Klaipėdos vaikų operos studija – tarp pretendentų laimėti televizijos projektą „Lietuvos talentai“

Šešerius metus gyvuojanti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vaikų operos studija ateinantį sekmadienį, gegužės 29 d., dalyvaus televizijos projekto „Lietuvos talentai“ superfinale, į kurį ji pateko po atrankų, sulaukusi netikėto ir retai pasitaikančio teisėjų auksinio mygtuko paspaudimo.

„Tai mūsų kolektyvo aukso amžius. Daug vaikų pas mus dainuoja nuo pat studijos įkūrimo, jie augo ir brendo sykiu su studija. Esame verti laimėti šį projektą, padėkite mūsų vaikams išpildyti savo svajonę“, – balsuoti kviečia Klaipėdos vaikų operos studijos vadovas, dirigentas Vytautas Valys.

Kodėl būtent operos studija? 

Žodis „opera“ vaikams šiandien neretai asocijuojasi su senamadiška, neva neįdomia muzika. Tačiau mūsų studijos vaikai į šį žanrą, jungiantį muziką ir teatrą, žiūri pagarbiai ir nori pakeisti vyraujantį požiūrį. Visos meno sritys ir žanrai yra savaip įdomūs. Svarbu surasti žiūrovą, skaitytoją ar klausytoją ir jį sudominti.

Studija susibūrė, kai teatre buvo statoma Dalios Ibelhauptaitės režisuota Giacomo Puccini opera „Bohema“. Susirinkusius vaikus labai sudomino darbas scenoje su garsiais dainininkais, tokiais kaip Merūnas Vitulskis, Viktorija Miškūnaitė ir kiti. Todėl savo iniciatyva bei tėvų pageidavimu susikūrė Klaipėdos vaikų operos studija.  

Ar dainuojate operose iki šiol? Kokia jūsų veikla? 

Nors operos žanras buvo visa ko pradžia, per šešerius metus studija transformavosi ir atrado save miuziklo žanre. Mano nuomone, miuziklas – tai operos anūkas, gimęs XX a. pradžioje. Augome, tobulėjome ir mes, tačiau savęs nespraudžiame į rėmus.

Dainuojame ir Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro operose, miuzikluose, balete „Spragtukas“. Studijos solistai net atlieka solo vaidmenis spektakliuose. Taip pat rengiame koncertus, dalyvaujame įvairiuose konkursuose. Šiais metais savo jėgomis pastatėme Timo Minchino miuziklą „Matilda“, kuriame dalyvavo tik studijos vaikai. O dabar visas dėmesys sutelktas į pasiruošimą konkursui „Lietuvos talentai“. 

Kas paskatino dalyvauti šiame konkurse? 

Prieš kelerius metus gavome kvietimą dalyvauti konkurse „Lietuvos talentai – vaikai“, bet tąkart atsisakėme. Manau, dar nebuvome pasirengę, reikėjo laiko užauginti tuos „talentus“.

Jei atvirai, jau laukėme galimybės pasirodyti didelei auditorijai, o šis projektas pasirodė kaip tik laiku ir vietoje. Šiuo metu studija yra geriausios formos ir rengia nuostabius pasirodymus. 

Kokia jūsų studijos komanda? 

Esame trise: KVMT choro artistė Eglė Valytė dirba su pačiais mažiausiais studijos vaikais, repeticijas taip pat veda charizmatiškasis choreografas, režisierius, idėjų generatorius Taurūnas Baužas ir aš, studijos vadovas Vytautas Valys.  

Auksinis mygtukas konkurse „Lietuvos talentai“ juk spaudžiamas tik išimtiniais atvejais? 

Nežinojome komisijos narių požiūrio į miuziklo žanrą. Konkurse dalyvavo daugybė talentų: vieni puikiai šoko, kiti dainavo, kur dar akrobatai, muzikantai... „Lietuvos talentų“ scenoje dar neteko matyti tokio žanro muzikos grupės kaip mes, todėl buvo abejonių: gal mes neatitinkame formato, o gal viskas bus gerai.

Prieš filmavimą sakėme vaikams: jei kuris nors iš teisėjų paspaus vieną raudoną mygtuką, nesustosime; jei du raudonus mygtukus – vis tiek dainuosime; o jei paspaus visus tris raudonus mygtukus ir išjungs muziką, vis tiek baigsime pasirodymą dainuodami a cappella (be pritarimo). Apie auksinį mygtuką net nedrįsome pasvajoti...

Tačiau įvyko neįtikėtinas dalykas: atėjo konkurso vedėjai Mindaugas Stasiulis ir Mindaugas Rainys ir jį paspaudė. Galvojau, kad sapnuoju. Toks palaikymas iš komisijos! O „Avia Solution Group“ arena tiesiog ošė nuo žiūrovų pritarimo.

Pasitaiko tikrai sunkių repeticijų, būna vienas ar kitas vaikas ašarą išspaudžia, bet tą vakarą verkėme visi – ir vadovai, ir tėveliai, ir vaikai... Kad tik daugiau tokių akimirkų! Daugiau džiaugsmo ašarų! 

Kuo galėtume prisidėti prie jūsų sėkmės? 

Mes jaučiamės lyg Klaipėdos miesto ambasadoriai, nes likome vieninteliai mūsų miesto atstovai konkurso superfinale. Atstovaujame miuziklo žanrui, norime, kad jaunimas juo susižavėtų, pamėgtų ir ateitų į teatrą. Kad žodis „opera“, kuris yra mūsų pavadinime, publikai būtų lyg gero kokybiško produkto ženklas.

Superfinale balsuos tik žiūrovai, todėl labai lauksime jūsų palaikymo balsų! Ar Klaipėda gali? Tikrai taip. 

 

Dosjė
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vaikų operos studiją 2016 m. įkūrė dirigentas Vytautas Valys. Studiją lanko 7–15 metų vaikai, dalyvaujantys teatro spektakliuose Giacomo Puccini operoje „Bohema“, Franko Wildhorno miuzikle „Boni ir Klaidas“, Jerry Bocko miuzikle „Smuikininkas ant stogo“, Ritos Mačiliūnaitės kamerinėje operoje „Į švyturį“, Piotro Čaikovskio balete „Spragtukas“ ir kt.  

Su mažaisiais dainininkais operos studijoje taip pat dirba choro artistė Eglė Valytė, choreografas, šokėjas Taurūnas Baužas. Šalia dalyvavimo teatro spektakliuose studijos dalyviai kasmet parengia koncertinių programų. 

Klaipėdos vaikų operos studijos tikslas – suburti profesionalią vaikų grupę, gebančią sėkmingai įsilieti į operos, miuziklo, šokio spektaklius. Studija nuo pat įkūrimo buvo pastebima ne tik Klaipėdoje, bet ir visoje Lietuvoje. Studijos auklėtiniai ne kartą yra tapę prestižinių jaunųjų atlikėjų konkursų, televizijos projektų „Dainų dainelė“, „Lietuvos muzikos talentų lyga“, „Lietuvos balsas“, „Slavyanskiy bazar“, „Dainuok su manimi“ laureatais. 

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder