Danė
Apie Danės upę ir bandymus ją įveiklinti

Savivaldybė, atrodo, jau gręžiasi į Danės upę, kuri galėtų miestiečiams suteikti kur kas daugiau malonumų nei dabar, inicijuoja diskusijas. Teiravomės miesto gyventojų, ką jie mano apie savo upę, ką galėtume nuveikti jos labui.

Vaclovas GEDVILAS, sporto bendruomenės atstovas

Vaclovas GEDVILAS

Vaclovas GEDVILAS

Danė - miesto turtas. Jo taškymas be jokios tvarkos ir bet kaip - nusikaltimas. Esame užsienyje matę, kaip atrodo upės arba kanalai pasaulio miestuose prie jūros. Man atrodo, kad Danės upė nėra normaliai išnaudojama, neturima veiklos joje koncepcijos. Jos krantinės renovuojamos už miesto, europinius, t. y. valstybės, pinigus. Gyvename ne tarybiniais, o kapitalizmo laikais. Krantinės turi generuoti kokią nors į ją investuotų pinigų grąžą, o ne būti iš mūsų pinigų amžinai tvarkomos ir tvarkomos ir jokios naudos neduodančios.

 

Miestas turi nuspręsti ir suskirstyti krantines į tam tikras zonas. Pavyzdžiui, kultūriniams ar panašiems kitokiems objektams turi būti skirta tam tikra dalis krantinių ir mokestis už stovėjimą prie jų galėtų būti mažesnis nei komercinės paskirties objektams, barams ar laivų nuomai. Žvejų ir pramoginių laivelių zonoje vėlgi turėtų būti atitinkami mokesčiai. Nuomoti krantines reikėtų paskelbus konkursą. Miestas iš to gautų pinigėlių ir visi būtų patenkinti.

Rožė PERMINIENĖ, gydytoja

Rožė PERMINIENĖ

Rožė PERMINIENĖ

Norėčiau, kad grįžtų pavadinimas Dangė. Mūsų upė turėtų būti žymiai labiau įveiklinta. Kitų šalių upės būna pritaikytos ir turistams, ir miestiečiams, jie gali prie jų tiesiog pasėdėti, pailsėti. Pas mus to trūksta.

Žinoma, labai svarbu ir estetinis vaizdas. Upė teka per senamiestį. Laiveliai ar kokios nors kitos plukdymo priemonės turėtų būti estetiški, priderinti, kad nerėžtų akies ryški plastmasė, iškrentanti iš konteksto.

Ar plaukčiau autobusu iki Tauralaukio (juokiasi)? Kažkada garlaivis plaukiojo. Bet kažin ar dabar upės gylis, jos specifika tai leistų atkurti. Žinoma, kad plaukčiau. Norėtųsi išbandyti visas naujoves, susijusias su mūsų upe.

Artūras ŽALYS, verslininkas

Artūras ŽALYS

Artūras ŽALYS

Mes lyg ir turime upę, lyg ir ne. Jei pasidomėtumėme, kaip upė buvo naudojama vokiečių laikais ir dabar, mums būtų gėda. Nereikia galvoti apie kokius nors autobusus, užtektų, kad žmonės plaukiotų su savo privačiais laivais, valtimis, vandens motociklais, ir upė būtų gyva, o dabar ji visiškai mirusi. Tolyn negalima praplaukti nei su laivu, nei su kateriu. Situacija apverktina. Mane kraupina situaciją, kurią matau prie upės. Jeigu nors kiek paplauksite toliau, pamatysite, kaip viskas apleista, vieni šiukšlynai.

Už poros šimtų metrų nuo „Meridiano“ pakrantėje stovi gražūs vokiški pastatai, apleisti jau nežinau nuo kurio laiko. Dabar tvarko Danės skverą, vėl, ko gero, padarys negyvą, pristatys paminklėlių, kad ant jų balandžiai tupėtų, ir viskas. Žmonės prie vandens turėtų aktyviai leisti laiką.

