEO Outlook Pulse“ rodo, kad pasaulyje net 64 proc. apklaustų įmonių vadovų tikisi didesnių pajamų, o 63 proc. – didesnio pelno. Maždaug trečdalis respondentų teigė, kad pelno ir pajamų rodikliai turėtų išlikti praėjusių metų lygyje.

Europos įmonėse šių metų lūkesčiai yra kiek santūresni. Didesnių pajamų tikisi 57 proc. vadovų, trečdalis nurodo, kad pajamos išliks tokios pat, kaip ir pernai. Tik 9 proc. respondentų buvo pesimistiški, pažymėdami, kad pajamos susitrauks. Didesnio pelno tikisi 59 proc., o tokio paties kaip praėjusiais metais – trečdalis.

„Nors makroekonomikos prognozės šiemet rodo menką augimą, vis dėlto verslo nuotaikos yra teigiamos. Naujausios apklausos duomenimis, 76 proc. apklaustų pasaulio įmonių vadovų tikisi, kad BVP šiemet augs arba nusistovės. Tiesa, panaši dalis, 78 proc. apklaustųjų mano, kad dabartinės bazinės palūkanų normos išliks ilgiau. Taigi, viena vertus, verslai atidžiai seka situaciją ir staigių pokyčių nesitiki, antra vertus, didžiosios tarptautinės įmonės artimiausius mėnesius sieja su didesniu stabilumu ir net galimybėmis augti, stiprinant savo verslo pozicijas ir konkurencingumą rinkoje“, – pranešime komentavo EY strategijos ir sandorių paslaugų praktikos partneris Rolandas Laukaitis.

Pasak R. Laukaičio, kol kas naujų projektų ir plėtros finansavimas išlieka brangus. Taip pat tikėtinas ir veiklos sąnaudų augimas. Daugiau negu pusė vadovų Europoje (56 proc.) ir visame pasaulyje (57 proc.) mano, jog šiemet verslo sąnaudos didės, nors infliacija ir nusileido iš aukštumų. Kad sąnaudos gali sumažėti, mano vos 8 proc. respondentų Europoje ir 6 proc. visame pasaulyje.

„CEO Outlook Pulse“ duomenimis, 32 proc. vadovų Europoje (36 proc. visame pasaulyje) tikisi, kad didinant paslaugų ir prekių kainas pavyks kompensuoti visą veiklos sąnaudų augimą. Didelė dalis – 52 proc. – vadovų Europoje (49 proc. pasaulyje) tikina, kad didesnės kainos padės kompensuoti ne visą, bet visgi daugiau negu pusę sąnaudų padidėjimo.

Globalaus tyrimo autoriai taip pat pastebi, kad pozityvios didžiojo verslo nuotaikos netrukus turėtų išjudinti susijungimų ir įsigijimų sandorių (M&A) rinką. Per artimiausius 12 mėnesių net 84 proc. apklaustųjų planuoja sandorius vienokia ar kitokia forma, įskaitant M&A, pirminius viešuosius akcijų siūlymus (IPO), verslų atskyrimus ir pardavimus, jungtinę veiklą su kitais partneriais ir kt. Tarp jų trečdalis (36 proc.) pasaulio įmonių vadovų planuoja sudaryti M&A sandorius, o 29 proc. svarsto galimybę parduoti dalį savo įmonės turto ar pritraukti kapitalo per IPO.

Apskritai, atsakydami į klausimą, kas verčia pertvarkyti savo verslo portfelį, kas trečias apklaustų įmonių vadovas (32 proc.) Europoje nurodė, kad permainų variklis yra pokyčiai, kuriuos jų industrijoje sukelia technologijos. R. Laukaitis pastebi, kad jau pernai spalį EY atliktas „CEO Outlook Pulse“ atskleidė, jog absoliuti dauguma verslų vadovų planuoja investicijas į dirbtinio intelekto (DI) sprendimus.

Pasak R. Laukaičio, interneto paieškos sistemose technologijų srityje pernai karaliavo užklausos apie „Open AI“ sukurtą „ChatGPT“, o iš paskos sekė žmonių susidomėjimas kitais generatyvinio dirbtinio intelekto įrankiais ir jų galimybėmis.

„Daugybė darbuotojų pasaulyje pernai pirmą kartą realiai pamatė, kokie dideli pokyčiai laukia jų ir jų organizacijų, taip pat – kokių naujų įgūdžių teks įgyti. Tuo pačiu daug verslų suprato, kad jų transformacija yra neišvengiama. Taigi, šiemet verslo dėmesys DI dar labiau didės ir vis daugiau įmonių pasaulyje, o taip pat ir Baltijos šalyse, jaus poreikį kurti savo DI strategijas ir jas integruoti į bendrąsias ilgalaikes verslo strategijas“, – sakė EY ekspertas.

Jau dabar įvairiose geografinėse vietovėse veikiančios įvairių sektorių įmonės aktyviai kuria savo sprendimus generatyvinio DI srityje. Tai, be abejones, reikalauja investicijų ir išteklių. Tačiau, tuo pačiu, ši pažanga daro įtaką verslo požiūriui į ateitį ir yra vienas iš optimizmą skatinančių veiksnių.

 

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder