Reklamos agentūros įkūrėja: ekspertų patarimai socialiniuose tinkluose mus verčia pilka mase
Tik bėda čia viena – gairių tiek daug, kad ima suktis galva ir kilti klausimas: tai kurios taisyklės geros? Reklamos agentūros „Wide Hands“ įkūrėja Miglė Jasevičiūtė kontraversiška: „Sėkmę socialiniuose tinkluose nulemia visai ne specialistų išskirtos taisyklės“.
Sėkmės formulė, gairės, patarimai, taisyklės – žodžiai, vis dažniau pasitaikantys socialinių tinklų ekspertų įrašuose.
Visuomenėje yra susidaręs įspūdis, kad, norint turėti sėkmingą paskyrą, kuri neštų pelną, reikia laikytis tam tikrų rėmų, pavyzdžiui, skelbti įrašus tris kartus per savaitę, tam tikrą konkretų procentą savo „sienos“ paskirti vertingam turiniui, tam tikrą – lengvam bei reklaminiam. Tačiau visa tai, anot M. Jasevičiūtės, neturi būti pagrindinis dalykas, siekiant išsiskirti iš masės prekės ženklų.
Dabar internete galima rasti labai daug informacijos apie tai, kaip specialistas ar įmonė turi vesti savo socialinius tinklus. Kaip nepasiklysti tokios informacijos gausoje?
Pirmiausia ir svarbiausia – kritiškai įvertinti, ar ta informacija gali būti pritaikoma mums. Galime surasti daug patarimų, ką socialiniuose tinkluose daryti, o ko nedaryti, tačiau pirmasis dalykas, kurį reikia apsvarstyti, – ar šios gairės tikrai yra tinkamos būtent mums.
Vertingas specialistų turinys socialiniuose tinkluose atnešė vieną tendenciją – informacijos suabsoliutinimą. Patarimai tapo pritaikomais visiems, nors praktikoje tokie dalykai kokybės nesimbolizuoja.
Kokiais būdais gimsta stiprūs prekės ženklai ar kokybiškos reklamos kampanijos?
Būtent tokiais, kai įmonei kuriama individuali komunikacijos strategija, pritaikyta konkrečiam atvejui ir tikslinei auditorijai. Dėl to pats geriausias galimas rezultatas tikrai nebus pasiektas vadovaujantis bendriniais, visiems pritaikytais patarimais.
Ne kartą esu girdėjusi, kaip viešojoje erdvėje vis akcentuojama, kad reikia sekėjams rodyti savo dieną ir tai, ką veikiate. Visgi įsivaizduokite situaciją: Jūs esate kosmetologas,
Jus žmonės seka dėl to, kad dalinatės naudinga informacija, pavyzdžiui, pasakojate, kaip prižiūrėti savo odą.
Bet staiga, prisiklausę specialistų bendrinių gairių, nusprendžiate intensyviai rodyti, kaip smagiai leidžiate laiką, ką dabar valgote ar ką apsirengsite. Tai gali būti viena akimirka iš viso turinio, tačiau tai neturi tapti pagrindiniu turiniu.
Vis daugėja taisyklių, kuriomis reik vadovautis, kuriant socialinius tinklus. Kai kurios jų labai griežtos, kitos – labai abstrakčios. Tad iškyla klausimas, ar tikrai reik jomis vadovautis? Jeigu taip, kaip atsirinkti, kuriomis?
Jei taisyklės įrėmina ir suvaržo jūsų kūrybą, jų atsisakykite. Tiesą sakant, socialiniuose tinkluose taisyklių nėra, yra tik praktika ir žinojimas, kas gali veikti, o kas – ne.
Dažnai ekspertai linksniuoja, kiek kartų per savaitę socialiniuose tinkluose reikia komunikuoti. Aš pasakysiu kitaip: jei norite, skelbkite vieną įrašą per savaitę, jei norite – postinkite, kad ir penkias dienas iš eilės.
Tiesą sakant, galite naudotis visomis esamomis ir sukurtomis gairėmis, tačiau, jei jūsų turinys nebus įdomus ir aktualus kitiems, jokios gudrybės ir taisyklės čia nepadės.
Aš apskritai mėgstu eiti prieš „taisykles“, jeigu kažkas pasako, jog kažko daryti socialiniuose tinkluose negalima, aš specialiai noriu parodyti, kad galima viską, tiesiog reikia tai pritaikyti sau ir tikslinei auditorijai.
Jei griežtų gairių komunikuojant nėra, kas tuomet svarbu, norint parduoti socialiniuose tinkluose?
Svarbu asmenybė ir savo auditorijos pažinimas. Jei nemokėsime parodyti savo asmenybės arba jos sukurti savo prekiniam ženklui, pirkimas bus sudėtingas ir ilgas procesas.
Analogiškai yra ir su mūsų auditorijomis. Nežinodami savo auditorijos poreikių, nemokėdami to iškomunikuoti kaip sprendimo būdo ar tikslo pasiekimo, galime pasakoti apie produktą ar paslaugą kaip apie patį geriausią dalyką, žmonės iš mūsų pirkti nenorės. Ir visa tai vien dėl to, kad potencialūs klientai nežino, ar mūsų paslauga, produktas yra tinkamas jiems.
Jei rodysime tik produktus ar paslaugas nuolatos pardavinėdami ir nebandydami suteikti jokios pridėtinės vertės, net ir ištikimiausi sekėjai pabėgs.
Visgi turime suprasti, kad atliepimas į žmonių poreikius, kalbėjimas jų kalba ir parodymas, kokią problemą mes ar mūsų produktas gali išspręsti, sugeneruos žymiai greitesnius rezultatus – tarp jų ir pardavimus.
Vienos sėkmės formulės socialiniuose tinkluose nėra. Gal galite duoti pavyzdžių, kokios skirtingos strategijos čia veikia ir kodėl?
Svarbiausia suprasti, kad kiekvienas esame ne tik skirtingos srities atstovas, bet ir skirtinga asmenybė.
Todėl šioje vietoje, ko gero, suprantama, kad mediena prekiaujanti įmonė ir grožio salonas niekaip negalėtų vykdyti tų pačių gairių komunikacijos – jų tiek veikla, tiek tikslinė auditorija bus visiškai skirtinga.
Netgi tos pačios srities specialistai gali eiti per visiškai skirtingą komunikacijos prizmę. Pavyzdžiu paimkime dvi kosmetologes. Pirmoji save pozicionuoja kaip specialistę, kuri per tam tikras priemones padeda susitvarkyti su veido oda, antroji kalba apie veido rūpinimąsi per įpročius ir daromas klaidas.
Nors šios dvi specialistės dirba toje pačioje sferoje, jų kalbamos temos ir turinio intencijos visiškai skirsis. Ir čia tikrai nėra vienos geresnės strategijos, o kitos – blogesnės.
Dėl to linkiu kiekvienam įsigilinti į savo prekės ženklą ir tikslinę auditoriją, išsigryninti sau tinkamą temą bei stilistiką, tuomet siekiama sėkmė ateis žymiai lengviau.
Rašyti komentarą