Kaip skelbiama, tai yra dar vienas žingsnis Lietuvai atsitraukiant iš plačiosios vėžės geležinkelius apimančios Maskvoje įsikūrusios Geležinkelių transporto tarybos (GTT).
„Vakarų kryptimi ir Baltijos šalyse vykdome vis daugiau pervežimų, tad mūsų tikslas – integruotis į Europos geležinkelių erdvę ir dirbti europietiškais principais bei pasitelkiant europietiškas technologijas“, – pranešime teigė „LTG Cargo“ vadovė Eglė Šimė.
Iki šiol Europos transporto priemonių registre užregistravus 196 krovininius vagonus, jiems suteikti dvylikaženkliai numeriai, kurie leis atlikti pervežimus Baltijos šalyse neturint jokių sąsajų su rusiškomis GTT sistemomis ir procesais.
Plačiosios vėžės geležinkelių erdvėje vagonai ženklinami aštuonių skaitmenų registracijos numeriu.
Pirmi Lietuvos vagonai, pažymėti dvylikos ženklų registracijos numeriu, buvo „LTG Cargo“ pernai įsigyti nauji grūdvežiai, taip pat anksčiau europiniame registre buvo registruoti lokomotyvai.
„Užregistravus visus aktyviai pervežimams naudojamus vagonus užtikrinsime sklandžius duomenų mainus vykdant pervežimus Europos šalių geležinkelių infrastruktūra“, – teigė E. Šimė.
Be naujai įsigytų grūdams vežti skirtų vagonų, europiniame registre taip pat užregistruoti ir 26 anksčiau turėti platforminiai vagonai, skirti gabenti konteineriams ir puspriekabėms.
Nuo 2025 m. pradžios „LTG Cargo“ jau atsisakė GTT erdvėje įprasto bendrai naudojamų vagonų parko ir perėjo prie privataus parko modelio.
GTT yra organizacija, iš Maskvos koordinuojanti ir reguliuojanti geležinkelių transporto veiklą plačiosios vėžės erdvėje.
Geležinkelių desinchronizaciją „LTG grupė“ vykdo pagal „FREE Rail“ programą. Ji leis sukurti ir įdiegti Baltijos regionui pritaikytą geležinkelių veiklos modelį, paremtą Europos Sąjungos standartais, gerąja praktika ir suderintą su plačiosios vėžės specifika.
Rašyti komentarą