Ne tik Kopenhagoje ar Amsterdame, bet ir mažesniuose miestuose užsienyje kanalai yra labai aktyviai įveiklinami, vyksta laivyba. Negi taip sunku sutvarkyti Danę, išvalyti - dugnas baisus, primėtyta visokių šiukšlių. Apie tai turėtų galvoti tie, kuriuos išrenkame į valdžią. Jie dėmesio tam visai neskiria, nors kiekvienais metais apie tuos dalykus kalbama, prikuriama visokių planų, kurie taip ir lieka stalčiuose.

Raimondas PRALEIKA, Klaipėdos jūrų kadetų mokyklos neformaliojo ugdymo mokytojas

Raimondas PRALEIKA

Raimondas PRALEIKA

Bet koks judėjimas vandenyje yra gražu. Prisimenu, mes vaikystėje taupydavome per savaitę pinigus tam, kad nubėgtume prie Jono kalnelio, išsinuomotume valtį ir paplaukiotume valandą ar dvi. Dabar viso to nebėra. Kaip reikia išmokyti vaikus irkluoti, kaip juos sudominti vandens sportu, jeigu pramogų ant vandens tikrai trūksta, ypač vaikams?

Turint mieste tokį nedidelį gabaliuką upės, jį galima būtų dar labiau įveiklinti - daugiau kavinių, jachtų, galėtų būti ir valčių nuoma, vandens dviračiai tikrai netrukdo navigacijai Danės upėje. Dabar viena jos pusė, ta, kuri senamiestyje, yra dirbanti, o kita - tuščia.

Mantė ČERNIŪTĖ-AMŠIEJIENĖ, architektė

Mantė ČERNIŪTĖ-AMŠIEJIENĖ

Mantė ČERNIŪTĖ-AMŠIEJIENĖ

 

Daug kas mieste neišnaudojama pakankamai. Kiek dar yra neįrengtų dviračių takų, nesutvarkytų parkų, skverų ir Danės upės pakrančių. Darbų mieste yra dešimtmečiams į priekį. Teritorijos prie Danės upės galėtų būti išplėstos ir pritaikytos žmonių poilsiui, šalia jų galėtų atsirasti ir dviračių, ir pėsčiųjų takai, poilsio ir žaidimų aikštelės. Tose užliejamose pievose yra ir visokių retų augalų, ten tikrai yra ką pamatyti, tačiau norint sutvarkyti visas tas teritorijas reikia nemažai investicijų. Tas pats ir su tais vandens autobusais. Gera mintis įveiklinti pačią Danės upę, turėti joje daugiau veiklų, negu yra dabar. To nedaroma, manau, ne dėl to, kad kas nors tingi ar nenori, o todėl, kad visa tai atsiremiama į finansus. Dėl vandens dviračių upėje problemos nematau, tai papildoma veikla žmonėms ir pramoga, bet tai sezoninis dalykas.

 

Alvidas ŠIMKUS, miesto Tarybos narys

Alvidas ŠIMKUS

Alvidas ŠIMKUS

 

Kai vykdavo Jūros šventės, pastebėjau, kad žmonės iš Kauno, iš Šilutės, iš kitur atsiveždavo labai neblogų laivelių mašinų priekabose. Aišku, kad ir klaipėdiečiai norėtų plaukioti upe. Bet dabar gali nuplaukti tik iki Liepų gatvės tilto. Nereikia jokio vandens autobuso. Paprasčiausiai leiskime privatininkams plaukti savo laiveliais ir pažiūrėsime, ar yra rinka. Nežinau, ar dabar reikalingas toks nemažai kainuosiantis autobusas. Kur jį paskui reikės dėti, jeigu nepasitvirtins?

 

Kai turėjau savo laivą laikiau prie buvusios „Sirijaus“ gamyklos. Dabar buvusių šilumos tinklų teritorijoje vyksta konversija, ten reikėtų išnaudoti krantines. Bėda ta, kad nėra prieplaukų, nėra pritaikytų vietų išlipti iš laivo. Pirmiausia reikėtų pastatyti prieplaukas prie Botanikos sodo ir kitur. Beje, „Klaipėdos paplūdimiai“ jau žada tai padaryti.

 

Sidebar placeholder