Klaipėdoje pastatytas dar vienas sudėtingas laivas
Šiuo metu likę baigiamieji sistemų derinimo darbai, o vasaros pabaigoje beveik 5 tūkst. tonų sveriantis laivas bus išplukdytas užsakovui į Vokietiją.
„Mellum“ - gelbėjimo ir paieškos darbams skirtas laivas, jis yra beveik visiškai toks pats, kaip ir „Scharhorn“, kuris taip pat pastatytas Vakarų Baltijos laivų statykloje ir 2023-iųjų vasaros pabaigoje išplukdytas į Vokietiją.
Prie trečiojo dirbama paraleliai, jau pagaminta dalis jo korpuso blokų, jį planuojama baigti pirmą kitų metų pusmetį.
Klaipėdoje atliekama apie 90 proc. laivo statybos darbų, o eigos bandymai bus vykdomi Vokietijoje.
Laivai mažai kuo skiriasi
Šie trys laivai yra draugiški aplinkai, varomi suskystintosiomis gamtinėmis dujomis. Jie turi labai daug modernios įrangos, šiuolaikiškų technologinių sprendimų.
Tai unikalūs daugiafunkcės paskirties laivai, skirti gelbėjimo ir paieškos darbams jūroje, kainuojantys ženklias sumas.
Pasak Vakarų laivų gamyklos (VLG) įmonių grupės generalinio direktoriaus Arnoldo Šileikos, užsakovai analizuoja pirmą projektą ir kitame gerina tam tikrus sprendinius, technologinius dalykus.
Vienas nuo kito laivai šiek tiek skiriasi, bet daugelis jų komponentų ir sprendimų yra tokie patys, iš esmės tai yra vadinamieji dukteriniai laivai.
„Mellum“ - didžiulis, sudėtingas, labai kompleksiškas laivas. Jis buvo statomas daugiau nei pusantrų metų. Dirbo labai daug žmonių: korpuso surinkėjai, suvirintojai, vamzdininkai, laivų vamzdynų sistemų montuotojai, elektrikai, izoliuotojai, dažytojai ir kt.
Prie šio laivo kiekvieną dieną darbavosi keli šimtai žmonių. Per baigiamąjį etapą darbas vyko ištisomis paromis", - sakė A. Šileika.
„Mellum“ - didžiulis, sudėtingas, kompleksiškas laivas. Prie jo kiekvieną dieną darbavosi keli šimtai žmonių.
Trūksta darbo jėgos
Paklaustas, ar liko darbuotojų kitiems laivams statyti, VLG vadovas atsakė: „Darbo jėga - skausmingas mūsų klausimas. Jos visada trūksta. Jeigu netrūktų, galėtume žymiai daugiau pastatyti laivų ar pagaminti laivų korpusų blokų.
Darbuotojų trūkumas - gamybos apimtis ribojantis faktorius. Problemą bandome spręsti įvairiais būdais, bet kvalifikuotų profesionalių darbuotojų vis tiek trūksta.“
VLG teko pakeisti laivinio metalo tiekėją. Anksčiau metalą laivams statyti ji pirkdavo iš Ukrainos. Mariupolyje buvo plieno liejimo gamykla. Prasidėjus karui, tokios galimybės neliko.
Dabar, galima sakyti, metalas kaip biržinis produktas perkamas visame pasaulyje. Pasak A. Šileikos, dabar metalo pirkimų geografija plati: jis perkamas iš ten, kur pasiūlomos optimaliausios kainos.
Šiuo metu Vakarų Baltijos laivų statykla įgyvendina 6 projektus ir dar yra pasirašytos keturios sutartys dėl laivų statybos.
Jie bus pradėti statyti šį rudenį, greičiausiai spalį. Tikimasi užsakymų portfelį papildyti ir naujais užsakymais.
Rašyti komentarą