Vietiniai prekybos tinklai susiduria su agresyviu Rusijos prekybos tinklo „Mere“ spaudimu

(32)

Lietuvių prekybos tinklas „Maisto Logistikos Centras“ (MLC) atvirai pareiškė, kad šiuo metu patiria spaudimą iš Rusijos kapitalo bendrovei „Svetofor“ priklausančio prekybos tinklo „Mere“.

Tikėtina, kad su panašiomis agresyviomis taktikomis susiduria ir kiti mažieji prekybos tinklai.

Pranešama, kad „Mere“, pasinaudodami savo dydžiu ir rinkos galia, grasina tiekėjams nutraukti sutartis ir taip trukdo Lietuvos tinklams sąžiningai konkuruoti.

Prekių tiekėjai yra šantažuojami

Lietuviško prekybos tinklo „MLC“ vadovas Justas Poderis atskleidė, kad atidarius trečiąją parduotuvę Kaune ir planuojant atidaryti dar bent 3 parduotuves šiemet, vis dažniau sulaukia skambučių iš tiekėjų dėl nutraukiamų sutarčių.

„Kai kurie tiekėjai priežasčių neatskleidžia, tačiau dalis atviravo, kad jiems buvo liepta rinktis arba mus, arba kol kas didesnius „Mere“.

Kai kurie tiekėjai tokiam šantažui nepasidavė, dėl ko yra džiugu, tačiau kiti nenorėjo rizikuoti prarasti pelno. Kiek juokinga, tačiau ir liūdna dėl to, kad rusiškos verslo praktikos yra pastebimos ir nei kiek nestabdomos Lietuvoje.

Tai nėra tiesiog verslas – esame lietuviško kapitalo prekybos tinklas, palaikome sąžiningą konkurenciją ir nepateisiname šitokių nešvarių žaidimų, kurie prisideda prie pasirinkimo pirkėjams mažėjimo ir Rusijos režimo rėmimo.“

J. Poderis neslepia, kad buvo kalbama ir su kitais mažaisiais prekybos tinklais Lietuvoje, kurie prisipažino taip pat susidūrę su panašiu spaudimu iš „Mere“ prekybos tinklo, ypač jei bandoma įsikurti arti jų esančiose vietose.

Rusiškas prekybos tinklas susiduria su problemomis

Lietuvoje net 26 parduotuves turintis prekybos tinklas „Mere“ susiduria problemomis: ekspertai vis dažniau kritikuoja valdžios atstovus, nors pastarieji tikina, kad „Mere“ veiklą Lietuvoje galima riboti tik tuo atveju, jeigu būtų nuspręsta drausti Rusijos kapitalo įmonių veiklą Europos Sąjungoje.

Kalbama ir apie tai, kad savo tinklą Lietuvoje „Svetofor“ planuoja parduoti dėl iškilusių rizikų, tačiau daugiau informacijos apie tai neturima.

Na, o „MLC“ atstovai teigia negalintys kovoti prieš tinklo šantažą: „Tokios verslo praktikos yra pilkojoje zonoje.

Jos nėra morališkai teisingos, tačiau verslai turi pasirinkimą su kuo dirbti ir pagal kokius aspektus rinktis partnerius, tad teisiniu būdu šios problemos spręsti negalime “, – sako J. Poderis.

Verslininkas, kreipdamasis į Lietuvos visuomenę, ragina solidarizuotis ir rinktis ne rusišką prekybos tinklą, tačiau bet kurį kitą, kuris neremia Rusijos teroristinio režimo ir neskatina rusiškų verslo praktikų: „Apsvarstykite savo pasirinkimų poveikį.

Rinkdamiesi vietinę maisto prekių parduotuvę, jūs balsuojate už vietinį verslą, bendruomenę ir sąžiningumą“.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder