Pažangiausias 5 režimas naudoja išplėstą spektrą ir kasdien keičia šifravimo raktus, kad būtų išvengta signalo klastojimo ar trukdymo, rašo Wionews.
Sistema veikia pagal „kvietimo-atsakymo“ principą: antžeminis radaras siunčia užkoduotą signalą 1030 MHz dažniu, o draugiški lėktuvai automatiškai atsako 1090 MHz dažniu.
„Ši paprasta, bet veiksminga sistema nuo Antrojo pasaulinio karo laikų užkirto kelią nesuskaičiuojamiems incidentams su draugiška ugnimi“, – aiškina ekspertai.
Ankstyvieji 1 ir 2 režimai teikė pagrindinę identifikaciją be šifravimo ir buvo pažeidžiami perėmimui. Šiuolaikiniai 4 ir 5 režimai naudoja kriptografiją: atsakiklis atsako tik su teisingu dienos kodu, o 5 režimas dar perduoda lėktuvo aukštį ir kursą užšifruotu pavidalu. Identifikavimas trunka mažiau nei 100 milisekundžių.
Perdavimas su išplėstu spektru užtikrina atsparumą trukdžiams ir perėmimui, o šiuolaikinės sistemos automatiškai perjungia dažnius elektromagnetinių trukdžių atveju.
Žemės radarų aptikimo nuotolis siekia iki 300 km, oro radarų – 50–100 km. Sistemos patikimumas standartinėmis sąlygomis viršija 99 %.
IFF sistemos ne tik užkerta kelią draugiškos ugnies atvejams, bet ir ruošia aviaciją ateičiai: integracija su duomenų tinklais, dirbtiniu intelektu ir palydovine stebėsena leis pilotams gauti momentinę informaciją apie tikslus, esančius už tiesioginio matomumo ribų.
unian.net

Rašyti komentarą