Klaipėdos tramvajus

Kokios nesėkmės lydėjo tramvajaus įrengimą Klaipėdoje ir dėl kokių priežasčių juos pakeitė autobusai

Trimis maršrutais kursavęs Klaipėdos tramvajus yra tapęs savotiška legenda, istoriniu vaiduokliu. Apie realų jo egzistavimą kaizerinės Vokietijos ir tarpukario Lietuvos laikais mieste likę vos keli ženklai: mažai, kam pastebimi, senoviniai elektros stulpai, praeivio akiai vargiai matomi rūsiuose, kiemų vartuose įmūryti bėgiai...

Kaip tik dabar, prasidėjus šiltajam metų sezonui populiariausias būdavo maršrutas nuo magistrato Luizės gatvėje (prie rotušės dab. Danės g. atkarpoje) iki pat Raudonojo švyturio ir šalia jo buvusio Strandvilla restorano.

O turgaus dienomis (trečiadieniais ir šeštadieniais) kas 30 min. tramvajus kursuodavo vadinamąja žiedine linija.

Miestečių ir svečių patogumui: tramvajus apsukdavo miesto pagrindines gatves ratu, ir žmonės galėjo pigiau, patogiau, greičiau susitvarkyti reikalus.

Ilgiausias buvo maršutas nuo geležinkelio stoties iki pat gamybinio Smeltės kvartalo.

Toks darbinis: siauruku atvykdavo samdiniai iš Dovilų, Pėžaičių, Klemiškės ir kitų periferijos gyvenviečių, stotyje iškart įlipdavo į tramvajų ir juo vykdavo į savo darbovietes.

Taigi, dar viena jubiliejinė tema.

Kokios nesėkmės lydėjo tramvajaus įrengimą, kiek jis kainavo bei dėl kokių labai keistų (oficialiai) priežasčių prieš 90 metų tramvajus pakeitė autobusai.

Pretekstas atsisakyti raudonų ir žalių vagonų buvo neįtikėtinas ir susijęs su... radijo bangomis.

Straipsnis – čia

https://ve.lt/.../istoriniais-klaipedos-tramvajaus...

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder