Tačiau tai ne tik rekordų, bet ir naujovių metai: pradėta Naujosios perkėlos infrastruktūros rekonstrukcija, vyksta konkursas dėl naujų hibridinių keleivinių keltų pirkimo. O štai kitais metais klientų laukia ir daugiau naujovių.
Rekordiniai rezultatai
Vasara - didžiausio piko metas. Pavyzdžiui, liepą ir rugpjūtį kasdien keltais persikeldavo daugiau nei 15 tūks. žmonių, o per tris vasaros mėnesius perkelta daugiau nei milijonas. Palyginti su 2017-aisiais, keliaujančiųjų srautas išaugo 22 proc., transporto - net 8 proc.
"Tokių gerų rezultatų neturėjome paskutinius 10 metų. Šiais metais į Neringą jau perkėlėme beveik visą Lietuvą - daugiau kaip 2 mln. 300 tūkst. keleivių ir dviratininkų. Įspūdingi skaičiai fiksuoti ir keliant transportą - plukdyta daugiau nei 630 tūkst. automobilių. Tam prireikė 27 tūkst. reisų - beveik 12 proc. daugiau nei pernai", - sako "Smiltynės perkėlos" generalinis direktorius Darius Butvydas.
Šiemet, baigus krantinės rekonstrukciją Smiltynės pusėje, bendrovė atnaujino ir tiesioginį reisą į Jūrų muziejų. Per rugsėjį ir rugpjūtį šia paslauga pasinaudojo daugiau nei 35 tūks. žmonių.
Daugiau komforto klientams
Toks keliaujančiųjų skaičius dar labiau įpareigoja, todėl jau prasidėjo net trimis etapais vyksiantis Naujosios perkėlos atnaujinimas. Rugsėjį statybininkai pradėjo infrastruktūros atnaujinimą. Jis buvo būtinas, siekiant geriau valdyti augančius transporto srautus.
"Iki šiol turėjome tris kasas, teritorijoje tilpdavo apie 60-65 automobilius. Po rekonstrukcijos atsiras penkios kasos, tilps apie 140 automobilių. Piko metu automobilių eilė nebenusidrieks Minijos gatvėje. Po rekonstrukcijos atsiras 12 juostų, taip pat viešojo transporto stotelė", - teigė "Smiltynės perkėlos" direktorius.
Kitas žingsnis - krantinės, tiltelių ir keltų rekonstrukcija. Šis projektas bus vykdomas kartu su Uosto direkcija. Darbus planuojama pradėti kitų metų rudenį. Bus sutvarkyta krantinė, transporto pakrovimo tilteliai. Šie darbai reikalingi norint pagreitinti automobilių pakrovimą. Keltai bus paplatinti, transportas į juos galės būti kraunamas iš karto dviem eilėmis. Tai leis pralaidumą padidinti 60-70 proc. Pasak D. Butvydo, taip bus išspręsta ir dar viena problema, su kuria susidurdavo autobusai ar kemperiai.
"Susidurdavome su problema, kai, kintant vandens lygiui, kinta ir užvažiavimo rampos kampas. Todėl norint įvažiuoti didesnėms transporto priemonėms - autobusams, kemperiams - tekdavo po ratais kišti papildomas kalades, kad nekliūtų dugnas. Po rekonstrukcijos šios problemos nebeliks. Tilteliai bus pontoniniai. Kylant vandens lygiui, kils ir jų aukštis, todėl ir aparelės išliks vienodame lygyje", - paaiškino D. Butvydas.
Trečiasis etapas - tolesnėje perspektyvoje, bet taip pat būtinas. Tai naujojo terminalo statybos. Jau paruošti pastato ikiprojektiniai pasiūlymai, kitais metais bus perkamas techninis projektas, tad terminalo statybas viliamasi pradėti jau 2020-aisiais.
Plauks nauji hibridiniai keltai
Laivyno atnaujinimas - dar vienas svarbus bendrovės žingsnis. Šiuo metu vyksta konkursas, kuriuo siekiama įsigyti visiškai naujus ir modernius du keleivinius keltus. Išskirtinis dėmesys skiriamas ir ekologijai. Laivai bus hibridiniai - varomi elektra. Kitaip tariant, keltuose bus sumontuoti baterijų blokai, kuriuos bus galima įkrauti krantinėje, ir dyzeliniai generatoriai.
"Tai leis sumažinti kuro sąnaudas ir taršą. Mažesnė vibracija, triukšmas. Tokių laivų nėra daug. Norvegai turi visiškai elektra varomų keltų, tačiau mums šis variantas kol kas ekonomiškai nebūtų naudingas", - įsitikinęs D. Butvydas.
Apie 400 keleivių talpinančių naujų hibridinių keltų su varomais elektra varikliais galima rasti Švedijoje, Nyderlanduose, kitose šalyse. O vienas tokių prie Klaipėdoje gali prisišvartuoti jau kitų metų pabaigoje.
Įmonė planuoja ir e. bilieto paslaugos plėtrą. Norima įdiegti galimybę bilietą elektroninėje erdvėje nusipirkti ir automobilių savininkams. Tokiu būdu nereikėtų laukti prie kasų, nes bilietus būtų galima nusipirkti tiesiog namuose ar važiuojant pakeliui į Naująją perkėlą.
Rašyti komentarą