JT aviacijos organizacija planuoja pradėti tyrimą dėl incidento su lėktuvu
Susisiekimo ministerija pranešė, kad organizacija atsižvelgė į Lietuvos ir kitų šalių siūlymus. Tyrimas vyktų pagal Čikagos konvencijos 55 straipsnį.
Neeiliniame ICAO posėdyje susisiekimo ministras Marius Skuodis dar kartą paragino atlikti išsamų ir objektyvų gegužės 23 dieną incidento tyrimą, kai tarptautiniu maršrutu iš Atėnų į Vilnių skridęs „Ryanair“ lėktuvas su 126 keleiviais buvo priverstas nutūpti Minske.
„Remdamasi Čikagos konvencija, Lietuvos Respublika kreipiasi į ICAO tarybą dėl išsamaus ir objektyvaus šio įvykio tyrimo dėl kelių konvencijos straipsnių ir tarptautinės teisės pažeidimų“, – organizacijos posėdyje kalbėjo M. Skuodis.
Jis kartu paprašė, atsižvelgiant į tai, kad incidentas yra susijęs su Europos Sąjungos oro linijų bendrove, į šį tyrimą įtraukti ir Europos Sąjungos aviacijos saugos agentūrą.
Ministras akcentavo, kad incidentas Baltarusijos oro erdvėje ir Baltarusijos valdžios atstovų veiksmai aiškiai parodė, jog yra didelė rizika skrydžių saugai Baltarusijos oro erdvėje, todėl kyla klausimas, ar ši šalis gali teikti saugias oro navigacijos paslaugas.
Tai pabrėžė ir Europos Sąjungos aviacijos saugos agentūra (EASA), išleidusi Saugumo informacijos biuletenį, kuriame nurodo visiems skrydžių operatoriams vengti Baltarusijos oro erdvės, nebent tai būtų būtina skrydžio saugai atsiradus nenumatytoms aplinkybėms.
Keletas Europos oro linijų bendrovių, tarp jų SAS, „Air Baltic“, „Wizz Air“, „Air France“, „Lufthansa“, „Finnair“, jau nusprendė vengti skrydžių Baltarusijos oro erdvėje.
ICAO tarybos posėdyje ministras M. Skuodis iškėlė klausimus, susijusius su lėktuvo incidentu Baltarusijoje. Pavyzdžiui, iki šiol nėra žinoma, kodėl lėktuvo pilotams nebuvo suteikta visa sprendimui priimti būtina informacija, ypač, kodėl Minskas teigia negalėjęs susisiekti su šios oro linijų bendrovės atstovais, kai „Ryanair“ tai neigia.
Be kita ko, klausiama, kodėl lėktuvas buvo nukreiptas į toliau esantį Minsko oro uostą, kai buvo likę vos keletas minučių skrydžio iki Lietuvos valstybės sienos, kartu: kodėl keleiviai buvo laikomi lėktuve, jei buvo įtariamas sprogmens lėktuve pavojus.
Ministras informavo, kad Lietuva yra pasirengusi bendradarbiauti su tarptautinėmis institucijomis ir suteikti visą reikalingą informaciją.
Be Lietuvos, ICAO tarybos posėdyje taip pat buvo suteikta galimybė pasisakyti su incidentu susijusių Baltarusijos, Airijos ir Lenkijos šalių atstovams, savo pozicijas išsakė ir tarybos nariai.
Rašyti komentarą