Tik istorija pradėjus domėtis „Vakaro žinioms" nesusipratimas buvo išspręstas.
„Turime namuką Kretingoje, kuriame 7 metus niekas negyvena. Patys gyvename Kretingos rajone. „Igničiui" deklaravome, kad name Kretingoje niekas negyvena ir jis ilgai bus tuščias.
Mergaitė, kuri atsiliepė telefonu, pasakė, kad deklaravo, jog iki 2025 m. spalio m. 24 d. niekas elektros nenaudos, o šiam terminui pasibaigus ir vėl reikės deklaruoti, kad dar metams bus tas pats.
Na, tiek to, deklaruoti nėra sunku, nors vis tiek keista, kam to reikia, jei stovi išmanusis skaitiklis ir elektrikai per atstumą mato, kiek energijos išnaudojama.
Tačiau, pasirodo, skaičiukus mato ne visi. ESO toliau neduoda ramybės, vis siunčia žinutes, kad deklaruotume, kiek elektros išnaudojome.
O sąskaitas esą pateiks įprasta tvarka.
Kokias sąskaitas ir už ką?
Jei ten net ir pelės nėra?
Sako: jei nedeklaruosite rodmenų, vis tiek bus paskaičiuota suma", - „Vakaro žinioms" gruodžio pirmoje pusėje pasakojo ponia Astra Stonkuvienė.
Pasak jos, susisiekus su ESO pastarosios atstovė pažadėjo perskambinti po 3 dienų.
„Tačiau juk tu su savimi visur nesinešioji objekto numerio, mokėtojo kodo ir kitokių dokumentų", - sakė A.Stonkuvienė.
„Vakaro žinios" kreipėsi į ESO, pateikdamos kelis klausimus. Už ką ta sąskaita turėtų ateiti?
Ką reikia deklaruoti, jei elektra nenaudojama, o pagal išmanųjį skaitiklį ESO tą ir taip turėtų matyti?
Kokios sumos ir už ką moteris gali sulaukti? Ar daug yra tokių atvejų, kai žmonės raginami susimokėti, nors name niekas negyvena?
„Nurodytame objekte nuo 2023-11-25 veikia išmanioji apskaita. Atlikta duomenų analizė rodo, kad aptariamame objekte iš tikrųjų vartojimo nėra.
Jis taip pat nėra prijungtas prie tinklo (skaitiklis rodo, kad nėra ryšio su tinklu). Veikiausiai namuose atjungti įvadiniai automatai. Kadangi namuose, kaip jums teigė klientė, niekas negyvena, tai realu, kad būtent tokį sprendimą žmonės ir priėmė.
Tačiau noriu atkreipti dėmesį, kad klientas, kuris objekte negyvena ir jame nenaudoja elektros energijos, apie tai turėtų pranešti elektros energijos tiekėjui.
Mūsų duomenimis, klientei nėra tiekiamas garantinis tiekimas, tad ji turėtų kreiptis į nepriklausomą tiekėją, su kuriuo yra sudaryta elektros energijos tiekimo sutartis, ir pranešti apie laikiną elektros energijos nevartojimą.
Nepriklausomas tiekėjas taip pat atsakys į kitus klausimus, susijusius su sąskaitomis, mokėjimais ir kt., nes tai yra numatyta sutartyje", - atsakė ESO atstovė ryšiams su visuomene Rasa Juodkienė.
Apie šį atsakymą gruodžio viduryje informavome A. Stonkuvienę. Tačiau ši sakė, kad po to, kai istorija pradėjo domėtis „Vakaro žinios", problema buvo išspręsta.
„Taip, mes sutartį esame sudarę su „Igničiu", rugsėjį jam pranešėme, kad dar metus elektros nevartosime, atsiliepusi mergina, kaip anksčiau sakiau, tą deklaravo.
Tačiau ESO vis tiek grasino sąskaitomis.
Ir tik „Vakaro žinių" dėka problema buvo išspręsta - iš paties ESO mums paskambino ir pasakė, kad viskas tvarkoje, metus rodmenų deklaruoti nereikės.
Ir dar pridūrė, kad situacija išspręsta jūsų dėka", - sakė A.Stonkuvienė.
Anot jos, elektra išjungta saugumo sumetimais, nes į namą šeima atvažiuoja tik kone kartą per metus.
Moteriai keisčiausia, kad „Ignitis" pripažino deklaraciją dėl elektros nenaudojimo, o kita „Ignitis grupės" įmonė ESO vis tiek reikalauja nurodyti elektros sunaudojimo kiekį.
Rašyti komentarą