Išsigelbėjimas pavargusiems dirbti pele – nepamainomos klaviatūros klavišų kombinacijos

Pajūrio policininkai aiškinasi, kam pinigus pervedė jauna klaipėdietė, kuriai atostogas užsienyje teks atidėti kitai vasarai.

Jau nuo šių metų liepos 1 d. pradedama pereiti prie SABIS – Sąskaitų administravimo bendrosios informacinės sistemos, kuria bus teikiamos ir gaunamos viešojo sektoriaus, verslo ir kitų perkančiųjų organizacijų elektroninės sąskaitos.

SABIS pakeis dabar veikiančią informacinę sistemą „E. sąskaita“, kuri nebeveiks nuo rugpjūčio 30 dienos. Tai paskatins verslą prisijungti prie Europos elektroninių sąskaitų infrastruktūros.

„Šiuo metu Registrų centro administruojama sistema „E. sąskaita“ turi apie 40 tūkst. aktyvių vartotojų, kurių daugelis yra verslai.

Naudojantis „E. sąskaitos“ sistema, per mėnesį vidutiniškai pateikiama po beveik 150 tūkst. elektroninių sąskaitų faktūrų.

Pastaraisiais metais šie skaičiai gerokai ūgtelėjo – daugėjo tiek sistemos vartotojų, tiek ir į sistemą pateikiamų sąskaitų faktūrų.

Tai rodo, kad Lietuvos verslas jau įgudo naudotis elektroninėmis sąskaitomis, todėl tikimės, kad perėjimas nuo vienos sistemos prie kitos naujų sunkumų nesukels“, – sako ekonomikos ir inovacijų viceministrė Erika Kuročkina.

Atsižvelgiant į sistemos „E. sąskaita“ vartotojų prašymus ir siekiant užtikrinti geresnį pasirengimą naudoti SABIS, numatomas pereinamasis laikotarpis nuo liepos 1 d. iki rugpjūčio 31 dienos.

Vartotojai galės prie SABIS pereiti palaipsniui ir papildomą laiką lygiagrečiai naudoti sistemą „E. sąskaita“.

Visiškai eksploatuoti SABIS bus pradėta š. m. rugsėjo 1 d., o sistema „E. sąskaita“ bus nebepasiekiama nuo š. m. rugpjūčio 30 dienos.

Šiuo metu Europos Sąjungoje (ES) pereinama prie bendrų elektroninių sąskaitų, todėl naujojoje SABIS sistemoje teikiamos sąskaitos atitiks Europos elektroninių sąskaitų faktūrų (angl. „e-Invoicing“) standartą.

Iš esmės atnaujinta SABIS žymi naują sąskaitų faktūrų administravimo viešajame ir privačiame sektoriuose etapą ir atveria naujų galimybių tolesniam vystymui. Ši sistema bus patogesnė naudoti.

SABIS labiau nei kitos sistemos integruota su viešųjų pirkimų CVP IS sistema, užtikrintos ir išplėstos jos sąsajos su Finansų apskaitos bendrąja informacine sistema FABIS ir kitomis verslo valdymo sistemomis (pvz., ERP), taip pat dokumentų valdymo sistemomis (pvz., DBSIS).

„Atnaujinta sistema padės organizacijoms lengviau užtikrinti atitiktį Europos elektroninių sąskaitų faktūrų standartui.

Kitas svarbus tikslas –  sukurti technologiškai pažangią sistemą, kuri užtikrintų vartotojams patogią aplinką, prisidėtų prie popierinių sąskaitų skaičiaus mažinimo ir padidintų viešojo ir privataus sektoriaus valdymo efektyvumą.

Visiškai modernizuojant sistemą taip pat siekiama pagerinti jos greitaveiką, saugumą, padidinti vienu metu galinčių prisijungti vartotojų skaičių, sistemos stabilumą”, – sako Artūras Patapas, SABIS projekto vadovas, Nacionalinio bendrųjų funkcijų centro Veiklos organizavimo departamento direktorius.

Verslui prie SABIS sistemos padės prisitaikyti Ekonomikos ir inovacijų ministerijos iniciatyva sukurta nemokama „Euroconnector“ priemonė. Ją galite parsisiųsti čia.

Šie pakeitimai įgyvendinami pagal Europos Sąjungos teisės aktus dėl elektroninių sąskaitų faktūrų naudojimo viešuosiuose pirkimuose. 

Projektą „Informacinės sistemos „E. sąskaita“ modernizavimas“ įgyvendina Nacionalinis bendrųjų funkcijų centras. Projektas finansuojamas biudžeto lėšomis, jam skirta daugiau kaip 1 mln. eurų.

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder