Išmanaus parkavimo sistemos įdiegimo projektas juda finišo link

 Dar šiais metais pradėjo veikti bendra informacinė sistema, leidžianti iš anksto vairuotojams sužinoti apie laisvas parkavimo vietas septyniose Klaipėdos ir Neringos savivaldybės aikštelėse.

Dar būdamas kelyje vairuotojas gali įvertinti aikštelių užimtumą ir priimti racionalų sprendimą. Vertiname šią paslaugą kaip pirmą žingsnį į platesnį miesto laisvų parkavimo vietų monitoringą. Ilgesnį laiką išbandę jos veikimą, įdiegsime ją, galbūt su reikiamomis korekcijomis, ir kitose intensyvaus parkavimo miesto teritorijose.

Šiaurės rage, Piliavietės automobilių statymo aikštelėje, Smiltynėje ir Nidoje dabar jau yra įrengtos transporto priemonių skaičiavimo sistemos, kurios realiu laiku rodo užimtumą šiose vietose. Mūsų mobiliosios internetinio puslapio www.klaipedatransport.lt versijos pagalba vairuotojas iš anksto gali įvertinti padėtį ir pasirinkti, kur atvažiavus statyti automobilį ir kokį alternatyvų transportą naudoti.

Ši naujovė įdiegta vykdant VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ Europos Sąjungos projektą „Automobilių statymas tampa išmanus“  (angl. Parking gets smart), kuriuo  siekiama optimizuoti automobilių statymą ir paskatinti piliečius naudotis viešuoju transportu.

Konkrečios aikštelės šiam projektui pasirinktos atsižvelgiant į problemas, kurios vasaros sezono metu kyla į Smiltynę ir Nidą vykstantiems poilsiautojams. Iš Nidos, tarkim, į Jūrų muziejų važiuojančiai šeimai svarbu žinoti, ar bus laisvų vietų pasistatyti automobilį Smiltynėje. Tai svarbu ir iš Klaipėdos pusės renkantis keliavimo būdą į muziejų ar Neringą.

Skirtingai nei kitos miesto centre esančios aikštelės, kurių užimtumas svyruoja nežymiai, stebimosios aikštelės patiria tiek paros, tiek ir sezoninių svyravimų šuolius. Sukaupti duomenys rodo, kad priklausomai nuo paros valandų ten užimtumas gali svyruoti iki 10 kartų, o sezoninės apkrovos keičiasi iki trijų kartų. Absoliutus sezoninis pikas stebimas Pilies aikštelėje: rugpjūčio mėnesį ten buvo pastatyti 35 000 automobiliai.

Tai nereiškia, jog šitoje aikštelėje sunkiausia rasti vietą: ji tiesiog yra talpiausia, tai ir generuoja tokius didelius skaičius. Labiausiai pagal sezonus svyruoja Smiltynės aikštelės užimtumas, 2,5 karto: rugpjūčio mėnesį 24 400 automobilių, o lapkritį 9 400. Tuo svarbesnė vairuotojams tampa tikro laiko informacija apie aikštelės užimtumą:

Momentinis stovėjimo vietų užimtumas stebimose aikštelėse

Projekte dalyvavo ne tik Neringa ir Klaipėda, tačiau ir partneriai iš Vokietijos, Lenkijos, Švedijos. Jų patirtimi rėmėmės ieškodami optimaliausių mums sprendimų.

Šį sėkmingai realizuotą projektą vertiname kaip pilotinį: rasti sprendiniai galės būti multiplikuojami mieste visur, kur parkavimo vietų užimtumas yra ypač aktualus ir probleminis. Esamas miesto zonavimas pagal teritoriją neatspindi (o ir negali atspindėti) konkrečios aikštelės ar gatvės atkarpos populiarumo statant automobilius. Todėl jau patikrintos išmanaus automobilių parkavimo sistemos įdiegimas įmanomai didesnėje miesto teritorijoje leistų vairuotojams išvengti bereikalingos ridos ieškant laisvos statymui vietos – tokią vietą arčiausiai tikslo jie jau pakeliui galėtų matyti ekrane. Ateityje – ne tik mūsų puslapyje, tačiau ir mobiliojoje programėlėje bei švieslentėse aikštelių prieigose. Tačiau tokios sistemos įdiegimas jau reikalautų investicijų iš miesto biudžeto.

Aikštelių užimtumo duomenys yra atviri. Pasaulio patirtis rodo, kad tai sukuria prielaidas ir kitų verslų pridėtinės vertės kūrimui: išmanaus parkavimo sistema turi įtakos ne tik judumo problematikai, tačiau ir kitoms miesto gyvenimo sritims. O sėkmingas Neringos ir Klaipėdos miestų bendradarbiavimas pademonstravo, kad tokią sistemą įmanoma išplėsti iki regiono masto, įtraukiant į ją ir, jeigu tik būtų parodyta iniciatyva, ir Palangos miestą bei Klaipėdos rajoną.

VšĮ “Klaipėdos keleivinis transportas” kasmet kartu su Europos partneriais vykdo po vieną-du transporto problematikos tarptautinius projektus. Šis keletą metų besitęsiantis projektas bus užbaigtas 2022-aisiais. Greta tiesioginės naudos miestui, darbas su tokiais projektais įstaigai leidžia būti pažangos priekyje, matyti tarptautines tendencijas, ruoštis naujovių atėjimui į Klaipėdą ir teikti, miesto tarybai pavedus, patikimas ekspertines išvadas konkrečiais darnesnio judumo klausimais.  

Projektą remia:

Sidebar placeholder