Veiklą pradėjo nuo popiermedžių krovos, dabar ja neapsiriboja

(3)

Pietinėje Klaipėdos uosto dalyje įsikūręs Malkų įlankos terminalas jau mini savo veiklos 25-metį. Pernai jis pasiekė rekordą - perkrovė didžiausią kiekį krovinių terminalo istorijoje.

Kokie buvo pagrindiniai šio verslo raidos etapai ir kaip ruošiamasi ateičiai, „Vakarų ekspresas“ paklausė terminalo direktoriaus Juliaus Kiršio.

Kada įkurta jūsų įmonė?

Įmonė įregistruota 2000 metų vasario 9 d.

Kokius svarbiausius jos vystymosi etapus išskirtumėte?

Malkų įlankos terminalas per visus tuos 25-erius veiklos metus nuolat vykdė plėtrą ir modernizaciją, siekdamas būti vienu efektyviausių uosto krovos terminalų Klaipėdos uoste.

Išskiriame šiuos terminalo vystymosi etapus: veiklos pradžia, infrastruktūros sukūrimas apvaliai medienai ir generaliniams kroviniams krauti, birių krovinių krovos infrastruktūros ir procesų sukūrimas, technologijų modernizavimas, tvarumo ir skaitmenizacijos etapas.

Kiek krovinių buvo kraunama pirmosiomis terminalo veiklos dienomis ir kiek dabar?

Pirmasis popiermedžių krovinys terminale buvo pakrautas 2001 metų sausio pradžioje. Laivas išplaukė su pirmuoju kroviniu, kuris tapo terminalo veiklos pradžios simboliu. 

Per daugiau nei du dešimtmečius terminalas nuolat augo ir plėtėsi, o krovos apimtys išaugo įspūdingai. Veiklos pradžioje krovinių kiekiai buvo nedideli, dabar jie siekia rekordines apimtis. 2024 metais terminale buvo perkrauta 1 725 000 tonų krovinių - tai didžiausias kiekis terminalo istorijoje.

2024 metais terminale buvo perkrauta 1 725 000 tonų krovinių - tai didžiausias kiekis terminalo istorijoje.

Kiek per tą laikotarpį pasikeitė įmonės vadovų?

Per 25-erius terminalo veiklos metus įmonei vadovavo keturi vadovai.

Nuo kada jūs vadovaujate šiai įmonei?

Malkų įlankos terminalo direktoriaus pareigas pradėjau eiti nuo 2012 metų.

Kas šiuo metu yra įmonės pasididžiavimas?

Esame medienos krovos lyderiai - jau daugiau nei du dešimtmečius užtikriname aukščiausios kokybės paslaugas, bendradarbiaudami su ilgalaikiais partneriais.

Mūsų komandos patirtis - neįkainojama. Kai kurie darbuotojai su mumis nuo 2002-ųjų, o jų profesionalumas ir atsidavimas darbui leidžia mums nuolat augti.

Kai kurie darbuotojai su mumis nuo 2002-ųjų, o jų profesionalumas ir atsidavimas darbui leidžia mums nuolat augti.

Kiek šiuo metu turite darbuotojų?

Mūsų komandą sudaro 53 darbuotojai.

Į ką dabar investuojate?

Investuojame į skaitmenizaciją, tvarias technologijas ir inovacijas, didinančias efektyvumą bei klientų aptarnavimo kokybę.

Kaip per šį laikotarpį pasikeitė kraunamų krovinių rūšys?

Mūsų terminale kraunamų krovinių rūšys per du dešimtmečius gerokai išsiplėtė ir diversifikavosi. Veiklą pradėjome nuo popiermedžių krovos ir ši krovinių rūšis išliko viena pagrindinių iki šiol.

Bėgant metams terminalas nuosekliai plėtė savo veiklą. 2008 metais pradėjome krauti skaldą, dolomitus ir kitas medžiagas, 2012 metais - žemės ūkio produktus, o 2014-aisiais - cementą. 

Pastaraisiais metais investavome į birių krovinių terminalo plėtrą, sandėliavimo pajėgumus bei specializuotą įrangą, leidžiančią efektyviai perkrauti įvairius krovinius.

Ar jau yra šiems metams suplanuotos kokios nors investicijos į įmonės suprastruktūrą? Gal pirksite kokios naujos technikos?

Taip, kaip ir kiekvienais metais, taip ir šiemet Malkų įlankos terminalas planuoja investicijas į suprastruktūros gerinimą bei technikos atnaujinimą. 

Šiais metais numatyta įsigyti naujos technikos, kas padės dar labiau optimizuoti krovos procesus ir didinti terminalo pajėgumus.

Ar pernai darėte kokių nors investicijų į įmonės suprastruktūrą?

Investavome į tvarius sprendimus, tokius kaip cemento transportavimas geležinkeliu specialiais konteineriais. Taip sumažinome aplinkos taršą. Padidinome birių krovinių sandėliavimo plotus ir įsigijome naujos krovos technikos.

Kuo svarbūs įmonei 2024-ieji?

2024-ieji buvo itin dinamiški ir reikšmingi. Tais metais pasiekėme krovos rekordą, dar labiau sustiprinome savo, kaip lyderio medienos ir birių krovinių segmente, pozicijas.

Ar Malkų įlankos terminalas tausoja aplinką?

100 proc. savo veikloje ir net 90 proc. krovai iš / į laivus naudojame elektros energiją iš atsinaujinančių šaltinių ir taip prisidedame prie aplinkos tausojimo. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija įvertino mūsų pastangas diegti tvarius sprendimus savo veikloje.

Kaip Malkų įlankos terminalas plečia savo veiklą?

Be to, kad plėtėme birių ir generalinių krovinių sandėliavimo plotus, pradėjome naudoti išsinuomotą papildomą teritoriją, tad bendras terminalo plotas išaugo iki daugiau nei 20 hektarų.

Prognozuojama, kad 2025-ieji bus auksiniai metai Lietuvos ekonomikai. Kaip galvojate, kokie šie metai bus jūsų įmonei?

Manau, jog terminalui tai bus dar vieni augimo ir plėtros metai. Nuosekliai investuojame į suprastruktūrą, modernią techniką ir skaitmenizaciją, todėl esame pasiruošę išnaudoti gerėjančią ekonominę situaciją.

Ar šiemet planuojate kokias nors investicijas?

Šiemet suplanuotos investicijos aplinkosauginėms priemonėms bei technikos parkui atnaujinti. Taip pat diegiame verslo valdymo sistemą ir naujus IT sprendinius, kurie padės dar efektyviau valdyti procesus.

Ypatingą dėmesį skiriame kokybei ir klientams aptarnauti - įrengėme papildomas vietas autotransportui stovėti ir dar vieną dispečerinės punktą, kuriame teikiamos ir krovinio svėrimo bei matavimo paslaugos.

Jei ekonominės prognozės pasitvirtins, tai bus puikūs metai tiek Klaipėdos uostui, tiek mūsų terminalui.

Rašyti komentarą

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.