Nė viena iš šių permainų gyventojams nepatiko. Priešingai – žmonės skaičiavo išaugusias kilovatvalandes ir sąskaitas.
Tuo metu „Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) Ryšių su visuomene projektų vadovas Paulius Kalmantas skaičiavo, kad šiemet bendrovė jau įdiegė 200 tūkst. išmaniųjų elektros skaitiklių.
„Kasdien bendrovės inžinieriai pakeičia apie 2 tūkst. apskaitos prietaisų, o kitais metais planuojama iš senųjų į išmaniuosius pakeisti apie pusę milijono skaitiklių. Išmaniuosius skaitiklius planuojama įdiegti iki 2026 m. gyventojams, kurie per metus naudoja daugiau nei 1 tūkst. kilovatvalandžių (kWh) elektros energijos bei visiems verslo klientams.
Nuo 2026 m. – bus keičiama visiems likusiems gyventojams, pasibaigus senųjų skaitiklių metrologinei patikrai arba jiems sugedus“, – komentavo įmonės atstovas.
Anot jo, yra pagrindiniai kriterijai, pagal kuriuos planuojame išmaniųjų skaitiklių diegimą.
„Sudaryta prioritetinių klientų grupė, tai – nauji klientai ir gaminantys vartotojai, kuriems privalome nedelsiant įdiegti skaitiklį, taip pat tie klientai, kurių skaitiklis sugenda“, – vardijo P. Kalmantas.
Prašo gyventojų supratingumo, įspėja apie sukčius
Pasak P. Kalmanto, atsisakyti skaitiklio galimybės nėra.
„Skaitiklis – elektros tinklo elementas, priklausantis ESO, todėl atsakomybė už jo sklandų veikimą tenka ESO. Kada ir dėl kokių aplinkybių apskaitos prietaisas keičiamas – sprendžia ESO.
Visi esami skaitikliai bus keičiami į išmaniuosius dėl to, kad galėtume užtikrinti geresnes ir kokybiškesnes paslaugas“, – tikino bendrovės atstovas.
ESO Išmaniosios apskaitos valdymo departamento direktorė Aurelija Židickytė-Orvydė tikino, kad skaitiklių diegimas vyksta sklandžiai.
„Diegimo darbai vyksta bendradarbiaujant su gyventojais.
Dėkojame už jų supratingumą, kai keitimo metu trumpam laikui reikia atjungti elektros tiekimą. Primename, kad gyventojams už išmaniųjų skaitiklių diegimą atskirai mokėti nereikia, tačiau raginame gyventojus būti atidžius, kadangi gali atsirasti piktavalių, kurie, prisidengę skaitiklių keitimu, gali mėginti išvilioti pinigus.
ESO darbuotojai ar bendrovės samdyti rangovai niekuomet neprašo apmokėti už paslaugas ir neatlieka jokių kitų remonto ar patikros darbų išskyrus skaitiklio keitimą.
Apie numatomą skaitiklio keitimą klientai iš anksto informuojami asmeniškai telefonu, trumpąja žinute arba el. paštu, tačiau jei kyla klausimų dėl skaitiklio keisti atvykusio asmens, visuomet galima paprašyti jo parodyti ESO patvirtintą pažymėjimą“, – įspėjo ESO atstovė.
Ar skaitiklių rodmenys tikrai teisingi
ESO specialistai tikina, kad įsidiegus naują skaitiklį gyventojai gali pamiršti apie skaitiklių rodmenų nurašymą, matyti tikslų savo vartojimą, gauti naujas paslaugas iš rinkos dalyvių bei efektyviau vartoti energiją.
Tačiau žmonių patirtys kitokios. Ne vienas gyventojas skundėsi, kad įsidiegus išmanų skaitiklį išaugo suvartojamos kilovatvalandės ir tuo pačiu sąskaitos už elektrą.
P. Kalmantas tikino, kad viešojoje erdvėje pasigirdo vos kelių gyventojų nuogąstavimai, kad po skaitiklių rodmenų patikros išauga sąskaitos.
„Atkreipiu dėmesį, kad tai visiškai nesusiję su pačiais skaitikliais, o su laiku nedeklaruotais rodmenimis.
ESO darbuotojai, atlikdami patikrinimus, keisdami skaitiklius arba atvykę klientų prašymu ir vykdydami kitus darbus visuomet nurašo faktinius elektros skaitiklio rodmenis.
Pasitaiko atvejų, kai po tokio rodmenų nurašymo klientus pasiekia gerokai išaugusios negu įprasta sąskaitos.
Dažniausiai tai lemia, kad klientai laiku nedeklaravo savo skaitiklio rodmenų ir neatsiskaitė už elektros energiją, todėl per keletą mėnesių, o kartais – net ir metų, susikaupia skola“, – komentavo P. Kalmantas.
Anot jo, vadovaujantis galiojančiu reguliavimu, už neapmokėtas elektros energijos kilovatvalandes yra taikomos nurašymo metu galiojančios elektros tiekėjų kainos, nes tiekėjai elektros energiją perka ir apskaitą vykdo tą mėnesį, kurį buvo deklaruotas vartojimas.
„Primename, kad tų klientų, kurie dar neturi išmaniojo skaitiklio, pareiga – faktinius skaitiklio rodmenis deklaruoti kiekvieną mėnesį.
Taip ne tik bus laiku atsiskaityta už elektros energiją, bet ir užtikrinama, kad klientai nesulauks staigmenos, kai išrašoma sąskaita už, pavyzdžiui, metus vartotą elektros energiją.
Be to, rodmenų deklaravimas leidžia klientams sekti savo elektros energijos suvartojimą“, – tikino P. Kalmantas.
Rašyti komentarą