„VMG Lignum Construction“ atvėrė Australijos rinką, kitas tikslas – Naujoji Zelandija
Pasak M. Kozineco, pirmoji sutartis su Australijos klientais buvo sudaryta dar praėjusiais metais.
„Viskas prasidėjo nuo nuotolinių susitikimų 2022-aisiais, vėliau sekė gyvi vizitai, o jau praėjusį rugsėjį į Australiją išplaukė pirmieji konteineriai. Mūsų pardavimo komanda toliau tęsia derybas su kitais potencialiais klientais šiame regione, taigi neilgai trukus tikimės sudaryti daugiau kontraktų, o ilgainiui – atverti ir N. Zelandijos rinką“, – sako M. Kozinecas.
Anot jo, vien šiais metais įmonė Australijai planuoja parduoti apie 2 mln. metrų dvitėjinių sijų (I-joist) ir apie 30 tūkst. kub. metrų sluoksninės lukšto medienos sijų (LVL). Ilguoju laikotarpiu į Australiją eksportuojamos LVL produkcijos kiekį „VMG Lignum construction“ ketina padidinti daugiau nei 60 proc.
Konkuruoja ne su vietiniais, bet viso pasaulio gamintojais
M. Kozineco teigimu, potencialo didinti eksporto mastą į Australiją netrūksta, nes ji yra viena didžiausių inžinerinės medienos gaminių naudotojų pasaulyje.
„Australijos rinka mažiau nukentėjo dėl palūkanų normų kilimo Europoje bei JAV, be to, į žemyną gyventi atvykstančių imigrantų kiekis toliau auga, todėl aktyvėja ir gyvenamųjų būstų statyba. Skaičiuojama, kad metinis inžinerinės medienos poreikis šioje rinkoje yra apie 250–300 tūkst. kub. metrų, o vietoje veikia tik vienas tokios produkcijos gamintojas“, – sako M. Kozinecas.
Anot jo, vidaus pramonei negalint atliepti viso žemyno paklausos, didelė dalis produkcijos yra importuojama.
„Nors beveik ir nereikia konkuruoti su vietiniais gamintojais, tai tenka daryti su pasauliniais – į tokią patrauklią rinką kaip Australija eksportuoja JAV, Kinija ir Europos šalys. Tiesa, pradėjusi karą Ukrainoje, to daryti daugiau nebegali Rusija“, – pastebi M. Kozinecas.
Jis pabrėžia, kad šiam žemynui tiekiama inžinerinės medienos produkcija turi atitikti išskirtinius reikalavimus.
„Australijos rinkai neretai reikalingi gaminiai, skirti daugiaaukščių namų statybai, taigi galintys atlaikyti didesnes apkrovas. Be to, šiam regionui skirta mediena turi būti specialiai apsaugota nuo termitų poveikio“, – sako M. Kozinecas.
Transportavimas trunka kelis mėnesius
M. Kozinecas pasakoja, kad naujai atverta užjūrio rinka pareikalavo papildomų investicijų.
„Produkciją gabename jūriniais konteineriais. Tam, kad krovos darbai neužtruktų, reikėjo įsigyti modernią konteinerių pakrovimo rampą“, – dalijasi M. Kozinecas.
Jo teigimu, transportavimas jūra į Australiją trunka 8–10 savaičių ir visą šį laiką krovinius veikia temperatūrų bei drėgmės pokyčiai.
„Toks gabenimo būdas mūsų produkcijai yra tinkamas, LVL mediena yra ypač atspari, todėl pas klientą atplaukia nepakitusios kokybės. Mažiau užtikrintumo yra kalbant apie transportavimo jūra kainą, ji nuolat svyruoja ir yra priklausoma nuo politinių bei ekonominių pokyčių“, – pabrėžia M. Kozinecas.
Anot jo, nors šiuo metu transportavimo jūra kainos yra palankios, tačiau jas bet kada gali paveikti neramumai Raudonojoje jūroje.
Tarptautinė investicinė VMG grupė, „Hanner“ ir BRAITIN valdomas fondas „Baltic Industrial Fund II“ Akmenės laisvojoje ekonominėje zonoje tvarios statybos ir renovacijos konstrukcijų gamyklą atvėrė pernai rugsėjį.
Tai yra pirmoji tokio tipo gamykla Baltijos šalyse ir trečioji Europoje. Naujojoje gamykloje planuojama sukurti ir apie 200 naujų aukštos pridėtinės vertės darbo vietų. Investicijos į projektą pirmajame etape siekia apie 100 mln. Eur.
Per artimiausius metus pradėjus dirbti visu pajėgumu, skaičiuojama, kad bus perdirbama 250 tūkst. kub. metrų medienos, pagaminama 120 kub. metrų sluoksniuoto lukšto medienos, 15 mln. bėginių metrų dvitėjinių sijų ir iki 200 tūkst. kub. metrų statybinės medienos drožlių plokščių.
Gamyklos produkcijos metiniai pardavimai turėtų siekti iki 150 mln. Eur. Čia pagamintą produkciją ketinama eksportuoti ne tik į Australiją, bet ir į Europos bei Šiaurės Amerikos šalis.
Rašyti komentarą