Kaip dirbtinis intelektas pakeis švietimo sistemą?

Dirbtinis intelektas (DI), reiškiantis kompiuterio ar tam tikros kompiuterinės programos gebėjimą savarankiškai mokytis ir įgyvendinti tam tikrus uždavinius, labai dažnai minimas tarp perspektyviausių šių dienų technologijų. 

Klasikiniais DI pavyzdžiais galime laikyti įvairius išmaniųjų namų sprendimus, telefonų balso asistentus ir socialinių tinklų algoritmus, tačiau įvairūs ekspertai prognozuoja, kad bene daugiausiai potencialo turi dirbtinio intelekto pritaikymas švietimo srityje – tai galėtų šią sritį visiškai transformuoti ir smarkiai pagerinti besimokančiųjų rezultatus.

Dirbtinio intelekto vaidmuo švietime

„Huawei Technologies“ vadovo Šiaurės Europos šalyse Kennetho Fredrikseno nuomone, DI galėtų įgyvendinti tai, apie ką jau ne vieną dešimtmetį kalba edukacijos profesionalai – individualizuotą ir maksimaliai efektyvų mokymąsi.

Pažangūs dirbtinio intelekto sprendimai galėtų elektroninėje erdvėje vykstančio mokymosi proceso metu aptikti mokinio žinių spragas ir parinkti tinkamiausią būdą jas užpildyti. 

„DI paremtos mokymosi sistemos nuolat analizuos mokinio ar studento atliekamas užduotis, stebėdamos, į kokius klausimus asmeniui sekasi sunkiau atsakyti, kokius pratimus atlikdamas jis užtrunka ilgiau, bei įsimins net ir mažiausias jo padarytas klaidas.

Visoje šioje informacijoje DI ieškos ryšių ir įvairių sąsajų, kurios padės nustatyti, ką tiksliai ir iš kokios temos jam reikia pasikartoti“, – pasakoja K. Fredriksenas.

Be to, DI sistemos ateityje sugebės pagal besimokančiojo daromas klaidas automatiškai sugeneruoti įvairius pratimus ir užduotis, kurias atlikęs asmuo galėtų užpildyti savo žinių spragas.

Dėl šios priežasties DI paremti virtualūs mokymosi asistentai ar susirašinėjimo programėles primenančios aplinkos, įgalinančios savarankišką mokymąsi, ateityje galėtų pakeisti korepetitorius ir smarkiai palengvinti darbą mokytojams bei dėstytojams.

Daug patrauklesnis mokymosi procesas

Pasak K. Fredrikseno, dirbtinio intelekto naudą mokymosi procese pajustų ne tik jo organizatoriai, bet ir patys mokiniai ar studentai. DI gebės nustatyti, kuriomis valandomis besimokantysis yra geriausiai susikoncentravęs bei produktyviausias, ir pagal tai sukurs individualų mokymosi tvarkaraštį.

To naudą pajus tiek anksti besikeliantieji, tiek aktyvumu vakare pasižymintys asmenys.

Archyvų nuotr.

Specialistas taip pat akcentuoja kur kas geresnį mokinių įsitraukimą dėl parenkamų individualių užduočių ir tik jiems skirtų mokymosi rekomendacijų.

Be to, kadangi DI paremtas mokymasis bus visiškai savarankiškas ir individualizuotas, besimokantieji nebejaus spaudimo, lygindami save su bendramoksliais ir matydami, kad tos pačios užduotys jiems sekasi prasčiau arba joms atlikti reikia daugiau laiko.

Tikėtina, kad dėl to smarkiai pagerėtų mokymosi rezultatai ir didesnė dalis besimokančiųjų rinktųsi toliau studijuoti ar plėsti savo profesinę kompetenciją. 

K. Fredriksenas įsitikinęs, kad DI pakeis ir mokytojų vaidmenį: „Šiuo metu dėstytojai ir mokytojai atlieka labai daug administracinio darbo – kuria testus, juos taiso, vertina, analizuoja mokinių klaidas.

Ateityje visu tuo pasirūpins DI, o dėstytojai ir mokytojai galės susikoncentruoti į ugdymo plano rengimą ir jo tobulinimą.“ Tai švietimo specialistams suteiks daugiau laiko gilinti savo profesines žinias ir kurti geresnes mokymosi programas.

Archyvų nuotr.

„Huawei Technologies“ vadovas Šiaurės Europos šalyse Lietuvos studentus, norinčius pasisemti daugiau žinių apie DI pritaikymą švietimo ir kitose srityse, pakvietė dalyvauti „Seeds for the Future“ – inovatyvioje tarptautinėje mokymosi programoje.

Jos organizatoriai siekia didinti susidomėjimą informacinių ir ryšių technologijų (IRT) sektoriumi, plėsti šios srities studentų akiratį apie naujausius technologinius pasiekimus ir pabrėžti nuolat augantį skaitmeninės bendruomenės bei IRT profesionalų vaidmenį.

Registracija į „Seeds for the Future“ vyksta svetainėje www.s4fbaltics.com ir tęsis iki rugsėjo 1 d.

 

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder