Negabaritinio krovinio kelionės paruošimo darbai

Reaktoriaus kelionė iš Klaipėdos prasidės vidurnaktį

(11)

Naktį iš šeštadienio į sekmadienį prasidės įspūdingo reaktoriaus, sveriančio apie 1 500 tonų, istorinė 145 kilometrų kelionė iš Klaipėdos uosto į naftos perdirbimo ir importo bendrovę „ORLEN Lietuva“ Mažeikiuose. Tokio dydžio krovinys Lietuvos uoste dar nebuvo kraunamas ir nebuvo vežamas jos keliais.

Kadangi įvykis neeilinis, yra žmonių, kurie, nepaisant to, kad reaktorius bus gabenamas naktimis, planuoja vykti pasižiūrėti. Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus džiaugiasi, kad klaipėdiečiai turėtų nepatirti ypatingų problemų, nes tris kartus didesnis krovinys, nei kada nors vežtas Lietuvos istorijoje, bus išgabentas iš uostamiesčio teritorijos naktį.

„Didžiausias stresas buvo tas, kad tik prieš tris savaites mes įgijome tamprų kontaktą su “ORLEN Lietuva„ ir susiderinome visus svarbius aspektus dėl krovinio vežimo, kad tinkamai pasiruoštų ir “Klaipėdos vanduo„, įmonė, atsakinga už gatvių apšvietimą“, - „Vakarų ekspresui“ sakė meras.

Jo teigimu, susitikus su „ORLEN Lietuva“ ir kompanijos „Mammoet“, kuri gabena krovinį, atstovais aptartas bendradarbiavimas socialinėje srityje, kokius naudingus projektus kartu galima sukurti Klaipėdai ir klaipėdiečiams.

Milžinišką reaktorių per Lietuvą lydės policija. Vairuotojams lieps apsisukti, sustoti, keisti maršrutą. Reaktorius bus vežamas Klaipėdos, Kretingos, Skuodo bei Mažeikių rajono keliais. Pasiruošimas jam gabenti truko, galima sakyti, dvejus metus. Buvo platinamos kai kurios sankryžos, nuovažos ir keliai, sustiprinta jų važiuojamoji dalis, sutvirtintos sankasos, rekonstruoti tiltai.

Bus ribojamas eismas

Savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 1-8 d. Klaipėdoje numatomi eismo ribojimai: Minijos g. atkarpoje nuo „Begos“ įmonės terminalo iki Sausio 15-osios g., Sausio 15-osios g. iki Tilžės g., Tilžės g. nuo Sausio 15-osios g. iki Jakų žiedo.

Krovinio gabenimo metu (gabenimo maršrutu) transporto priemonių eismas bus sustabdytas. Planuojama, kad krovinys bus gabenamas rugpjūčio 6 d. nuo 1 val. iki 7 val.

Dėl minėto negabaritinio krovinio pervežimo galimi viešojo transporto vėlavimai, taip pat keisis kai kurių viešojo transporto maršrutai bei tvarkaraščiai.

Dėl informacijos iki rugpjūčio 8 d. imtinai nuo 8 iki 17 val., o rugpjūčio 6 d. visą parą galima kreiptis telefono numeriu +370 669 22 380.

Didžiausia investicija Lietuvoje

Atvežus reaktorių į Mažeikių naftos perdirbimo gamyklą jis bus montuojamas giluminio naftos perdirbimo įrenginyje.

„Žaliavos likučio konversijos įrenginys, kurio statybos nuo praėjusių metų rugpjūčio sparčiai įgauna pagreitį, yra svarbiausias plėtros projektas AB “ORLEN Lietuva" ir į šio projekto įgyvendinimą paskutinį penkmetį koncentruojasi visa bendrovės komanda.

Sykiu tai yra didžiausia Lietuvos istorijoje Lenkijos kapitalo investicija mūsų šalyje. Ši investicija patvirtina, kad Mažeikių rajone veikianti vienintelė Baltijos šalyse naftos perdirbimo produktų gamykla plečiasi, keičiasi ir toliau darys itin reikšmingą įtaką Lietuvos ir viso Baltijos regiono energetiniam saugumui.

Naujas likučio konversijos įrenginys žymiai padidins gamyklos kompleksiškumą, priartins gamyklą prie geriausių pasaulio naftos perdirbimo gamyklų lygio ir pagerins bendrovės finansinius rezultatus. Turėdama papildomą likučio mažinimo technologiją, „ORLEN Lietuva“ galės žymiai pagerinti savo rezultatus, išlaikyti milžinišką konkurenciją ir užtikrinti esamo verslo perspektyvą„, - sakė AB “ORLEN Lietuva" generalinis direktorius Michalas Rudnickis.

 Atvežus reaktorių į Mažeikių naftos perdirbimo gamyklą, jis bus montuojamas giluminio naftos perdirbimo įrenginyje. Modernizavimo projektą numatoma baigti iki 2024 metų pabaigos.

REAKTORIUS. Atvežus reaktorių į Mažeikių naftos perdirbimo gamyklą, jis bus montuojamas giluminio naftos perdirbimo įrenginyje. Modernizavimo projektą numatoma baigti iki 2024 metų pabaigos.

„Begoje“ įrengtas spec. kelias

Į Klaipėdą laivu iš Italijos atplukdomas likučio konversijos įrenginio reaktorius - Italijoje pagamintas technologinis įrengimas. Klaipėdos jūrų krovinių kompanijoje „Bega“ jis bus iškrautas iš laivo ant 88 ašinių linijų modulinių priekabų. Kompanijos teritorijoje įrengtas specialus laikinas kelias. Bendrovės generalinis direktorius Laimonas Rimkus sakė, kad uoste tokio dydžio krovinio iki šiol nebuvo.

Kartu su transporto priemone krovinys svers apie 2 200 tonų, transporto priemonės su kroviniu ilgis sieks 93 metrus, aukštis - 10,5 metro, o plotis - 6,5 metro.

Sunkiasvoris krovinys bus transportuojamas apie dvi savaites, tamsiuoju paros metu, vidutiniškai 3 km/val. greičiu.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder