Įrengus polius planuojama užbaigti ir kitus darbus dviračių take. Kad galėtų įgyvendinti šiuos darbus, „Via Lietuva“ dar planuoja atlikti geologinius tyrimus.
„Via Lietuva“ informavo, kad rangovas užbaigė dviračių tako įrengimo darbus, išskyrus 500 metrų tako ruožą nuo 138,8 km iki 139,03 km, kuri yra nusėdusi.
„Galutinai su rangovu susitarsime, kai bus suderinti tikslūs papildomi projektiniai sprendiniai“, – tikino „Via Lietuva“ komunikacijos skyriaus projektų vadovas Vytenis Radžiūnas.
Nuo paskelbtos žinios apie būsimą dviračių taką iš Kretingos į Vydmantus iki simbolinės kapsulės įkasimo ir rangos darbų pradžios buvo praėję 10 metų.
Prieš pradedant darbus, dviračio tako atidarymas buvo prognozuotas praėjusių metų vasaros pabaigoje. Bet šiemet darbų pabaigos vis dar nesimato.
Kretingos rajono gyventojai su nekantrumu laukia šio dviračio tako: drąsiausieji dar šiemet bandė įveikti ir užtvertą, neįrengtą tako ruožą.
„Via Lietuva“ patikino, kad jau yra priimti sprendimai, kurie užtikrins, kad takas nesėstų. „Įrengus polius, bus baigti kiti tako įrengimo darbai šiame ruože“, – sakė V. Radžiūnas.
Vykdant projektą „Valstybinės reikšmės magistralinio kelio A11 Šiauliai–Palanga ruožo nuo 137,092 iki 141,794 km kapitalinis remontas įrengiant pėsčiųjų ir dviračių taką“ Tenžės upės slėnio ruože, pelkėtoje ir žemoje vietoje, buvo užfiksuotas visos tako konstrukcijos nusėdimas.
„Via Lietuva“ priminė, kad darbai tuomet šiame ruože buvo sustabdyti, tada inicijuotas ekspertinis tyrimas dėl situacijos vertinimo. Specialistai aiškinosi, dėl kokių priežasčių nusėdo tako konstrukcija, kokie galimi sprendiniai šiai problemai spręsti.
„Pagal ekspertų išvadas, slinkimą lėmė pylimo pagrindo gruntų anomalija. Pagal geologinių tyrimų ataskaitoje užfiksuotus buvusio ežero dugno nuogulų išsidėstymus, sprendžiama, kad maksimalaus slinkimo zonoje buvo dabar esamo Treinupio upelio vaga.
Joje durpių formavimasis vyko gerokai vėliau, negu visame ežere, o tai turėjo įtakos durpių ir sapropelio sluoksnių fizinėms-mechaninėms savybėms.
Taip pat buvo konstatuota, kad dėl grunto įmirkimo pasikeitė naujai supilto grunto charakteristikos“, – įvardino V. Radžiūnas.
Ekspertai rekomendavo papildomai apkrauti taką. Tai turėjo stabilizuoti tako sėdimą ir leisti baigti rangos darbus objekte, tačiau takas vėl stipriai nusėdo ir darbus teko stabdyti.
„Dabar planuojama papildomai atlikti geologinius tyrimus, kadangi reikia numatyti papildomus sprendinius, kad būtų sustabdyti prasidėję procesai ir kad takas ateityje nesėstų. Papildomi geologiniai tyrimai leis nustatyti, kokių parametrų poliai reikalingi“, – tikino „Via Lietuva“ atstovas.
Sutarties kaina, nustatyta per viešuosius pirkimus, yra 3,63 mln. Eur su PVM. „Papildomų darbų kaina paaiškės po patvirtintų projektinių sprendinių.
Darbų atlikimo terminas paaiškės, kai bus patvirtinti projektiniai sprendiniai, be to, svarbios ir tinkamos oro sąlygos“, – tikino V. Radžiūnas.

Rašyti komentarą