Nuo 2030-ųjų Jungtinėje Karalystėje bus uždrausta prekiauti benzinu ir dyzelinu varomais automobiliais

KN ir „ORLEN Lietuva“ pradeda dyzelino krovą Marijampolės naftos terminale

Naftos chemijos ir suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalų operatorė KN (AB „Klaipėdos nafta“) ir AB „ORLEN Lietuva“ susitarė bendradarbiauti vykdant dyzelino krovą į autocisternas KN išsinuomotame Marijampolės naftos terminale, kurio infrastruktūrą sudaro dvi beveik 7 tūkst. kub. m talpos talpyklos.

Darius Šilenskis, KN generalinis direktorius, sako, kad papildomų pajėgumų Marijampolės naftos terminale nuomos poreikį padiktavo išaugę gabenamų naftos produktų Vakarų kryptimi kiekiai.

„Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, visiškai pasikeitė naftos produktų tiekimo grandinė. Dalis produktų į Ukrainą yra gabenama iš Lietuvos, tačiau dėl skirtingų geležinkelio vėžių pločio negali būti naudojamas įprastinis geležinkelių transportas.

Klientams teikiame kuro pakrovimo į geležinkelio vagonus bei į ISO konteinerius paslaugas, tačiau šis kuro pristatymo būdas yra ribotas dėl skirtingų geležinkelio vėžių pločio ir visos logistinės grandinės užimtumo“, - pažymi D. Šilenskis.

Anot jo, dėl šių priežasčių nemaža dalis kuro iš Lietuvos į Ukrainą gabenama autocisternomis.

KN Klaipėdos naftos terminalo autocisternų aikštelėje tokios paslaugos nėra galimybės pasiūlyti dėl didelio jos užimtumo ir turimų sutartinių įsipareigojimų su esamais klientais. 

Atsižvelgus į šias aplinkybes ir „ORLEN Lietuva“ poreikius, nutarta pasiūlyti naftos produktų krovos paslaugas Marijampolės naftos terminale, iš kurio kroviniai autocisternomis Ukrainą galės pasiekti operatyviau ne tik dėl mažesnio logistinės grandinės užimtumo, bet ir dėl trumpesnio atstumo, nes Marijampolės terminalas yra itin strategiškai palankioje lokacijoje.

Pagal bendradarbiavimo sutartį KN tapo komerciniu Marijampolės naftos terminalo operatoriumi, įsteigusiu akcizinį sandėlį terminale, o pagrindiniu terminalo naudotoju tapo AB „ORLEN Lietuva“, kuri vykdys dyzelino krovą iš geležinkelio į autocisternas.

„AB „ORLEN Lietuva“ produktų eksportas į Ukrainą sparčiai atsigauna. 2023 metų I-ąjį ketvirtį į Ukrainos rinką buvo parduota 93 proc. daugiau produkcijos nei prasidėjus karui 2022 m. I ketvirtį,“ – teigė AB „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Michal Rudnicki.

– „Siekiame didinti pardavimo apimtis šia kryptimi ir sudaryti palankesnes krovos sąlygas mūsų Ukrainos klientams. Šiuo tikslu sudaryta bendradarbiavimo sutartis su AB „Klaipėdos nafta“ dėl Marijampolės naftos terminalo naudojimo. 

Atsiradus alternatyviam krovos taškui, efektyviau bus patenkinamas Ukrainos vartotojų dyzelino poreikis.

Šio produkto reikia ne tik dyzelinu varomam lengvajam ir sunkiajam transportui, bet ir generatoriams, kurie naudojami sutrikus elektros energijos tiekimui.“

Marijampolės naftos terminalo nuomininke tapusi KN šiuo metu dar eksploatuoja du naftos terminalus Klaipėdoje ir Subačiuje, yra suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalų Lietuvoje ir Brazilijoje operatorė.

Be to, KN buvo paskirta plaukiojančio SGD terminalo Vilhelmshafene, Vokietijoje, komercinio eksploatavimo paslaugų teikėja, o Italijos energetikos bendrovė „Snam FSRU Italia“ pasirinko ją bendradarbiauti įgyvendinant plyno lauko FSRU pagrindu veikiančio SGD terminalo projektą Pjombino uoste.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder