Kaliningradas

Dėl sankcijų ir logistikos problemų Kaliningrade pradėtos masiškai uždarinėti įmonės

(9)

Rusijos įmonės toliau nutraukia veiklą Kaliningrado srityje - regione, kuris buvo populiarus dėl savo artumo Europai, tačiau, prasidėjus karui Ukrainoje, prarado logistikos pranašumus.

Šį kartą iš eksklavo nusprendė pasitraukti "Telebalt", pagal sutartį gaminanti "Hyundai", BBK ir "Toshiba" televizorius, rašo "Kommersant". 

Įmonė nutraukė veiklą dar 2022 m. dėl logistikos sunkumų ir didėjančių gamybos sąnaudų.

Regiono ekonomikos ir pramonės ministerija teigė, kad viena iš pagrindinių problemų buvo surinkimui skirtų komponentų importas.

"Nors tada išsiplėtė krovinių pristatymo galimybės ir daugelis regiono įmonių restruktūrizavo savo logistiką, "Telebalt", deja, neturėjo pakankamai laiko prisitaikyti prie naujų sąlygų", - teigė ministerija.

Dabar bendrovė planuoja persikelti į Leningrado sritį.

Gamykla naujoje vietoje gali pradėti veikti jau šiais metais.

Anksčiau dėl karo ir sankcijų gamybą Kaliningrado srityje nutraukė BMW, "Kia" ir "Hyundai" automobilių kompanijos.

Automobiliai buvo surenkami "Avtotor" gamykloje.

Dabar ten gaminami kinų "Kaiyi", BAIC, SWM, JMC ir "Foton" automobiliai.

Tačiau 2023 m. pagaminta mažiau nei planuota: 38 tūkst. automobilių vietoj numatytų 70 tūkst. automobilių, pripažino holdingo direktorių valdybos vadovas Valerijus Gorbunovas.

Be to, regiono durpių įmonės pateko į ES sankcijų akiratį.

Dėl to tiekėjai negalėjo vykdyti net senų sutarčių, pažymėjo "Nesterovskij" direktorius Dmitrijus Čmychovas, nuostolius įvertinęs "milijonais eurų".

Kalbant apie durpių eksportą į Kiniją, jis pasirodė esąs nuostolingas dėl muitinės mokesčių, siekiančių daugiau nei 600 000 rublių už partiją.

"Visa eksporto marža žūsta čia pat, neišvažiuojant iš Kaliningrado srities teritorijos", - skundėsi įmonių grupės "Novik" atstovas Olegas Makarskis.

Iš pradžių įmonės dėl mokesčių lengvatų ir patogios logistikos gamyboje įsikurdavo regione, tačiau uždarius sausumos sienas ir oro erdvę, vienintelė galimybė tiekti prekes yra jūrų kelias, kuris yra brangesnis ir ilgesnis nei oro ir geležinkelių transportas.

Be to, sustojo eksportas į Europą, kuriam Kaliningradas buvo patogus taškas. 

GS grupės viceprezidentas plėtrai Fiodoras Bojarkovas patvirtino, kad į eksportą orientuotoms įmonėms teko pereiti į vidaus rinką arba kurti naujas logistikos grandines.

Tos, kurios nesugebėjo greitai prisitaikyti prie naujų sąlygų, užsidarė arba perkėlė savo gamyklas arčiau Centrinės Rusijos.

Remiantis praėjusių metų rezultatais, Kaliningrado srities Promindex, palyginti su 2022 m., sumažėjo 5,3 proc.

Sumažėjimą parodė apdirbamoji gamyba, kasyba, elektros energijos, dujų ir garo tiekimas, oro kondicionavimas.

Labiausiai smuko "variklinių transporto priemonių, priekabų ir puspriekabių gamyba" - 57,3 proc.

Elektros įrangos gamyba iki 2022 m. sudarė 49,1 proc. 

Lapkritį Kaliningrado srities gubernatorius Antonas Alichanovas pažymėjo, kad sankcijų žala prilygsta federalinei subsidijai jūrų transportui į regioną - kalbama apie maždaug 2,2 mlrd. rublių sumą.

Prieš tai jis teigė, kad regionas dėl draudimo tranzitu gabenti prekes per Lietuvą kas mėnesį praranda 900-980 mln. rublių.

Respublika apribojimus įvedė 2022 m. birželio mėn.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder